Aviseringar
Rensa alla

IQ



   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att få över medel på iq-test är nog inte vidare svårt bara man är lite alert


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

orelevant

Det är relevant enligt mig att människor blir mindre världsfrånvända desto mindre de vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Det är relevant enligt mig att människor är mer världsfrånvända desto mindre de vet.

intressant är det iallafall


   
SvaraCitera

När man gör IQ-tester så verkar det handla mycket om problemlösningsförmåga, något som jag anser hör till mina styrkor. Så ja, jag tror att jag har högre IQ enligt vanliga IQ-tester än medlet. Intelligens är dock bredare än så. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borde finnas ett sätt att mäta intelligens som är oavhängigt dagsform, erfarenheter och inställning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

"runt medel" hade nog underlättat då det blir svårt att veta om du befinner dig över eller under ju närmare mitten du hamnar.

Samtidigt som du sitter hemma å bah *HÖHÖHÖH jag vet visst ungefär var jag hade placerat mig på IQ-kurvan*Icke!Icke! 
IQ är ju något du kan mäta. Kreativitet är ju betydligt mer diffust.

Har man någolunda självinsikt så är det inte orimligt alls att du kan placera ut dig själv rätt på ett ungefär.

Men om "runt medel" fanns så får vi inte veta om vi tror att vi är smartare än vi är.


   
SvaraCitera

Tror nog en anledning till att de flesta svarar ja är att intelligens är svårdefinierat, och de flesta tänker nog på sina styrkor snarare än sina svagheter i ett sånt här fall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

intressant är det iallafall

Jag tror att människor vet innerst inne men det finns även en tredje intelligens som är kreativ som du nämnde, och som är mycket svårare att mäta. Det finns dessutom många med hög IQ som inte slutför skolan eller som har fått höra av lärare att de inte kan lyckas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Men om "runt medel" fanns så får vi inte veta om vi tror att vi är smartare än vi är

Du skall dock inte tro att Ungdomar.se är representativt för hela befolkningen! Icke!Icke! Vi är eliten

ceka92: Jag tror att människor vet innerst inne

Där av vikten med självinsikt.

ceka92: Det finns också många med hög IQ som inte slutför skolan eller som har fått höra av lärare att de inte kan lyckas.

yää, att skolan suger är inget nytt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: Vi är eliten

Punda: Där av vikten med självinsikt.

Rodnar 


   
SvaraCitera
tkllkl

va e iq


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: orelevant

Ja, för att det är ett ord. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mymlans_Dotter:

Ja, för att det är ett ord. Rodnar

irrelevant, orelavant, ickerelevant Arg Vill du kritisera mitt språkbruk så har du mycket jobb framför dig


   
SvaraCitera