Aviseringar
Rensa alla

IPRED, bra eller dåligt?


Ämnesstartare

Som de flesta troligen vet så trädde IPRED i kraft 1 april vilket ger skivbolagen rätt att leka privat polis och skicka hem trevliga brev till folk.
På vissa sätt kan det väl vara bra men nästan alla ungdomar jag känner lyssnar på musik och har en mp3, det är ju klart att min mp3 blir lidande framför allt jag själv genom att lyssna på samma musik varje dag i bussen till skolan och liknande.
För man har ju inte direkt lust att köpa och ladda ner ett album för typ 100kr och sen kanske det bara finns 2 bra låtar på den, och framför allt så har man ju inte råd......
Music is so expensive [sad]

Detta är bara lite av vad jag tycker och tänker om IPRED så berätta gärna vad ni tycker
Bra eller dåligt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Dåligt som fan!
men vad ska man göra åt saken? [crazy]

V for Vendetta is a nice movie [wink]


   
SvaraCitera

jävligt dåligt men det här är värre

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=256505

men man kan ju alltid drömma om att det inte går igenom


   
SvaraCitera

Riktigt dåligt! IPRED-lagen saknar verklighetsförankring och det kommer komma ett prejudikat från HD förr eller senare som öppnar upp dörrarna för fildelarna igen.

Skrivbolagen och filmbolagen borde inse att deras tid är över.. de kan ta sin plastskiva som dessutom är miljöförstörande och slänga på soptippen.


   
SvaraCitera

tycker det är dåligt att man drar fram en hel lag för att hjälpa amerikanska storföretag att tjäna pengar

uselt av artisterna att bli sura för att folk vill lyssna på deras musik

ett klart bevis på att anarkism borde gälla, då skulle skrivna lagar inte gälla utan bara naturens och kosmos lagar gälla.

det är så världen skapades, allt annat är konstgjort av människor.

Anarkism ftw


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera