Aviseringar
Rensa alla

Ipod nano, hur laddar man in musik?


Ämnesstartare

Jag har precis köpt en Ipod nano, men jag har absolut ingen aning om vad jag ska ställa till med nu. Folk har snackat om iTunes, ska jag göra något med det?

Om man har iTunes och ska ladda ner låtar till det, är inte det olagligt? eller ska man göra det i alla fall? [rolleyes]

tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

AAAB:

Om man har iTunes och ska ladda ner låtar till det, är inte det olagligt? eller ska man göra det i alla fall? [rolleyes]

Då måste ju inte ladda ner låtar illegalt. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Itunes ska du anv'nda ja. Sen l'gger du in l[tar i itunes biblioteket. Sen kopplar du in din ipod, sen l'gger du ;ver l[tar fr[n itunes biblioteket till din ipod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmm hjälpte mammas chef med det är en gång, det var sista gången jag hjälper nån, med det [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Då måste ju inte ladda ner låtar illegalt.

fick för mig att man gjorde det när man laddade ner där, så man får ladda ner hur mkt där if¨rån utan att något händer?

Kablash__:

Itunes ska du anv'nda ja. Sen l'gger du in l[tar i itunes biblioteket. Sen kopplar du in din ipod, sen l'gger du ;ver l[tar fr[n itunes biblioteket till din ipod.

okok, sitter o laddar ner iTunes nu. Måste jag ladda ner sjläva låten till datorn, eller fungerar det som spotify?

Dead Art:

mmm hjälpte mammas chef med det är en gång, det var sista gången jag hjälper nån, med det

... 🙁


   
SvaraCitera
Åtta

AAAB:

Om man har iTunes och ska ladda ner låtar till det, är inte det olagligt?

Inte om du köper dem via iTunes musikaffär (heter den iStore?)

AAAB:

Folk har snackat om iTunes, ska jag göra något med det?

Med iPods, iPhones och andra mediespelare från Apple så tvingas du använda iTunes för att kunna föra över media från din dator till din mediespelare. Det finns visserligen andra program som klarar av det med de flesta modeller, men tanken är att du ska använda iTunes.

AAAB:

så man får ladda ner hur mkt där if¨rån utan att något händer?

Visst. Om du betalar för dig så. En låt kostar typ 8-9 spänn, om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AAAB:

fick för mig att man gjorde det när man laddade ner där, så man får ladda ner hur mkt där if¨rån utan att något händer?

Nej itunes är en legal tjänst som tar betalt för musiken. [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

AAAB:

Måste jag ladda ner sjläva låten till datorn, eller fungerar det som spotify?

Musiken laddas ned när du använder spotify också. Skillnaden är att när du köper musik via iTunes så sparas den på din dator, så att du inte behöver ladda ned den varje gång du ska lyssna på den. Dock TROR jag inte att du kan föra över den musik du köper till andra mediespelare eller datorer - utan den musik du köper är knutet till ditt iTunes-konto. Jag är dock inte helt säker på det där, då en snabb googling sade någonting om att iTunes skulle ha infört någon sorts DRM-fri tjänst. Det är ingenting jag vet någonting om, så du får kolla upp det själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Nej itunes är en legal tjänst som tar betalt för musiken.

okok srry visste jag inte [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera