Aviseringar
Rensa alla

ISIS ideologi?


Ämnesstartare

vad tycker ni om deras ideologi?

sw.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

tror inte på gud eller något religiöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.koranensbudskap.se/translations.aspx kolla där, det är officiella tolkningar ifrån
al-Azhar-universitetetsislamiska forskningsinstitution. 

Det mesta i den där boken är feltolkat ifrån sitt sammanhang och fel översatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

abdulah:
vad tycker ni om deras ideologi?

sw.jpg

Det ISIS gör har stöd i koranen - det måste alla blåögda svenskar förstå. Punkt slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Det ISIS gör har stöd i koranen - det måste alla blåögda svenskar förstå. Punkt slut.

Och i bibeln finns stöd för slaveri, att stena barn, förtrycka kvinnor och mörkhyade, bland annat, det säger inte nödvändigtvis någonting om religionen i sig, eller ska jag börja utgå från att alla godkristna sd:are vill göra dessa saker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Och i bibeln finns stöd för slaveri, att stena barn, förtrycka kvinnor och mörkhyade, bland annat, det säger inte nödvändigtvis någonting om religionen i sig, eller ska jag börja utgå från att alla godkristna sd:are vill göra dessa saker?

Jag har aldrig någonsin påstått att alla muslimer skulle stödja ISIS eller allt som står i koranen. Därför är din fråga "ska jag utgå från att alla kristna vill göra dessa saker?" oerhört korkad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Jag har aldrig någonsin påstått att alla muslimer skulle stödja ISIS eller allt som står i koranen

Du skrev häromdagen i en tråd om att ISIS-krigare finns i sverige att det beror på sveriges fria musliminvandring = ditt egna subtila sätt att säga att muslimer stödjer ISIS, för att du sedan ska kunna förneka det när någon påpekar dumheten i det påståendet. Ska jag länka till inlägget kanske? Är inte så gammalt, så det är nog lätt att hitta Glad

abdulah: vad tycker ni om deras ideologi?

Som en modern version av nazi-tyskland - lika smutsig och vidrig och måste stoppas och elimineras.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du skrev häromdagen i en tråd om att ISIS-krigare finns i sverige att det beror på sveriges fria musliminvandring = ditt egna subtila sätt att säga att muslimer stödjer ISIS, för att du sedan ska kunna förneka det när någon påpekar dumheten i det påståendet. Ska jag länka till inlägget kanske? Är inte så gammalt, så det är nog lätt att hitta 

Bra fråga storchen, för en gång skull. Konkret, saklig, baserad på fakta. Så pass relevant att jag till och med tar mig tid att besvara den.

Anledningen till att vi överhuvudtaget har ISIS-anhängare i Sverige är Sveriges ansvarslösa muslimska invandring. Det vill säga en invandring av muslimer där vi inte kontrollerar vilka som kommer in. Hade Sverige inte haft muslimsk invandring hade vi inte haft ISIS-anhängare i Sverige. Hade Sverige kunnat skilja extrema muslimer från hederliga muslimer (som troligtvis är i majoritet) hade vi inte haft ISIS-anhängare i Sverige.

Påståendet "Att det finns ISIS-anhängare i Sverige beror på en ansvarslös muslimsk invandring" betyder inte samma sak som att alla muslimer, eller ens en stor minoritet, skulle vara ISIS-anhängare. Det enda det betyder är att Sveriges ansvarslösa muslimska invandring påverkat mängden ISIS-anhängare i Sverige.

Varsågod för svaret. I fortsättningen gäller samma regler. Var nyanserad, saklig, referera till verkliga saker och strunta i påhopp. Kan du inte uppfylla detta ber jag dig att inte skriva överhuvudtaget. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anledningen till att vi överhuvudtaget har ISIS-anhängare i Sverige är Sveriges ansvarslösamuslimska invandring. Det vill säga en invandring av muslimer där vi inte kontrollerar vilka som kommer in. Hade Sverige inte haft muslimsk invandring hade vi inte haft ISIS-anhängare i Sverige. Hade Sverige kunnat skilja extrema muslimer från hederliga muslimer (som troligtvis är i majoritet) hade vi inte haft ISIS-anhängare i Sverige.

Påståendet "Att det finns ISIS-anhängare i Sverige beror på en ansvarslös muslimsk invandring" betyder inte samma sak som att alla muslimer, eller ens en stor minoritet, skulle vara ISIS-anhängare. Det enda det betyder är att Sveriges ansvarslösa muslimska invandring påverkat mängden ISIS-anhängare i Sverige.

Konkret, saklig, baserad på fakta.

Okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Hade Sverige kunnat skilja extrema muslimer från hederliga muslimer (som troligtvis är i majoritet) hade vi inte haft ISIS-anhängare i Sverige.

Det här handlar inte om vad sverige kan o inte kan. Frågan är hur man kollar vilka som är extremister eller inte. Tror du att det är så lätt att göra? Du kanske har någon idé om hur man ska ta reda på vilka det är som är ISIS-anhängare med tanke på att det bara är en liten bråkdel av alla muslimer i sverige? För du tror väl inte att det bara är att fråga?

N.W: referera till verkliga saker

Står dock fast vid det jag skrev i mitt svar till dig i den andra tråden - du refererade inte till något verkligt, bara till saker du fått för dig och tagit ur luften.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Anledningen till att vi överhuvudtaget har ISIS-anhängare i Sverige är Sveriges ansvarslösa muslimska invandring. Det vill säga en invandring av muslimer där vi inte kontrollerar vilka som kommer in.

Tror du verkligen att de IS-anhängare som finns i Sverige har ett förflutet kopplat till andra terrorgrupper, att de har en bakgrund som myndigheterna här, om de bara hade velat, hade kunnat gräva fram och använt som stöd för att neka dem asyl på det sättet du antyder är möjligt? (De IS-anhängare som finns här har troligtvis också radikaliserats här; IS har bl.a. en väldigt stark närvaro på sociala medier och använder dem för att värva nya medlemmar från väst.) Eller hur tänker du dig att vi ska kunna skilja IS-anhängarna från de vanliga muslimerna? För du kan väl inte mena att vi ska neka asyl till säg 90% av de flyktingar, av vilka en stor andel råkar vara muslimer, som söker sig hit, för att på så vis undvika att släppa in potentiella terrorister? Eller vänta nu...

.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IS-anhängare har för övrigt bajs i hjärnan. Deras ideologi och hela sharia-paketet överlag är barbarisk, extremt skadlig och människofientlig. Tror inte du kommer hitta någon sund människa här som inte skriver under på det.


   
SvaraCitera
frukt

De är väl typ wahhabi/salafi, tillhörande en islamsk sekt i pakt med Saudi-dynastin vid SA:s grundande. Ultrasuper- jävla konservativa precis som de jävla Saudierna.


   
SvaraCitera
frukt

Feberyra:

För du kan väl inte mena att vi ska neka asyl till säg 90% av de flyktingar, av vilka en stor andel råkar vara muslimer, som söker sig hit, för att på så vis undvika att släppa in potentiella terrorister? Eller vänta nu...

Jag skulle inte vara så säker på att islam är en enda monolitisk rörelse ur vilken nyanser och skillnader i sekularitet och tolerans sekter emellan inte går att urskilja.

JUS' SAYIN'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Jag har aldrig någonsin påstått att alla muslimer skulle stödja ISIS eller allt som står i koranen. Därför är din fråga "ska jag utgå från att alla kristna vill göra dessa saker?" oerhört korkad.

Så vad var poängen med ditt uttalande? Om inte att insinuera att religionen innebär handlingar som dessa?


   
SvaraCitera