Aviseringar
Rensa alla

Islam and stuff


Ämnesstartare

tumblr_n8vbjteQF31s8j90fo1_500.giftumblr_n8vbjteQF31s8j90fo3_500.gif
2019a31c7c8bf1ff41fb6c2e286963f0.gif
8aa0fe18e17dd0587355eb14d43f7966.gif
tumblr_mlxhuzNtBd1ra0p7xo1_400.gif
tumblr_mlxhuzNtBd1ra0p7xo4_400.gif
tumblr_static_tumblr_mkf6floi6i1qguvzfo9


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


samlade tankar

Jag kom på en skit bra idé, jag skriver mina samlade tankar helt enkelt #Nofilter
bokstavligen Glad

Mina åsikter


Mina värderingar

Hur jag känner in för saker och ting

Mina tankar

Mina funderingar


Både politiska och icke politiska...

Det måste alls inte vara mina egna meningar, utan helt enkelt Nofilter ba kötta

2019a31c7c8bf1ff41fb6c2e286963f0.gif

Du behöver alls inte läsa jag tvingar dig inte Icke! så döm mig inte på förhand Ledsen

Glee1.gif

Samlade tankar helt enkelt Glad Det måste inte vara sammanhängande eller hänga ihop Icke!
men jag ska försöka Tumme uppsom jag tidigare sagt #Nofilter bokstavligen Glad

Jeremy-Renner.gif

Så då vet du, varenda gång jag skriver i denna tråd med rubriken "samlade tankar" så klickar du bara ner detta Tumme upp eller läser om du är intresserad av att veta vart jag står i olika saker och ting Tumme upp

Jag hade klickat bort för länge sen, jag hade inte ens kommit såhär långt Tumme upp

Kanye-West-laughing-not-laughing-GIF.gif

Du behöver inte läsa allt på en och samma gång heller, detta försvinner inte ;P
Inge filter ba kötta Tumme upp

Slutord:

Detta är mina funderingar, tankar och åsikter....
Jag är inte immun mot att ha fel, fel och rätt är inte så relevant i detta, sanningshalten är heller inte så relevantIcke!

Vill sedan be om ursäkt, under min skolgång gjorde jag saker i min egna takt!

När saker blir för långt, blir det svårt att hålla reda på allt, stavningen, sättet jag formulerar mig på, allt skit defekteras

Jag vet hur det stavas!! Det blir bara för mycket att hålla reda på

zuGfuyD.gif

Samlade tankar #Nofilter

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnlös1.jpg" />

Politikerna borde ta fingrarna ur röven och sluta prata som om de vore bajsnödiga, prata med hela Sverige!Arg

zuGfuyD.gif

Det är alltså 2 unga företagare en tatuerare, en som tar hand om allt annat förutom det, det har ingen aning om nånting, det kunde ingenting, vad är en faktura? Kan man ha pengar på banken? Vad är ett visa kort?

De var alltså 21 åringar som inte hade en aning om vad detta var.

Vad är ett bemanningsföretag?

Vad är välfärd? (Jag tror det är typ såhär sjukhus och skola, jag har ingen aning?)

Vad är en riskkapitalist?

Vad är en kapitalist?

Vad är en finanisier? eller hur det stavas

vad är en skattfinasier? 

hur ska jag kunna veta?

zuGfuyD.gif

Hur tror du på fullaste jävla allvar som politiker att nån som knappt kan svenska eller dem som hela deras omkrets/kompiskrets talar invandrarsvenska, en sådan ortsnorm ska kunna dessa ord, skärp dig!

zuGfuyD.gif

Dra ur tummen ur analöppningen, där vid förorterna finns det jätte mycket röster för vänsterpartiet att hämta, mesta dels av dem där röstar inte ens på grund av detta.

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

synen på homosexualitet

Det mesta denna snubbe talar om håller jag inte med om


Men vad finns det för mot argument emot detta?

Jag ska leva mig in i din vardag Tumme upp

Du sover i din säng, vaknar, klär på dig dina kläder, kollar facebook mobilen, sätter på datan

går in nånstans i cybervärlden och skriver " homosexualitet är onaturligt"

OHH

ska vi prata naturligt och onaturligt, stäng av din dator, släng mobilen åt helvete

zuGfuyD.gif

Tänkte väl det, det argumentet är inte konsekvent.

Vi behöver onaturliga saker för att överleva, motgift emot nästan vad som helst är onaturligt

Onaturligt är bra, det tillåter forskning, det tillåtet oss att resa till månen, medicin Tumme upp

en sån vanlig sak som en hosta skulle vara väldigt farligt om vi inte skulle ha övervunnit naturen och kommit med hostmedicin.

Fuck naturen

zuGfuyD.gif

hur skulle vi annars kommit såhär långt med teknologin om vi inte struntat i naturen?Tumme upp

Kan vi komma överens om att du inte är emot homosexualitet för att det är onaturligt det är bullshit, stäng av datan isåfall, argumentet är inte konsekvent....

Det är bara du som är ett rövhål Tumme upp

zuGfuyD.gif

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

" men barn med homsexuella föräldrar gör att barnet kan må dåligt och gå in i en depression och chanserna för mobbning ökar"

Jag tror det är så argumenten brukar se ut eller "äktenskap, speciellt om barn är inblandade, måste innehålla en man och en kvinna"

om det inte är för att barnet kan må dåligt vad skulle det då vara för?

