Aviseringar
Rensa alla

Irriterande.


Ämnesstartare

Malachi88:

Vad exakt är det du försöker förstå? Kanske kan hjälpa.

Präster säger att Gud har en plan för oss alla här i livet.
Om man sedan tänker tillbaka på tex. andra väldskriget. Var Guds plan att judarna skulle gasas ihjäl?

En del säger att dem behövde dö, för att jorden behövs rensas på människor. Men i sådana fall är Gud brutal.

Sen, det där med Jesus. Att han är Guds ende son, och att h*n offrade sin ende son för oss människor för att göra oss fria från synd.
Jag tycker att Gud visar sin kärlek på ett mycket konstigt sätt genom att låta sin ende son dö..

Gud skapade Jesus .. sedan länge tillbaka. Man kan ju säga att vår värld har utvecklats en hel del. Tror du Gud hinner med i utveckligen? Ser han det som sker via datorer, telefonen osv.?

[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cabaret:

Präster säger att Gud har en plan för oss alla här i livet.
Om man sedan tänker tillbaka på tex. andra väldskriget. Var Guds plan att judarna skulle gasas ihjäl?

En del menar att Gud på detta sätt prövar oss. Låter oss gå igenom ofattbara tragedier för att se om vi fortsätter på den rätta vägen.

Andra säger att Gud låter människorna själva fatta sina beslut och att all ondska på Jorden endast är människosläktet att beskylla.

Ytterligare andra menar att Satan och Gud, som de två olika makter de är, har en viss kontroll över oss människor. Våra onda handligar orsakas av Satan medan vår goda vilja utav Gud.

cabaret:

Sen, det där med Jesus. Att han är Guds ende son, och att h*n offrade sin ende son för oss människor för att göra oss fria från synd.
Jag tycker att Gud visar sin kärlek på ett mycket konstigt sätt genom att låta sin ende son dö..

Vissa kristna i dag menar att Gud och Jesus skulle ha varit samma person och att korsfästelsen var ett enda stort uppträdande för att få folk att vakna upp och bekänna den sanna tron.

Andra menar att Jesus var beredd att göra ett så stort offer för att rädda människornas själar. På korset ska han enligt Matteus evangelium dock ha sagt "varför har du övergivit mig". Detta kan tyda på att Gud ofta inte väljer att agera utan låter människorna sköta sig själva.

cabaret:

Gud skapade Jesus .. sedan länge tillbaka. Man kan ju säga att vår värld har utvecklats en hel del. Tror du Gud hinner med i utveckligen? Ser han det som sker via datorer, telefonen osv.?

Många människor säger sig få kontakt av Gud via telefon eller liknande. Det kan helt klart tyda på att han håller sig uppdaterad. Det är bara det att världen är så stor så en sådan nyhet får sällan publicitet över hela världen. Mirakel blir dessutom ofta misstrodda i dagens samhälle och ursäktas som rena lögner. Massvis med människor säger sig dessutom vara den återuppstådda Jesus Kristus. Det kan helt klart vara svårt att veta om Gud fortfarande håller ett vakande öga på oss. Kanske är detta ett ytterligare test om man ska tro det. Kanske vill han vara frånvarande ett tag för att se vilka som fortfarande tror på honom när han kommer tillbaka.

Själv är jag ateist och tror inte att några gudomar existerar. Jag finner det helt enkelt inte logiskt. Jag har dock inga problem med att folk väljer vad de själva vill tro på. Hoppas jag varit till lite hjälp åtminstone.


   
SvaraCitera

cabaret:

Jag vill inte höra om varför ett par muslimer körde in i world trade center.

muslimer gör inte sånt[confused] bara där ser man ju att du behöver lära dig mer om islam.

du går bara omkring och hatar dem, trots att du inte hört deras åsikter?

det är ju därför man ska lära sig om oliktänkande så att alla inte blir rasister, alltså hatar andra pga personliga egenskaper. annars blir det bara större klyftor och ännu mer krig osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lifeisjustabubble:

går bara omkring och hatar dem, trots att du inte hört deras åsikter?

Sa jag att jag hatade dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi88:

Malachi88

Som sagt, stort är trons mysterium. No kidding.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cabaret:

Man kan vara kristen, men man behöver ju inte överdriva.

Sant. Jag håller med dig till viss del...men alla ska få ha sin tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

facklitteratur:

...men alla ska få ha sin tro.

Sant.


   
SvaraCitera

åååååh'[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

åååååh'

Vad är problemet, om jag får fråga?


   
SvaraCitera

cabaret:

Vad är problemet, om jag får fråga?

seriöst, du är jävligt oallmänbildad.
Tror du att det bara är muslimer som "terroriserar" och omskär sig? Fan skaffa lite information innan du yttrar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

seriöst, du är jävligt oallmänbildad.
Tror du att det bara är muslimer som "terroriserar" och omskär sig? Fan skaffa lite information innan du yttrar dig.

Jag skrev inte att muslimer omskär sig. Läs innan du yttrar dig.


   
SvaraCitera

cabaret:

Jag skrev inte att muslimer omskär sig. Läs innan du yttrar dig.

"Jag blir mer än irriterad på muslimer, judar, budister osv.
Jag vet inte varför, men jag vill inte höra om deras tro.
(Omskärelse är fel.)"

Du menar att omskärelse är fel inom dessa religioner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

Du menar att omskärelse är fel inom dessa religioner?

Nope, jag menade inte att alla tre har omskärelse- ritualen.
Jag tänkte att smarta människor förstår vad jag menar, eftersom man bara har omskärlese inom judendomen.


   
SvaraCitera

cabaret:

man bara har omskärlese inom judendomen.

Man har det inom islam också [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

Man har det inom islam också

Jaha, vad tokigt.


   
SvaraCitera