Aviseringar
Rensa alla

Irriterad hud runt och på näsan?


Ämnesstartare

Halloj alla människor, nu är det såhär att jag har ett "problem" eller något idk. Iaf, jag testade någon huskur mot pormaskar (tandkräm och bakpulver). Den tog bort pormaskarna oså jätte bra MEN nu efter några dagar börjar min hud runt och på näsan bli irriterad, torr, svider och känns som om pormaskarna är påväg tillbaka på näsan. Jag tvättar ju ansiktet regelbundet (morgon och kväll), använder en ansiktskräm som är anpassad efter min hudtyp oså. Har googlat runt men inte hittat något svar på detta såååååååå ja. Någon som har något tips på hur jag kan gå till väga? 


   
Citera

Kolla på apotekens hemsidor. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Kolla på apotekens hemsidor. Glad

Får nog gör det. c:


   
SvaraCitera

Du har väl ballat ur naturliga balansen i huden. Finns säkert någon kräm som hjälper mot torr/irriterad hud. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvann:
Du har väl ballat ur naturliga balansen i huden. Finns säkert någon kräm som hjälper mot torr/irriterad hud. 

Antagligen så är det så ja.


   
SvaraCitera
reben

man kan tydligen inte få bort pormaskar helt o hållet

asså körde du bara tandkräm + bakpulver :S hur gick dom bort av d


   
SvaraCitera

Hörde jag någon säga "Den tog bort pormaskarna oså jätte bra"? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
man kan tydligen inte få bort pormaskar helt o hållet

asså körde du bara tandkräm + bakpulver :S hur gick dom bort av d

tandkräm + bakpulver och sen skrubba med en mjuk tandborste, det blir som en skrubb typ (INGET JAG REKOMMENDERAR OK). an nog ha varit så att tandkrämen var för stark eller att jag hade i för mycket bakpulver, men idk. pormaskarna försvann inte helt  hållet men de flesta iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Hörde jag någon säga "Den tog bort pormaskarna oså jätte bra"? 😀

nej, du läste 😉 nejmen, grejen är att har provat många saker som ska ta bort pormaskar osv men ingen har funkat särskilt bra, så om man jämför tandkräm + bakpulver med tex. nivea clear up strips så tog bakpulvret och tandkrämen bort pormaskarna bättre, haha.


   
SvaraCitera

majslover01:

nej, du läste 😉 nejmen, grejen är att har provat många saker som ska ta bort pormaskar osv men ingen har funkat särskilt bra, så om man jämför tandkräm + bakpulver med tex. nivea clear up strips så tog bakpulvret och tandkrämen bort pormaskarna bättre, haha.

Haha! xD
Ge mä receptet :O 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Haha! xD
Ge mä receptet :O 

Rekommenderar det verkligen inte (kanske blir annorlunda för dig, idk) men sök på "Thomas Sekelius huskur för pormaskar" så ska det komma upp en video. (

ingen aning om länken funkar men ja, haha) isf owo


   
SvaraCitera

majslover01:

Rekommenderar det verkligen inte (kanske blir annorlunda för dig, idk) men sök på "Thomas Sekelius huskur för pormaskar" så ska det komma upp en video. (

ingen aning om länken funkar men ja, haha) isf owo

Värt att testa en gång iaf, tack fan Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Värt att testa en gång iaf, tack fan Skål

Haha, varsågod :3


   
SvaraCitera

Låter inte så sunt med tandkräm i huden.. Allergisk reaktion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Låter inte så sunt med tandkräm i huden.. Allergisk reaktion?

Kanske, mycket möjligt.


   
SvaraCitera