Aviseringar
Rensa alla

Irriterande människor?


Ämnesstartare

Vad gör man när man tvingas leva med en person som väldigt ofta inte vet vad denne snackar om, och slänger massa idiotiska kommentarer som är helt irrelevanta och eggande?

Ska man bli irriterad och arg varenda jävla gång? Jag har rätt kort stubin och orkar verkligen inte med dumma kommentarer, speciellt inte när dem kommer ofta. Typ som att personen inte tänker innan den säger något. Jag orkar inte heller ha sånt himla hett temperament varje gång, men det lixom ligger och gnager i mig om jag inte snäser eller skriker. Eller att jag argt försöker förklara att det fan inte är så det ligger till (!!!!!). (Testat att förklara det lugnt och sansat, men andre parten blir själv inte lugn och enda sättet att förklara är att bara höja rösten ännu mer)

Det funkar inte att prata med personen heller eftersom denne inte ändrar på sig och det verkar vara dennes natur bara, ett personlighetsdrag.. Typ att vara dum i huvet.

Eh, ja.. :/ vad gör man? tips?

Edit: Tips för att hantera det jävla temperamentet skulle jag inte tacka nej till. Eftersom jag inte kan sudda ut personen ur mitt liv lixom..


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vem är det? :< Släkting?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du undviker personen i fråga. Du slänger ut h*n ur ditt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ops läste ej tvingas nvm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, Du beskrev min pappa. Blev arg förut, nu skiter jag i det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Släkting?

Ja, eftersom jag tydligen tvingas leva med den personen.

Angelize:

Du undviker personen i fråga. Du slänger ut h*n ur ditt liv.

Angelize:

ops läste ej tvingas nvm

Mm svårt :<

Men tips för att hantera det jävla temperamentet skulle jag inte tacka nej till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förjävliga såna där men de lättaste är ju att undvika dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Haha, Du beskrev min pappa. Blev arg förut, nu skiter jag i det

Ja, alltså man kommer ju till en sån gräns till slut... Men, det är jobbigt eftersom det påverkar mitt liv i övrigt. Lättirriterad etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Ja, alltså man kommer ju till en sån gräns till slut... Men, det är jobbigt eftersom det påverkar mitt liv i övrigt. Lättirriterad etc.

Nådde gränsen rätt nyligen och sa en del som inte var så bra [zzz] Nu skiter jag helt enkelt i det då det inte löser något att tala med en sådan person [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips för att hantera ditt eget temprament? Några djupa andetag och tänk bara på att absolut behålla lugnet. Ju mer jag "dampar" ju oftare gör jag det liksom. Tycker jag blivit en lugnare person sedan jag försökt att lugna ner mig själv när det händer något irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skär dig i armen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Nådde gränsen rätt nyligen och sa en del som inte var så bra [zzz] Nu skiter jag helt enkelt i det då det inte löser något att tala med en sådan person [smile]

Mkay, låter inte så kul.
Mjo men alltså, ibland tvingas ju man till det haha.

oggelgoggel:

Tycker jag blivit en lugnare person sedan jag försökt att lugna ner mig själv när det händer något irriterande.

Tack. Har typ försökt att vara lugnt, det är fett jobbigt... Det är typ som en irritation som gnager i huvet som BARA försvinner om jag blir arg.

wakajwaka:

skär dig i armen

ska skära din mamma

(övervägde att ignorera kommentaren, men det kändes så... skönt att säga detdär)


   
SvaraCitera

varför blir du sur egentligen, det är precis som om hans/hennes idioti är en personlig skymf mot dig. Kan du inte bara förakta personen i all tysthet och låta det vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Mkay, låter inte så kul.

Nix [smile]

ohYEA_:

Mjo men alltså, ibland tvingas ju man till det haha.

Precis, Man får väl hoppas att personen i fråga är svagare än en själv bara [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

ska skära din mamma

(övervägde att ignorera kommentaren, men det kändes så... skönt att säga detdär)

tänk på kattungar
Image


   
SvaraCitera