Aviseringar
Rensa alla

Irriterande telefonnr som ringer fler gånger


Ämnesstartare

Ser varje dag i princip missade samtal från ett eller flera nr senaste tiden. Dessa nummer verkar komma från telefonförsäljare och dylikt. Det är inte störande dagtid men irriterande att se varje kväll.

De mest frekventa numret.

Vad kan man göra?


   
Citera

Ta bort sitt nummer från eniro och liknande sidor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: Ta bort sitt nummer från eniro och liknande sidor.

Det skall väl inte behövas egentligen. Har ju mitt nummer där av andra anledningar.


   
SvaraCitera

Nix finns ju, men det funkar ju bara på telefonförsäljare som sedan tidigare inte ringt. 
Finns väl inte jättemycket att göra skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelbites: Nix finns ju, men det funkar ju bara på telefonförsäljare som sedan tidigare inte ringt.

Finns ju bara till det fasta nätet och inte till mobiltelfoner.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Finns ju bara till det fasta nätet och inte till mobiltelfoner.

Jaså? Det visste jag faktiskt inte.


   
SvaraCitera

samma här, t.om på söndagskvällar???? Wtf

tillslut svarade jag och sa att jag itne var intressant och att de får gärna sluta ringa mig då ja e 1 upptagen student. tjejen bad blygt om ursäkt o sa att jag inte ksulle höra av dem igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelbites: Jaså? Det visste jag faktiskt inte.

http://www.nix.nu/Page82.aspx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo: tillslut svarade jag

Svara aldrig efter som jag inte brukar ta med telefonen någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska man bara vänta tills de tröttnar?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Det skall väl inte behövas egentligen. Har ju mitt nummer där av andra anledningar.

Då får du nog räkna med att de ringer.

My dreams are her:
Ska man bara vänta tills de tröttnar?

De kommer aldrig att tröttna. De ringer så pass många om dagen att de bara sätter ditt nummer som "Ej svar" eller vad de nu har för alternativ i sitt system. Möjligen om du svarar och säger att du inte är intresserad, men då alla företags listor inte är synkade så kan du nog räkna med att bli uppringd av något annat företag.

Mvh har jobbat som telefonförsäljare


   
SvaraCitera
kachin

Sjukt störande med sånt.. Ringer skumma nummer då och då. Svarar aldrig. De gånger jag väl svarat är det "ingen" på andra sidan/eller pratar jätteskumt. Känns som de snor pengar från en också, stämmer detta????? Arg om man svarar alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: De kommer aldrig att tröttna

Längtar tills man kan nixa mobiltelefoner.


   
SvaraCitera

svarar och be dem ta bort ens nummer ur systemet för att man ändå inte vill ha någonting så de slösar bara bort dyrbar försäljningstid.


   
SvaraCitera

kachin:
Sjukt störande med sånt.. Ringer skumma nummer då och då. Svarar aldrig. De gånger jag väl svarat är det "ingen" på andra sidan/eller pratar jätteskumt. Känns som de snor pengar från en också, stämmer detta????? Arg om man svarar alltså

Om de inte svarar när de ringer är det för att de använder sig av en dator som ringer flera nummer samtidigt och om det inte finns någon ledig säljare att koppla samtalet till så lägger den på automatiskt. Finns också företag som snor pengar från en om man svarar, men det brukar oftast vara utländska som börjar med att fråga typ "Do you speak English?" och svarar man då "Yes", så har man "gått med på" ett avtal som gör att man får skyhög telefonräkning.


   
SvaraCitera