Aviseringar
Rensa alla

IQ-test


Ämnesstartare

Positivit/negativit med att ta ett IQ-test? Någon som har gjort?

Ska nog ta ett när jag har fyllt 18, vill ha mitt extremt låga IQ bekräftat. Är ju alltid något att stoltsera med i denna ljuvliga dekadans.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har 127 i IQ. Jag är väldigt smart, men inte tillräckligt smart för ett medlemsskap i MENSA...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vill ha mitt extremt låga IQ bekräftat

sluta
du verkar inte korkad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det verkar onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda iq mäter är din logiska förmåga, bara för att du har ett högt iq betyder inte det att du är "smart" och det betyder inte heller att du nödvändigtvis har användning för ditt höga iq.

Tåls att tilläggas också att de som har allra högst iq är oftast också psykiskt störda och blir inlagda på mentalsjukhus. [smile]

Och du verkar inte alls korkad så tyst med dig [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Tåls att tilläggas också att de som har allra högst iq är oftast också psykiskt störda och blir inlagda på mentalsjukhus.

säkert de med allra lägst också [shake] hej mentalsjukhus [cool]

Jonnybravo91:

Det enda iq mäter är din logiska förmåga

jag vet, just därför jag är nyfiken. alltså jag är verkligen sämst på att se samband, mönster osv. skulle bara vara intressant att veta vad jag har typ. dock känns det som att risken finns att jag bara skulle bli ännu sämre på matte om jag fik det bekräftat. rädd för att man omedvetet startar ett tänk där man siktar lågt för att man helt enkelt inte tror på sig själv

Mårran:

medlemsskap i MENSA...

vad ska man ha det till egentligen? kasnke bra om man söker ngt jobb w/e vad vet jag

detberorpå:

sluta
du verkar inte korkad

har märkt att många här har helt fel uppfattning om mig så skulle inte förvåna mig om jag framstår som hyfsat smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

har märkt att många här har helt fel uppfattning om mig så skulle inte förvåna mig om jag framstår som hyfsat smart

Folk på UM tror jag är en fjortishora som har IQ 75
& eftersom att du framstår som smart haru nog god chans att bli typ geni :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Folk på UM tror jag är en fjortishora som har IQ 75
& eftersom att du framstår som smart haru nog god chans att bli typ geni :p

Du är faktiskt en aning förvirrande. Orkar man se igenom spammandet och sammelsuriumet av bokstäver och interpunktioner anar man att det nog trots allt döljer sig en tänkande individ bakom.

Angående ämnet kommer jag aldrig ta ett iq-test så länge jag inte känner mig tvingad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

säkert de med allra lägst också [shake] hej mentalsjukhus [cool]

Nä... Har du under t.ex. 20 iq så kan du inte andas, har du under 50 iq kan du inte öppna en dörr. Så det finns ingen anledning för att sätta dem någonstans. [smile]

Tåls också att tillägga att de med lägre iq har å andra sidan högre eq, dvs sociala förmågor och är en vänligare person. [wink]

soimpolite:

dock känns det som att risken finns att jag bara skulle bli ännu sämre på matte om jag fik det bekräftat. rädd för att man omedvetet startar ett tänk där man siktar lågt för att man helt enkelt inte tror på sig själv

Glöm inte bort att ja, vissa med högre iq har lättare för matte, men det matte i grunden handlar bara om träning. Precis som med språk eller i stort sätt vilket annat ämne som helst så handlar det bara om träning, träning, träning.

And besides, vem fan bryr som om matte. Jävla skitämne.

detberorpå:

Folk på UM tror jag är en fjortishora som har IQ 75

Men hallå! Det är ju sant vafan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Folk på UM tror jag är en fjortishora som har IQ 75

kanske det. beror ju på vad man skriver. det som fascinerar mig mest är det faktum att människor faktiskt tror att de vet massa om en osv. genom att se vad man skrivit.


   
SvaraCitera

soimpolite:

Ska nog ta ett när jag har fyllt 18, vill ha mitt extremt låga IQ bekräftat. Är ju alltid något att stoltsera med i denna ljuvliga dekadans.

Annat tips är personlighets test.
Gjorde ett genom skolan och var riktigt kul, då det mesta stämde, både för och nackdelarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Nä... Har du under t.ex. 20 iq så kan du inte andas, har du under 50 iq kan du inte öppna en dörr. Så det finns ingen anledning för att sätta dem någonstans.

eh är visst farlig för samhället osv. 🙁

Jonnybravo91:

Tåls också att tillägga att de med lägre iq har å andra sidan högre eq, dvs sociala förmågor och är en vänligare person.

lol kan ju inte stämma. jag får höra att jag är negativ, elak osv. plus att jag är socialt inkompetent. har seriöst inga vänner alls att umgås med, är inte ens intresserad av att lära känna ngn. borde det inte vara ganska logiskt (haha) att man har svårt för sådana saker om man har lågt IQ? inte 50, men lite högre. kanske 90

Jonnybravo91:

Glöm inte bort att ja, vissa med högre iq har lättare för matte, men det matte i grunden handlar bara om träning.

man kan ju träna sig men vissa har ju helt klart enklare för det. jag har svårt för det 🙁 jag har tom svårt för ma a, kanske säger en del


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Positivit/negativit med att ta ett IQ-test?

kan vara kul att veta, men också totalt meningslös kunskap och du kan inte påverka resultatet

Testa här​.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Testa här​

har redan gjort. har haft väldigt olika resultat.

FreeWay89:

Annat tips är personlighets test.

hur funkar det typ? är det medicinskt eller varför skall man göra ett? D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

medlemsskap i MENSA...

Gör du MENSAs test kommer du förmodligen ha nog poäng för att kunna gå med.


   
SvaraCitera