Aviseringar
Rensa alla

Islam är en fortsättning på Kristendomen...


Misael

ApgBlogg:

Det står så mycket gott om alla Profeter i Koranen

Konstigt då när islam har kopierat hela Bibeln?

Islam har nu fler anhängare än katolicismen. År 2006 var det 19,2 procent av världens befolkning som bekände sig till islam och 17,4 procent som bekände sig till katolicismen.

"Gå in genom den trånga porten; därför att bred och rymlig är den väg som leder till tillintetgörelse, och många är de som går in på den; 14 men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den." (Matteus 7:13, 14)


   
SvaraCitera

Gud existens bara lite grann

En man frågar.
Beduin: "Ser du dessa märken i sanden?"
Man: "Ja."
Beduin: "Vad säger dem dig?"
Man: "En kamel gick förbi"
Beduin: "Såg du kamelen?"
Man: "Nej, men dessa fotspår i sanden antyder på att en kamel gjorde de."

SÖT OCH SALT VATTEN

Ett annat fenomen som fått en vetenskaplig förklaring är varför sötvatten och saltvatten inte blandas när de möts i havet. En hinna mellan det söta och det salta vattnet förhindrar blandning. Vetenskapsmän från Amerika har bekräftat detta. En vetenskapsman från Lund leker med tanken att transportera sötvatten genom havet till de länder som har brist på sötvatten. om detta fenomen säger Koranen:

"Han är och den, som givit de båda haven fritt lopp, det ena är sött och uppfriskande och det andra salt och bittert, och mellan dem båda har Han satt gräns och ett oöverstiglig hinder"

(Koranen 25:53)

Ett annat fenomen som Allah nämner i Koranen, bekräftades nyligen av vetenskapen är att berg av is (kometer av is) faller ner från rymden. Dr. Louis Frank, fysiker vid lowas universitet, studerade de data som satelliten DynamiC Explorer i samlade mellan 1981 och 1986. Satelliten tog ultravioletta bilder av jorden. På dessa bilder fann Dr. Frank åtskilliga hål som punkterat atmosfären. Han hade ingen förklaring till detta men han kom fram till att hålen kunde ha orsakats av kometer av is. Dessa kometer kunde ses genom teleskop. Dr. Clayne Yeates, fysiker vid jet Propulsion Laboratory i Passadena lyckades med ett stark teleskop vid Kit Peak observatoriet i Arizona, fotografera dessa is kometer 150.000 km från jorden. om detta säger Allah i Koranen:

" Har Du ej lagt märke till att Gud framdriver moln, sedan förenar dem med varandra och sedan låter dem skockas? Och Du ser regndropparna framsippra ur dem, Han ned sänder också hela berg av hagel från himmelen och når vem Han vill därmed och förskonar vem Han vill"

(Koranen 24:43)

När dessa kometer kommer in i atmosfären bryts de sönder till hagel och sedan till fuktighet. Slutligen faller fuktigheten som regn och ansluter sig till jordens vatten cyckel. Det faller i genomsnitt 10 miljoner per år (27.397/dag eller 19/minut). Dr Franks beräkningar visar att denna vattenmängd motsvara en tum vatten över hela jordens yta vart I 0. 000 år. jorden är 4.9 miljarder år gammal och om detta har hänt under hela den tiden så har denna process försörjt jorden med vatten.


   
SvaraCitera

Islam bara förtrycker kvinnor [n] Man tappar ju respekten för den religionen direkt då!


   
SvaraCitera

NEEEj
Kvinnor är lika värde som män det det finns individer som inte följer religionen och gör nåt av sin eget, därför får Islam ryckte om att det är en religion av våld och terrorister och att man förtrycker kvinnor men så är DET INTE!
Islam erbjuder fred och harmoni för alla som ingen annan religion gör.

Ni dömer religionen som man gör med människor, ni dömer de från rykten och utseendet men det ska man inte gör.[smile]


   
SvaraCitera

ApgBlogg:

Salam Aleikum

Film baserad på vad som pågår i rosengårn i malmö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

marcus1987:

Vill man bli säkrare på att man tror på sanningen så tycker jag man ska be till Gud om saken och att Gud ska visa en den rätta vägen om man kommit fel.

