Aviseringar
Rensa alla

Irriterande klass....... några i klassen busar hela tiden!


Ämnesstartare

Tyst-tyst-läraren är så trött så att han kan gå ut i lärarrummet under en lång lektion eller ut och hämta kaffe och sen in i klassrummet. Irriterande, för då blir det ju busigt.


   
SvaraCitera

aristoteles: Ok om de inte vill lära sig eller inte vill delta, men varför behöver de skada resten av de som deltar, är det produktivt tycker du?

Jag anser att skolan behöver rikta sig till samtliga elever. Är övertygad av att de som stökar har intressen de mer än gärna skulle vilka fördjupa sig i på skoltid om de fick chansen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag anser att skolan behöver rikta sig till samtliga elever. Är övertygad av att de som stökar har intressen de mer än gärna skulle vilka fördjupa sig i på skoltid om de fick chansen. 

Vad gjorde dina lärare då du gick i skolan?? Om ni hade några problem med "stök".


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag anser att skolan behöver rikta sig till samtliga elever. Är övertygad av att de som stökar har intressen de mer än gärna skulle vilka fördjupa sig i på skoltid om de fick chansen. 

Och du tycker att samtliga elever i klassen skall straffas för att systemet inte var tillräckligt personligt anpassat till dig?

Man straffar ingen annan än sina klasskamrater. Lärarna får fortfarande sin lön, du blir fortfarande utan utbildning, vad är vinsten med att tramsa?


   
SvaraCitera

Sommar12:

Vad gjorde dina lärare då du gick i skolan?? Om ni hade några problem med "stök".

De tog våra telefoner på riktigt. Eller slängde ut oss ur klassrummen, det hjälpte ej de stökiga eleverna att få ett ökat intresse för skolan, snarare hade det motsatt effekt. De där eleverna började skolka istället. 

aristoteles: Och du tycker att samtliga elever i klassen skall straffas för att systemet inte var tillräckligt personligt anpassat till dig?

Nej, jag anser att varje enskild elev skall få sig en anpassad skola. 

 

aristoteles: Man straffar ingen annan än sina klasskamrater. Lärarna får fortfarande sin lön, du blir fortfarande utan utbildning, vad är vinsten med att tramsa?

Ser du inte problemen med att de stökiga eleverna ej får sig en utbildning? Det är dessa som hamnar i arbetslöshet med bidrag senare..


   
SvaraCitera

S3ON: Ser du inte problemen med att de stökiga eleverna ej får sig en utbildning? Det är dessa som hamnar i arbetslöshet med bidrag senare..

Det är ett problem ja, men varför behöver dessa förstöra för hela sin klass? Vad är syftet?

S3ON: Nej

Så du håller med om att beteendet är fel och irrationellt, bra.

S3ON: jag anser att varje enskild elev skall få sig en anpassad skola.

Det vore ju jättefint om det var så. Men tills det finns på plats så får vi leva med det vi har, det är ingen anledning till att göra situationen värre för sig själv och sina klasskamrater.

De som straffas är i slutändan klasskamraterna, som icke gjort något ont.


   
SvaraCitera

aristoteles: Det är ett problem ja, men varför behöver dessa förstöra för hela sin klass? Vad är syftet?

Det är just det de ej behöver om skolan anpassas mer efter varje elev så att de får ett ökat intresse för skolan. 

aristoteles: Så du håller med om att beteendet är fel och irrationellt, bra.

Vilket beteende? Att den stökiga eleven i fråga vägrar att få i sig tvingad kunskap? Nej, verkligen inte! Jag värderar elevernas egna behov och intressen. 

 

aristoteles: tills det finns på plats så får vi leva med det vi har, det är ingen anledning till att göra situationen värre för sig själv och sina klasskamrater.

Nej, verkligen inte. Det riskerar att källan till problemen göms eller glöms bort, och som effekt fortsätter att yttra sig senare i kriminalitet eller annat oönskat. 

Jag skulle hellre uppmuntra elever som känner sig träffade av detta att göra revolt med civila medel så att vi kan genomföra förändringen så snabbt som möjligt.

   

aristoteles: De som straffas är i slutändan klasskamraterna, som icke gjort något ont.

Nej, de som "straffas" är de usla lärarna med maktmissbruk som ej längre kan ta ut sin egen ilska på oskyldiga elever. 

  


   
SvaraCitera

Gör som jag, få ett helt eget rum så slipper du alla andra 🙂 Fast ja... inte så jäkla lätt att få det men ändå!


