Aviseringar
Rensa alla

Iphone 5 eller Samsung galaxy s4?


Ämnesstartare

Jag ska köpa en ny mobil, men har ett stort problem - vilket mobil ska jag välja?
Just nu har jag en Iphone 4s och trivs grymt bra med den, just därför så lutar jag mer åt 5:an. Men har även hört mycket gott om Samsungen.
Så nu till frågan, vilken mobil ska jag välja? vilken är bäst? Samsung Galaxy s4 eller Iphone 5, vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ta Galaxy S4 eller kör ett tag till med din 4S.


   
SvaraCitera

http://www.socialbusiness.se/iphone-5-vs-samsung-galaxy-s4-the-basics/  

hittade en sida där man kan läsa rätt lätt om en snabb jämföring samt video (OBS har ej kollat på hela videon själv)


   
SvaraCitera

Samsungen är mer prisvärd, det är det enda man kan veta säkert.


   
SvaraCitera

Jag skulle också kolla på HTC One, anser den bättre än S4 och iPhone 5. Dock är alla tre väldigt bra telefoner och det är mest tycke och smak som avgör. Hur stor skärm du vill ha, om du vill ha Apple OS eller Android osv. Jag skulle nog vänta tills nästa iPhone presenteras i september, då 5an är ett helt år gammal och lite efter vid det här laget.

Samsung S4 ger ett billigt intryck jämfört med de andra då den är väldigt plastig och ser lite oproffsig och rörig ut i gränssnittet. 
Samsungen har också en tendens att lagga lite i menyerna, vilket de andra två inte gör. 

HTCn och iPhonen är mycket mer gediget designade än plast-Samsungen och är snyggare att se på. De har också stiligare design på sina gränssnitt; menyer, ikoner osv ser bättre ut. 
De har också lite bättre skärmar; mer naturliga och i mitt tycke behagliga i färgerna och syns bättre ute i starkt solljus. HTCn vinner på skärmkategorin då den är snäppet skarpare. 

HTCn vinner också på ljudet, då den har två stereohögtalare på framsidan. En liten detalj som gör stor skillnad i vardagen! 

På plussidan för Samsungen är kameran som slår de andra två, att du kan ta bort batteriet samt sätta ett extra minneskort i den ifall det skulle behövas. 




   
SvaraCitera

Hade valt Sony Xperia Z

mvh


   
SvaraCitera

Samsung!!

Vet en som bytte från iphone 4s till femman och blev jättebesviken och ville ha tillbaka fyran.


   
SvaraCitera

S3ON: Xperia Z hade jag innan HTC One och den är väldigt bra för det mesta och har fördelen att vara vattentät. Men den har också några rätt jobbiga brister. 

För det första lever skärmen inte upp till tidigare nämnda. För det andra är kameran kass (ibland tar den bra bilder, men oftast inte). För det tredje har den en frustrerande design som är snygg som fasiken men inte alls ligger skönt i handen och får så mycket fingeravtryck efter ett tag att det blir irriterande. 

Sen finns detaljer som att den har värdelöst ljud ur högtalaren och att den laggar i menyerna. 


   
SvaraCitera

sftd: snygg som fasiken

RodnarHjärta

LedsenHjärta


   
SvaraCitera

Fasiken:

RodnarHjärta

LedsenHjärta

Haha aww Ledsen Hjärta


   
SvaraCitera

Om du nödvändigtvis vill köpa iPhone. Vänta en månad till iphone 5S släppts och köpt den istället. 


   
SvaraCitera

sftd: Samsung S4 ger ett billigt intryck jämfört med de andra då den är väldigt plastig och ser lite oproffsig och rörig ut i gränssnittet. Samsungen har också en tendens att lagga lite i menyerna, vilket de andra två inte gör.

Håller inte alls med om detta. Min samsung s3 laggar aldrig och har hållit bra i över ett år. Tappade den flera gånger innan kaklet gjorde en liten spricka uppe i hörnet, hade jag haft en iphone så hade den gått sönder direkt. Dessutom kan jag tycka att det är bra att samsungen har en baksida av just plast, för den spricker inte i tusen delar som en iphone-baksida gör.
Såg dessutom i videon jag postade i samma tråd här att färgerna är bättre på en samsung än på iphone. Ikonernas utseende tycker jag inte spelar någon roll, men att kunna ha widgets som samsung erbjuder tycker jag är en bra grej. 
Jag tycker att samsungen kanske är mer komplicerad, men detta gör också att man kan pilla och fixa och trixa med saker och ting som man inte kan på iphone, till exempel nfc. 


   
SvaraCitera

FruLiten:

Håller inte alls med om detta. Min samsung s3 laggar aldrig och har hållit bra i över ett år. Tappade den flera gånger innan kaklet gjorde en liten spricka uppe i hörnet, hade jag haft en iphone så hade den gått sönder direkt. Dessutom kan jag tycka att det är bra att samsungen har en baksida av just plast, för den spricker inte i tusen delar som en iphone-baksida gör.
Såg dessutom i videon jag postade i samma tråd här att färgerna är bättre på en samsung än på iphone. Ikonernas utseende tycker jag inte spelar någon roll, men att kunna ha widgets som samsung erbjuder tycker jag är en bra grej. 
Jag tycker att samsungen kanske är mer komplicerad, men detta gör också att man kan pilla och fixa och trixa med saker och ting som man inte kan på iphone, till exempel nfc. 

Tyvärr är en S4 ur kartong något segare i menyerna än en S3 ur kartong. Det beror på att Samsung slänger in femhundrafemtiomiljarder funktioner i den som segar ner den. 

Visst är S3 (och säkert S4) hållbara i om plasten, men kvalitetsbyggen är de inte. Vad är viktigast, stryktålighet eller byggkvalitet? En smaksak. 

Färgerna är inte bättre på Samsungen, de är bara starkare. iPhonen (och HTCn) ger värden som är väldigt nära idealet när det gäller färgbalans, mättnad osv. S4an har dock klart bättre skärm än S3an och är inte så farligt långt ifrån naturlig. S3an har inte en bra skärm alls... usch. 

(Förresten erbjuder HTCn, som även den är en Androidtelefon, också widgets, pill-och-trix - möjligheter samt NFC)



   
SvaraCitera

sftd:
S3ON: Xperia Z hade jag innan HTC One och den är väldigt bra för det mesta och har fördelen att vara vattentät. Men den har också några rätt jobbiga brister. 

För det första lever skärmen inte upp till tidigare nämnda. För det andra är kameran kass (ibland tar den bra bilder, men oftast inte). För det tredje har den en frustrerande design som är snygg som fasiken men inte alls ligger skönt i handen och får så mycket fingeravtryck efter ett tag att det blir irriterande. 

Sen finns detaljer som att den har värdelöst ljud ur högtalaren och att den laggar i menyerna. 

Hade lätt köpt ändå, visst är den vacker!!! Jag vill vara annorlunda, sticka ut lite.. Men ändå välja något känt, inte smälta in bland alla samsungs Rodnar


   
SvaraCitera

S3ON:

Hade lätt köpt ändå, visst är den vacker!!! Jag vill vara annorlunda, sticka ut lite.. Men ändå välja något känt, inte smälta in bland alla samsungs Rodnar

Den är snygg, men HTCn är en skönhet 😉 


   
SvaraCitera