Jag är väldigt säker på min tro.. ^^ .. Man måste be till Gud mycket så att man inte blir vilseledd och att man håller sig på den rätta vägen.. Det hjälper ju att plugga! ^^

marcus1987:

Ifall du vill lära dig mer om kristendomen och bibeln rekommenderar jag videon på youtube av en som heter Lee Strobel.

Okii tack tack ^^.. Jag har ju lagt många videor redan i detta forum om Islam o kristendomen osv.. Men finns många enkla sidor också som http://islamguiden.se och http://konvertitguiden.se och några bloggar från konvertiter såsom http://revertit.blogg.se och http://apg.blogg.se .. Bra föreläsare som kan mycket om både kristendomen och islam är Khalid Yasin och AHmed Deedat! Som båda varit kristna troende innan de blev muslimer! 🙂

Bacarah:

Islam bara förtrycker kvinnor [n] Man tappar ju respekten för den religionen direkt då!

Jag är kvinna.. Islam förtrycker då inte mig.. Det är mest kvinnor som konverterar till Islam så knappast att det är kvinnoförtryck! I de länder där kvinnor förtrycks så är det inte pågrund av Islam. Det är pågrund av dumma män

Islam är och kommer alltid vara den rätta vägen[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bambon:

En sak till varför skulle gud ha en son sen få honom och lida och ta honom tillbaka??? Då betyder det att Gud är elak. Tänk logisk, varför skulle han göra så för ?

Det menas ju inte en biologisk son utan enbart att Jesus är Gud som människa. Gud är inte elak, Gud är kärleksfull. Gud älskade världen så mycket att han blev människa, kom till jorden för att dö för alla människors synder för att vi ska få evigt liv. Ingen mänsklig fader skulle vilja att sin son ska lida, men här talar vi inte om Jesus som en biologisk son. Men Jesus var villig att gå igenom lidandet och dö eftersom han visste att om han gjorde det så skulle miljontals människor kunna få evigt liv.


   
SvaraCitera

En tips till alla. Läs bibeln, torarullarna och Koranen och sedan reflektera. [love]


   
SvaraCitera

ApgBlogg:

Jag är kvinna.. Islam förtrycker då inte mig.. Det är mest kvinnor som konverterar till Islam så knappast att det är kvinnoförtryck! I de länder där kvinnor förtrycks så är det inte pågrund av Islam. Det är pågrund av dumma män

Varför måste kvinnor täcka sig och inte män? Ge mig ett vettigt svar på det bara!


   
SvaraCitera

Varför är det flest kvinnor som blir våldtagna, varför inte män?
Förstår du nu?


   
SvaraCitera

bambon:

Varför är det flest kvinnor som blir våldtagna, varför inte män?
Förstår du nu?

Patetiskt. Det är inte nödvändigt att täcka hela kroppen för den saken. Och låt mig fråga. Varför skulle det hjälpa att gå omkring och se ut som ett spöke?


   
SvaraCitera

män kollar oftast på hela formen av kroppen.


   
SvaraCitera

bambon:

Gud existens bara lite grann

En man frågar.
Beduin: "Ser du dessa märken i sanden?"
Man: "Ja."
Beduin: "Vad säger dem dig?"
Man: "En kamel gick förbi"
Beduin: "Såg du kamelen?"
Man: "Nej, men dessa fotspår i sanden antyder på att en kamel gjorde de."

Dålig jämförelse.

Det är en öken, beduinen frågar:
Beduin: "Ser du att det bara är sand, och inte lera?"
Man: "Ja."
B: "Varför tror du det?"
Man: "För att ett stort vattensugande monster åker fram och tillbaka och suger upp det med sin gröna snabel"
B: "Inte för att det inte regnat då?"
Man: "SLUTA ATTACKERA MIN RELIGION!!!111oneone"


   
SvaraCitera

bambon:

män kollar oftast på hela formen av kroppen.

Men när alla går i burka så vet ju männen ändå vilka som är kvinnor och inte. Bara för att man visar former så betyder ju inte det att man blir våldtagen så fort en man ser en?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bambon:

En sak till varför skulle gud ha en son sen få honom och lida och ta honom tillbaka??? Då betyder det att Gud är elak. Tänk logisk, varför skulle han göra så för ?

För rent juridiskt så behövdes det en fullkomlig människas liv för att köpa tillbaka vad en annan fullkomlig människa valde att så att säga sälja bort.


   
SvaraCitera