Aviseringar
Rensa alla

Ipren + Öl?


Ämnesstartare

Om jag sveper ner 15 ipren med en öl, vad händer då? Dör jag? Är det isåfall plågsamt?


   
Citera

nej, det krävs några hundra. en öl lär inte göra så mkt heller


   
SvaraCitera

Nej, du dör inte. Du mår bara sämst och kommer orsaka skada på dina organ. Dum idé.


   
SvaraCitera
torg1

vad tror du? Var lite logisk tack.
man ska ta max 2 ipren åt gången om jag minns rätt av vad förpackningen säger.
Men man dör inte. Du kmr troligtvis få åka in på akuten och spy ut skiten elr liknande

 Varför ska du äta 15 ipren?


   
SvaraCitera
time
 time

Att överdosera värktabletter tillsammans med alkohol leder bara till att du får åka in till sjukhuset och dricka kol/tvingas spy upp allting. Du riskerar att skada dina inre organ, främst levern. Du dör inte, utan blir bara sjuk. 

Jag rekommenderar att du tar kontakt med någon professionell angående dina tankar om att avsluta ditt liv. Ett första steg kan vara att du kontaktar Mind.se Självmordsupplysningen, antingen via chatt (vardagar kl 19-22) eller mail. Du kan också ringa Nationella Hjälplinjen på nummer 1144 (alla dagar kl 13-22) – de erbjuder ett samtalsstöd och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd.

Du kan även skicka in en fråga till vår Stöd & Svar-panel, men då tar det lite längre tid att få svar, eller höra av dig till din lokala ungdomsmottagning (umo.se) där du kan få komma i kontakt med en kurator. Behöver du akut hjälp, kontakta närmaste psykiatriska akutmottagning eller ring 112!

Vi låser tråden då vi inte har möjlighet att hålla koll på den just nu och inte vill riskera ogenomtänkta och provocerande inlägg från andra medlemmar.

Det finns hjälp att få, depression går att behandla och tankar på självmord förändrar sig över tid. Livet kan bli bättre!


   
SvaraCitera