Aviseringar
Rensa alla

IQ test - Förklaringar och resultat


leafar:

Antagligen eftersom IQ inte har med språkförmåga att göra. Är inte säker men det skulle kunna vara en anledning.

IQ är p-mätning för autister. [wink]


   
SvaraCitera

Fick bara drygt 105, men tröttnade när jag kommit halvvägs och började gissa på dom flesta. Förstår inte hur sådan här skit skulle mäta IQ på ett bra sätt.


   
SvaraCitera
leafar

Mow Skwoz:

IQ är p-mätning för autister.

Tufft... jag lär ju vinna med 126 i en vanlig p-mätning i alla fall. [crazy]


   
SvaraCitera

IQ går knappast mäta på ett 100% bra sätt, man kan både träna upp sin IQ (till vissmått) och sedan spelar dagsformen in otroligt mycket.


   
SvaraCitera

Själv skiter jag fullständigt i IQ test. Jag är synsk och har sanndrömmar och det räcker för att veta att jag är intelligent.


   
SvaraCitera
leafar

Cecciliaa:

Själv skiter jag fullständigt i IQ test. Jag är synsk och har sanndrömmar och det räcker för att veta att jag är intelligent.

Varför hänger sanndrömmar och att vara synsk samman med intelligens? Jag ifrågasätter inte din intelligens, den har jag inte koll på. Är bara nyfiken på vad du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp, det var ganska svårt. Kanske i och för sig inte skulle ha gjort det vid kl 23:00 en lördagkväll, men jag hade nog inte fått mycket bättre iaf. Image

Kul att göra, en utmaning!


   
SvaraCitera

mitt IQ ligger nog på minus just nu, så nej[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQ test är väldigt överskattade, har knappt något att göra med din egentliga inteligens [zzz]


   
SvaraCitera
Gifted

AlphaMale:

Jag förstog inte (hjälp mig förklara) uppgift: 25, 27,33,34,36,37,39

25: bollen roterar medurs, färg ändras enl 2 vita, 2 svarta
när man går från vänster till höger o fortsätter på nästa rad.

27: Summan av figurerna i varje rad blir helvit, där
summan av lika delar blir vitt, summa av olika blir svart.
(Dvs addition i karakteristik 2 helt enkelt)

33: Ingen aning, men den som ser ut som en vanlig 8:a verkar vettig.

34: I varje rad (och kolumn) är antalet bollar innanför cirkeln lika med antalet bollar utanför. 2 inne + 2 utanför = inga små bollar alls -> tom cirkel.

36: Varje typ av sammanhängande enfärgad figur måste förekomma i ett antal som är jämt delbart med 3.
Uteslutningsmetoden bestämmer unikt den saknade figuren.

37: cirklarna hoppar ett steg åt höger varje gång, och fortsätter på nästa rad när de hamnar utanför. En ifylld cirkel blir en oifylld cirkel o vice versa då denna cirkel passerar ett svart fält.

39: Inte någon koll.


   
SvaraCitera

Sitter ni tiden fullt ut eller chansar ni för att göra det så snabbt som möjligt i vanlig internetjargong? Har aldrig pallat göra sådana här test seriöst.[blush]


   
SvaraCitera

Image

Gick fint till och med fråga 20, sedan vart det några få man vart ganska säker på. [sad]


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Har aldrig pallat göra sådana här test seriöst.

det säger du ja!


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

det säger du ja!

Ja, det säger jag. Är alldeles för stressad för att seriöst avvara 40 minuter åt sådant här trams. [smile] Har dock funderat på att göra hos mensa.

Fick 130 på detta fast gjorde det på 8 minuter eller något sådant.Orkade ej satsa på de sista frågarna.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dock kan jag säga att jag inte tror att jag skulle få så mycket bättre om jag satt de fulla 40 minuterna.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Har dock funderat på att göra hos mensa.

Det är ju astöntigt att va med i mensa.


   
SvaraCitera