Aviseringar
Rensa alla

Irriterar du dig på människor med bristande självinsikt?


Ämnesstartare

Jag har kommit underfund med att jag retar mig gränslöst på sådana människor. Okej om en del personer fått för sig att de är bättre än vad de är på något, men när de liksom verkar leva i en fantasivärld och de gång på gång klagar på människor med samma brister som de själva, alternativt berättar hur bra de är på allt fast de egentligen inte verkar vara bra på någonting alls.

Exempel:

Tjock människa säger om lite tjockare människa:

"Jag förstår inte hur man kan vara sådär tjock!?"'

Människa som alltid är sen till föreläsningar och klampar in klagar på att andra gör det.

Oambitiös människa som aldrig pluggar säger:

"Jag förstår inte hur folk kan plugga vidare direkt efter gymnasiet. De flesta behöver något år för att hitta sig själva, jag gjorde så och nu är jag motiverad inför att plugga!"

alternativt klagar på alla skoluppgifter vi får.

Är det bara jag eller är det jätteirriterande?


   
Citera

Blivande_japan:

Nej, finner det roande (Du röstade på detta alternativ)

Oftast. Ibland stör jag mig.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Ja, lite (Du röstade på detta alternativ)

Stör mig mest på folk som "ÅNHEY JAG HAR INTE PLUGGAT JAG KOMMER ATT FÅ IG/F" och så får de vg/mvg/B/A [mad]


   
SvaraCitera

Fast ja, det är kanske inte brist på självinsikt direkt.


   
SvaraCitera
Exner

Blivande_japan:

Ja, jättemycket (Du röstade på detta alternativ)

Dock inte dina exempel.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Ja, jättemycket (Du röstade på detta alternativ)

[mad][blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Ja, lite (Du röstade på detta alternativ)

fast lite kul samtidigt[cute] beror väl på situationen lite, jag har också varit sådär en gång i tiden så antingen tar de chansen eller så tänker de helt enkelt inte på det...så var det för mig, var nåt som en polare till mig hade sagt till en annan och sen när jag klagade fick jag bara höra massa "ska du säga" och ja...det stämmer väl[rolleyes]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Ja, lite (Du röstade på detta alternativ)

handlar typ mest om hur människor väljer att agera socialt + hur andra människor väljer att reagera på andra människors ageranden.


   
SvaraCitera

Ja jag stör mig på människor som inte känner sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Stör mig mest på folk som "ÅNHEY JAG HAR INTE PLUGGAT JAG KOMMER ATT FÅ IG/F" och så får de vg/mvg/B/A

är ibland sån[blush] el ok nä, får ej a eller b, men har hänt att jag fått d när jag trodde jag skulle faila 1 gng
eller att jag fått vg el mvg när jag trott jag skulle få g under gymnasiet.

tror det är mest i mitt fall att jag ej vill ta ut ngt i förskott och är rätt pessimistisk när det kommer till sådana saker[blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är ibland sån

Har kanske varit så med två hemtentor den här terminen. Eller ja, jag sa att det antagligen skulle gå helt åt helvete eller gå jättebra, men att det kändes som mer "åt helvete" hållet. Fick B på båda tentorna [blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Ja, jättemycket (Du röstade på detta alternativ)

..och det finns en bunt av dom här på uum[crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Ja, lite (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

..och det finns en bunt av dom här på uum[crazy]

förhoppningsvis är väl ej alla så seriösa

Dold text: exempelvis jag..[blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Dold text:

syftade inte på dig..[rolleyes]


   
SvaraCitera