Aviseringar
Rensa alla

Irriterande vagel under ögat [sad]


Ämnesstartare

Nu har jag haft en stor, ful vagel(stavning?) under högra ögat i ungefär 2-3 veckor.

Och för de som inte vet vad en "vagel" är, så är det som sorts bula på det undre ögonlocket (det heter säkert inte så, men jaja) och det är som nån sorts inflammation/infektion. [n] (Jag är så dålig på att förklara, så sök på google istället om du verkligen vill veta)

Det är jätteirriterande faktiskt, för folk frågar mig hela tiden vad jag gjort, om jag vart i slagsmål och fått en blåtira osv.. Inte kul.

Så min fråga är; hur jävla länge kommer den här sitta kvar? Vad kan man äta/dricka/göra för att få bort den? Borde den inte försvunnit av sig självt vid det här laget? [tard]
Jag har ju haft den i flera veckor nu, och den blir inte mindre heller.


   
Citera

Kläm den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

"vagel"

Chalazion kanske? Då kan du få dras med den i ett halvår. [smile]
Gör den ont?

My dreams are her:

Kläm den

Dym.


   
SvaraCitera

Irresiistible:

vagel(stavning?)

Korrekt [y]

Irresiistible:

Så min fråga är; hur jävla länge kommer den här sitta kvar?

När jag haft vaglar har de bara suttit kvar några dagar, det där låter ju helmysko [shake] Och jo, om det är en vanlig vagel borde den ha försvunnit vid det här laget.
Läst på vårdguiden.se: "I enstaka fall kapslar vageln in sig och bildar en så kallad chalazion, en liten knöl som inte är öm. Om den inte försvunnit efter tre till sex månader kan den opereras bort. Chalazion är helt ofarligt."
Om jag var du skulle jag ringa vårdguiden på 08-320 100. Vet inte om de är bra, men det är ju en ände att börja i. Eller gå till skolsyster...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får också sådana när jag är stressad eller dyl.
Går oftast över efter några dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukar får det när jag är förkyld, så det är kanske det det beror på[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Läst på vårdguiden.se: "I enstaka fall kapslar vageln in sig och bildar en så kallad chalazion, en liten knöl som inte är öm. Om den inte försvunnit efter tre till sex månader kan den opereras bort. Chalazion är helt ofarligt."

Oj, ja det låter nog som jag fått en sån där Chalazion isånafall. [n] För det är som en bula/knöl, och den gör inte ont, den ömmar inte. Fan också, jag vill inte operera mig!! (ifall den inte försvinner)

Bluff:

Chalazion kanske? Då kan du få dras med den i ett halvår.

Det är säkert en sån, ja. [sad]

Bluff:

Gör den ont?

Nej, inte det minsta..

My dreams are her:

Kläm den.

Går inte. [cute]

Aiton:

jag brukar får det när jag är förkyld

Ja, asså jag har varit förkyld rätt så länge nu, så det kan ha haft nåt med förkylningen att göra. [rolleyes] Eller kanske:

Nabla:

stress


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Nej, inte det minsta..

Då är det en sådan. Är den jättestor?
Man kan få astigmatiska problem om man dras med den för länge, jusst om den är så stor att den stör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Då är det en sådan. Är den jättestor?

Nej, inte så att den skymmer synen iallafall. [rolleyes]

Bluff:

om den är så stor att den stör.

såå stor är den trots allt inte, fast den "stör" mig ändå eftersom den syns, och den är ful. [cute][ops]


   
SvaraCitera

Aj, det gör ont [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

såå stor är den trots allt inte, fast den "stör" mig ändå eftersom den syns, och den är ful

Du har testat med varma kompresser och sånt?


   
SvaraCitera

Irresiistible:

Oj, ja det låter nog som jag fått en sån där Chalazion isånafall. [n] För det är som en bula/knöl, och den gör inte ont, den ömmar inte. Fan också, jag vill inte operera mig!! (ifall den inte försvinner)

Aj fan [sad] Hoppas det blir bra, och det snart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20Dollar:

Aj, det gör ont [sad]

Nee, den gör inte ont. [rolleyes][cute]

Bluff:

Du har testat med varma kompresser och sånt?

nej.. [rolleyes]

five squared:

Aj fan [sad] Hoppas det blir bra, och det snart!

Mm. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

nej..

Heppep


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Kläm den.

Man kan inte klämma den. Det kan man bara vänta ut... Finns inget att äta eller någonting.


   
SvaraCitera