Aviseringar
Rensa alla

Iphone 5s vs Samsung galaxy s4


smosha
Ämnesstartare

vilken är bästa av dem två och motivera varför


   
Citera

S4 har nfc, jag tror man kommer kunna göra roliga saker som att avläsa och kanske till och med ersätta till exempel sl-kort. Har inte lekt mycket med nfc, men det är nåt som iphone saknar iaf.

Sedan har S4 större skärm om man gillar det och ett lite mer flexibelt OS där du kan använda widgets och förändra det mesta du känner för. Hade jag fått välja hade jag tagit S4, men många föredrar iphone så du kanske borde testa båda i en affär eller dylikt? Det beror ju lite på vad du är ute efter.

Vad har du för kriterier?


   
SvaraCitera

Älskar s4. Min vän (heh) har iPhone 5 och när jag jämförde med min var s4 109% bättre


   
SvaraCitera
Kudhos

Har en 5s, gillar kameran som fan. Sen har jag andra apple produkter, så det är skönt att ha flera under samma nyckelring och sånt. Sen gillar jag iOS, robust och skönt OS. 

Sen gillar jag hur iphone's är byggda. Rent estetiskt så föredrar jag dem där. 


   
SvaraCitera

Både mina föräldrar kör S4 och de är väldigt nöjda, själv kör jag Huawei Ascend P6 som jag är väldigt nöjd med.


   
SvaraCitera

aristoteles: Huawei

Som jag förstått det så är dessa väldigt dåliga på att göra mobiler som håller. Dels småsaker som kan gå sönder och att mobilen snabbt blir långsammare. Dessutom att skärmarna är av det sämsta laget. Inget du har erfarit?


   
SvaraCitera

Android har väl överlag större potential än iOS pga ART som om jag inte missförstått det ska bli standard nån gång (ej säker när) under 2014?

Hjärta


   
SvaraCitera

Maki: Som jag förstått det så är dessa väldigt dåliga på att göra mobiler som håller.

Ascend P6 är deras flaggskepp så att säga, kvalitén påminner en del om iphone. Telefonen känns solid och är gjord i mestadels aluminium så det är inget jag erfarat. Dock stämmer det att de tidigare endast riktat in sig på budget-telefoner.
Vill man ha bra kvalité men inte betala hutlösa priser så skulle jag rekommendera den.


   
SvaraCitera

Iphone 5S är en bättre och snabbare på alla områden om man jämför med Samsung galaxy s4. Men den kostar ju också 1500- 2000 kronor mer . Om det är värt att lägga det på designen och ljudet .Man väljer oftast efter ens personliga mobilbehov ,glöm inte 'HTC one' är också en väldigt bra mobil för det man får för pengarna. 


   
SvaraCitera

aristoteles:

Ascend P6 är deras flaggskepp så att säga, kvalitén påminner en del om iphone. Telefonen känns solid och är gjord i mestadels aluminium så det är inget jag erfarat. Dock stämmer det att de tidigare endast riktat in sig på budget-telefoner.
Vill man ha bra kvalité men inte betala hutlösa priser så skulle jag rekommendera den.

Ja men den är inte någon jätte bra media mobil heller ,finns betydligt bättre mobiler i den prisklassen 😛  


   
SvaraCitera

Aaron: Ja men den är inte någon jätte bra media mobil heller ,finns betydligt bättre mobiler i den prisklassen 😛

Vilken mobil i aluminium och med trevlig byggkvalité, quad-core processor och 2GB ram får du för under 3000? Det kanske finns men de är nog få.

Det är inte den kraftfullaste mobilen på marknaden, långt ifrån. Men för priset är den grym. Har för övrigt inte hittat några applikationer som inte lirar bra på den.

Sen vet jag inte vad du menar med "media mobil", det är en smartphone som kör android och gör det den ska.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vilken mobil i aluminium och med trevlig byggkvalité, quad-core processor och 2GB ram får du för under 3000? Det kanske finns men de är nog få.

Det är inte den kraftfullaste mobilen på marknaden, långt ifrån. Men för priset är den grym. Har för övrigt inte hittat några applikationer som inte lirar bra på den.

Sen vet jag inte vad du menar med "media mobil", det är en smartphone som kör android och gör det den ska.

Viktigaste i en 'media mobil 'är ljudet , kameran och snabb webbläsare inte materialet den är byggd i även om det är ett plus 🙂 

Den kostar nu ngt under 2800 kr kontant , hm för priset vet jag  ej någon bättre mobil  i sin helhet . Bättre kamera och ljud  för priset finns 🙂 

Det jag mena va att den va medelmåttig i 'ljud och kamera' bara inte prestanda för övrigt . JA det är en väldigt  bra telefon för priset !  


   
SvaraCitera

Jag hade nog köpt Xperia Z om jag köpt en ny mobil nu. Visst inte utbytbart batteri men mindre plastig än S4. Har ägt en S4 tidigare och tyckte den var lite väl plastig. 


   
SvaraCitera

Aaron: Viktigaste i en 'media mobil 'är ljudet , kameran och snabb webbläsare inte materialet den är byggd i även om det är ett plus 🙂

Ljud som i högtalaren på baksidan? För nej den är inte speciellt bra, men har inte hört talas som folk som får för sig att använda den för musik. Ljudet med hörlurar är helt ok dock om man slåt på dolby-boost eller vad det nu kallas.

Webläsaren är snabb, men det beror iofs på vilken webläsare du väljer. Kameran är som du säger inte den bästa heller, men helt ok för priset.  Dock är kameran på framsidan ovanligt bra, trevligt för skype bland annat.

Aaron: Det jag mena va att den va medelmåttig i 'ljud och kamera'

Där kan jag nog hålla med dig, det är inte en high-end telefon precis 🙂

Den har också en trevlig feature där du med en knapp kan öka känsligheten i skärmen så du kan använda den även om du bär vantar 😛


   
SvaraCitera