   
SvaraCitera

S3ON: Att den stökiga eleven i fråga vägrar att få i sig tvingad kunskap?

Jag klagar inte över elevens vilja att lära sig, vill personen inte lära sig så fine, då kan han ju göra nåt annat då. Det jag klagar över är att de förstör lektionerna för de som vill lära sig.

S3ON: Det riskerar att källan till problemen göms eller glöms bort, och som effekt fortsätter att yttra sig senare i kriminalitet eller annat oönskat.

Så personen utsätter sig för en mindre risk genom att se till att inga andra i klassen får en bra utbildning? Tänk om de andra i klassen också vill ha en anpassad utbildning, en utbildning som inte inkluderar skrikande dårar? Vill du ta från dem den chansen som du själv önskar få?

S3ON: straffas

Lärarna får fortfarande sin lön, och i många fall så är det inte lärarens fel att vissa elever anser sig själva för viktiga för att inte förstöra andra oskyldiga elevers studier.

Du säger att du vill ha anpassade studier, en skola skräddarsydd för dig. Eftersom att du inte får det så ska man alltså förstöra för alla andra elever, för det kommer lösa problemet?

Hur långt har den taktiken tagit dig i livet?


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Påminner mig om min gamla klass. I andra länder slår läraren ihjäl stökiga elever. Tycker något Sverige bör ta efter, särskilt gällande invandrare.


   
SvaraCitera

ha en mobilkorg i klassrummet där era telefoner ligger under lektionerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exempel på varför handledare till klassen är oansvarig(den som jag kallar för tyst-tystläraren)  : 

Klassen: -Du, kan du gå och prata med vaktmästare, det är något med gardinen.
Handledare: -Jag lovar att prata med honom.
Efter några veckor har inget hänt, gardinen är fortfarande trasig.
Vi säger åt handledare igen, han fortsätter lova att han ska säga åt.
So-läraren börjar klaga på att gardinen är nåt fel på då han ska ha SO med oss, han ber oss prata med handledare. Vi säger att handledare inte gör något.  Då säger SO-läraren att det är vår handledares ansvar, han tänker alltså inte gå till vaktmästare, han vill istället prata med handledare själv. Han går och pratar med handledare, men inget händer. Efter ett tag har vi vår NO-lärare, då säger hon: -Varför är gardinen konstig?
Vi säger som det är. Hon lovar att kontakta vaktmästare. Hon ringer vaktmästare och vaktmästare kommer och fixar gardinen. Vår NO-lärare är inte vår handledare, handledaren är helt oansvarig.

Jag vill veta vad ni som läser tycker om det här? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

............


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vår telefonhotare och den läraren som var våran "vän" har ändrat sig. De har typ blivit väldigt hårda för de kan vara det om de bara bestämmer sig för det. Nu kan de skrika åt elever eller fråga ut dem om deras beteende. Väldigt lugnt.   Och starta-stoppa personerna har vi typ inte längre(jo en som vikarie nån gång men inte ofta).  

Tyst-tyst läraren har inte bättrat sig tyvärr. Ett exempel på vad han har sagt: -Jag och er andra klassföreståndare tycker att ni klarar så mycket själv och om ni bryter mot någon regel som JAG tycker är viktig(han tycker inte så många regler är viktiga), ni vet ju att det blir hemringning/mail som konsekvens. Vi vill att det ska vara ganska fritt under året(de sa det i augusti). Vi tänker inte vara så hårda och inte tänker vi vara jättestrikt. 

Vår klass är jättestökig och klassföreståndaren säger så här? Vad tycker ni andra som läser? Det skulle vara kul att höra era åsikter. 🙂


   
SvaraCitera

Min klass (åttan) är väldigt stökigt med, ska erkänna att jag är en av dom. So:n, Franskan (språkval), No:n, är det väldigt calm då dom typ slänger ut en eller ringer hem. Matte läraren är sjukt sträng och strict men snäll är han. I Svenskan är det som i helvetet , alla pratar,skrattar,stör, myror i byxorna osv. Vi har haft 7 st svenska lärare sedan åttan har börjat och det har varit stökigt med alla men inte lika mycket som hon vi har idag. Det var kaos idag och en elev stängde till och med ut henne när hon gick ur klassrummet och searched efter help,nån kastade stol osv. Jag personligen stör mig inte så mycket då jag tycker att det åtminstone är entertaining. Men vill jag verkligen få tyst på klassen, skriker jag "hållkäften" eller något skit.


   
SvaraCitera