Aviseringar
Rensa alla

IS-krigare får förtur till jobb och bostäder i Stockholm.


Ämnesstartare

Socialnämnden i Stockholm, där majoriteten består av S, V, MP och F! har beslutat att återvändande IS-krigare ska få förtur till jobb och bostäder.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister

Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Vad tycker ni om detta?


   
Citera

Och folk säger att brott inte lönar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som jag skrev i tråden om IS:

Ett typexempel på hur skadlig, allvarlig och katastrofal en extrem progressivism och mångkulturalism kan vara. Hoppas alla som röstat vänster i Stockholm är nöjda över vilka idéer man röstat fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här enorma tafattheten som vänstern visar upp mot IS och de fruktansvärda brott de begått får mig att undra ifall det faktiskt finns stöd för islamism inom vänstern. Kan det verkligen slå så fel i huvudet på dessa "goda" människor att de i sin jakt på att vara så toleranta och antirasistiska som möjligt slutar upp med att stödja terrorister som både ligger bakom såväl massmord på barn som massvåldtäkter? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Den här enorma tafattheten som vänstern visar upp mot IS och de fruktansvärda brott de begått får mig att undra ifall det faktiskt finns stöd för islamism inom vänstern. Kan det verkligen slå så fel i huvudet på dessa "goda" människor att de i sin jakt på att vara så toleranta och antirasistiska som möjligt slutar upp med att stödja terrorister som både ligger bakom såväl massmord på barn som massvåldtäkter? 

Finns ju islamister i partierna, Omar Mustafa i S och Mehmet Kaplan i MP. Finns säkert några i V och F! med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lutar mer åt vänstern... Men WHAT THE ACTUAL FUCK. Idioti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jasmineborg:

Finns ju islamister i partierna, Omar Mustafa i S och Mehmet Kaplan i MP. Finns säkert några i V och F! med.

Absolut, det vet jag. Men vad jag undrar är huruvida vänstern släpper fram dessa samtidigt som de stödjer IS-krigare indirekt eftersom de i själva verket är smyg-islamister eller om de faktiskt gör detta i tron på att dem är toleranta och antirasistiska? 


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att man ska gulla med personer som begår folkmord och hemska övergrepp. Och jag förutsätter att det inte är en allt för kontroversiell åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Absolut, det vet jag. Men vad jag undrar är huruvida vänstern släpper fram dessa samtidigt som de stödjer IS-krigare indirekt eftersom de i själva verket är smyg-islamister eller om de faktiskt gör detta i tron på att dem är toleranta och antirasistiska? 

Kanske en kombination.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det framkom inte riktigt av artikeln vad exakt strategin går ut på, men allt förutom lagföring är helt bananas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda de borde ha förtur till är en flotte ut på östersjön


   
SvaraCitera

Jungman:
Det enda de borde ha förtur till är en flotte ut på östersjön

Nej, förtur till patron 30-06 i nacken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exakt vad är kritiken? Inget i artikeln säger något om förtur och precis som ansvariga säger ligger lagföring och juridiska påföljder på polisen. Fram till att något kan bevisas och människor kan lagföras är dessa människor oskyldiga medborgare. Vet inte vilken typ av rättsstat ni förespråkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske bör kolla upp fakta innan du uttalar dig...

jasmineborg: Omar Mustafa i S

Omar Mustafa är inte med i S. Han lämnade S partistyrelse sex dagar efter att han valdes in - och detta var 2013.

jasmineborg: Mehmet Kaplan i MP

Vad gör Mehmet Kaplan till islamist? För att han är muslim? Eller för att han var ombord på ett av Ship to Gaza-fartygen? Eller vad?

NiklasW: Absolut, det vet jag.

Du "vet" fel. Läs ovan.

Och btw - förtur till bostäder och jobb åt IS-krigare är fel, men:

Nachac: Inget i artikeln säger något om förtur

.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Du kanske bör kolla upp fakta innan du uttalar dig...
Omar Mustafa är inte med i S. Han lämnade S partistyrelse sex dagar efter att han valdes in - och detta var 2013.

Vad gör Mehmet Kaplan till islamist? För att han är muslim? Eller för att han var ombord på ett av Ship to Gaza-fartygen? Eller vad?
Du "vet" fel. Läs ovan.

Och btw - förtur till bostäder och jobb åt IS-krigare är fel, men:
.

Hjärta

När Omar Mustafa valdes in var man väl medvetna om hans antisemitiska och islamistiska åsikter. Det som tvingade bort honom var att det blev en medial skandal. I ett parti som exempelvis kd hade han aldrig en föreslagits till någon som helst position.

Kaplan har medverkat i islamistiska sammanhang och sagt islamistiska saker. Inte jätte svårt att googla.


   
SvaraCitera