Aviseringar
Rensa alla

Iphone apple eller Samsung Galaxy s?


Ämnesstartare

Vilken tycker ni?

Vad är det för skillnad på dem?


   
Citera

Samsung - för att det inte är en Apple.


   
SvaraCitera

Samsung, för att den kör ett riktigt operativsystem med multitasking.
För att du slipper itunes och allt annat äckligt som apple spyr ur sig.


   
SvaraCitera

Samsung.


   
SvaraCitera

Läs på skillnader på Android Och iOS4. För de är den största skillnaden, hårvaran är rätt lika.

Jag säger dock Iphone 4.


   
SvaraCitera

Om du vill ha nånting riktigt och för tillfället det grymmaste på marknaden kika på nokia n900.


   
SvaraCitera

samsung, andriod är framtiden.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om du vill ha nånting riktigt och för tillfället det grymmaste på marknaden kika på nokia n900.

N900 är en otroligt bra telefon, men det är en prototyp! Om man inte är hyfsat insatt i Linux/Maemo är nog Android eller iOS ett bättre val.

Till TS: Gillar du att pilla med mobilen eller ska "allt bara fungera"?

Dold text: Jag föredrar att pilla


   
SvaraCitera

Tomtefar:

men det är en prototyp!

Nej det är absolut inte en prototyp, det är en komplett produkt för slutkonsumenter.

Men ja den har som målgrupp främst nördar i kategorin linux/opensource. Det är dock inga problem för vem som helst att använda telefonen, även om det inte är lika pensionärsvänligt som iphone.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Nej det är absolut inte en prototyp, det är en komplett produkt för slutkonsumenter.

Då har det hänt en del sedan jag sist pilla på den! [smile]
Men självklart, i grundutförande så är det ju ingen prototyp. Menade att Maemo fortfarande är nytt och att det får den att kännas som en prototyp då det, så vitt jag vet, fortfarande inte finns något som kan konkurrera med AndroidMarket/AppStore t ex.


   
SvaraCitera

köp apple för den är snygg


   
SvaraCitera

tobias:

samsung, andriod är framtiden.

Framtiden ja, inte nutiden ;p

Jag använder Iphone nu, för jag tycket det är en fräschare mobil än Android mobilerna just nu. Mest pga android som verkar lite si-så-där. Men jag tror att android kommer gå om tillslut, inte nu, men det kommer göra det, och då kommer man nog hellre vilja ha en android mobil.

Men just nu tycker jag att Iphone är bättre.


   
SvaraCitera

Tomtefar:

Men självklart, i grundutförande så är det ju ingen prototyp.

Jag tror du behöver ta reda på vad en prototyp är.

Tomtefar:

Menade att Maemo fortfarande är nytt och att det får den att kännas som en prototyp då det, så vitt jag vet, fortfarande inte finns något som kan konkurrera med AndroidMarket/AppStore t ex.

Känns allt som inte har android market/appstore som en prototyp? Om det är ett grafisk gränssnitt för att enkelt installera 100-tals program bara genom att klicka på dom som du är ute efter så jo det finns naturligtvis.

Tomtefar:

Då har det hänt en del sedan jag sist pilla på den!

Det lät som om du faktist hade en, förstår att den är svår att utvärdera då du endast "pillat" på den.

OnT:
En anledning till att inte skaffa iphone är att den helt och hållet saknar flash, medans android har en mer komplett web-upplevelse.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det lät som om du faktist hade en, förstår att den är svår att utvärdera då du endast "pillat" på den.

Min far har den, så har grejat en hel del med den [wink]

aristoteles:

Känns allt som inte har android market/appstore som en prototyp?

Nej, men t ex symbian håller faktiskt på att dö ut av detta faktum. Allt fler programmerare lämnar detta OS då det inte längre finns pengar att hämta där.

Fast visst! För dig som är insatt i Linux och opensource kanske allting känns väldigt enkelt. Men för en vanlig konsument är det ingen mobil jag skulle rekommendera.


   
SvaraCitera

Tomtefar:

Nej, men t ex symbian håller faktiskt på att dö ut av detta faktum.

Vänta, va? Symbian har inte i det här att göra?

Tomtefar:

Men för en vanlig konsument

Jag vet inte varför du tror att allt på n900'an är svårt. Har en androidmobil också, och dom funkar på liknande sätt bortsett från att interfacet ser annorlunda ut.

Men du klicka på det program du vill starta, du klickar på det du vill installera i pakethanteraren, hur svårt ska det vara?

Självklart KAN man göra det avancerat om man vill det, men du behöver verkligen inte. Men som jag sa, är man pensionär så är säkert iphone lättare att hantera.


   
SvaraCitera