Om det är två föräldrar av samma kön, båda två är lyckliga, både föräldrarna tar stort ansvar, barnet eller barnen är lyckliga och tas väl hand om, föräldrarna lyssnar.

Varför skulle du då bry dig?

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

Men Självklart är det så att känna sig annorlunda, exempel att föräldrarna är skilda, någon av föräldrarna har någon sorts sjukdom...att känna sig annorlunda, missförstådd det gör att man kan må dåligt.

Har du inte sett i taket lyser stjärnorna, hon känner sig annorlunda, missförstådd....
Det kan absolut orsaka att man mår dåligt...

Men det är känslan av att känna sig annorlunda inte som alla andra, man känner sig missförstådd, man känner sig utanför normen, det är det som gör att man mår dåligt ut av det, inte homosexualiteten i föräldrarna i sig som gör det

zuGfuyD.gif

Men vad ska man göra åt det?

Tänk efter om barn är sån bra ide från början Tumme ned

Skolan borde lägga mer vikt på att lära eleverna att alltid använda kondom om man inte planerar barn

Skolan borde inkludera mer i sexualkunskapen att tänka efter först, vilka stora ansvar det kommer med att vara föräldrar.

zuGfuyD.gif

Om du är förälder, gör ditt jobb som förälder, ta ditt ansvar se till att ditt barn inte mår dåligt

zuGfuyD.gif

(jag tror du har börjat förstå mönstret på denna gif)

Gör det du kan, lyssna, visa att du finns för ditt barn Tumme upp Sen är det självklart att som i alla andra icke homosexuella par att föräldrarna kan vara ett jävla rövhål mot sina barn

zuGfuyD.gif

men detta är inte specifikt för homosexuella par, argumentet håller inte! Därför så bör du och jag rösta rätt den 14 september!

Mer om det senare hur vi kan göra för att förändra

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

Ifrån friends hemsida under fakta och forskning

http://www.friends.se/mobbning/varfor-finns-mobbning

Mobbning har nästan alltid sin grund i osäkerhet och rädsla. Vi vill alla bli sedda, lyssnade till och få kompisar Tumme upp

men rädsla för att inte passa in eller hamna utanför kan få oss att göra dumma saker. Saker som kan leda till mobbning. 

Dålig stämning i gruppen/klassen

Mobbning kan uppstå för att det i en grupp är dålig stämning och personerna i gruppen känner sig osäkra. För att inte själv bli utsatt för mobbning väljer man då ut någon i gruppen som man utsätter.

zuGfuyD.gif

Det kan till exempel vara så att många i klassen känner sig uttråkade för att det inte finns något att göra på rasterna eller att många känner sig pressade i skolan. Då kan osäkerheten sprida sig och leda till mobbning.Tumme ned

zuGfuyD.gif

DET ÄR INGE FEL WHAT SO EVER PÅ DIG utan det har med som jag förklarade ovan med att göra

Denna är inte till dig:

zuGfuyD.gif

De hittar saker att mobba dig för Tumme ned vad det än må vara, blyghet, homosexuella föräldrar, annorlunda namn, konstiga föräldrar Tumme ned

Tro mig, jag har erfarenheter Tumme ned jag har muslimska föräldrar, de hittar ett sätt helt enkelt Tumme ned när de fick veta att mina föräldrar var muslimer och såg mig som en muslim också, så utfrös de mig, jag blev kallad homofob, spinkig muslim, att jag hatar Sverige, listan kan göras lång Tumme ned

zuGfuyD.gif

Tror jag var borta 1 halv år ifrån gymnasiet Tumme ned förutom de dagar min morsa bokstavligen släppade ut mig till bilen och in till skolan och jag stack hem så fort läraren vände ryggen åt

zuGfuyD.gif

Men vi förhandlade fram att jag skulle gå 1 dag varje vecka på gymnasiet resten av tiden på en dag då det var i princip tomt Tumme upp sen har jag aspergersyndrom som inte dem visste så jag gillar inte när det är massor av folk, tack vare det, klarade jag gymnasiet, fett stolt! Tumme upp

proud-gif.gif?w=620

Så det spelar egentligen ingen roll, de som mobbar är oftast osjälvsäkra och mår dåligt, så det spelar ingen roll hur du sticker ut, de hittar nåt sätt och tycker ner dig för att trycka upp sig själva, det hör ingenting med dig att göra, det hittar nåt, vad spelar inte så mycket roll för dem.

zuGfuyD.gif

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

Rösta rätt den 14 september

Först och främst måste vi skapa en annan atmosfär och arbeta emot normer

förklaring på "norm" osynliga regler " en norm"

En norm = i en grupp finns regler för hur man ”ska” vara, hur man ”ska” se ut eller vad man ”ska” göra för att få vara med och vara del i gemenskapen. Det är osynliga regler...

normer som finns på skolan. Om en grupp har många sådana regler för hur man ska vara blir det ofta otryggt i gruppen. Det blir en ständig kamp för att passa in. De som inte passar in riskerar då att bli utsatta.

zuGfuyD.gif

först och främst bör det satsas på att få bort dessa normer inte bara i skolan utan i samhället, men först och främst i skolan.

Det finns kvinnliga normer och manliga normer tex att aldrig prata känslor, aldrig visa sig svag, hela "alpha-male" köret Tumme ned

Man kan aldrig själv bryta en norm, då hamnar man utanför, därför "don't hate the players, hate the game(game= normen i detta fall)"

En översättning skulle vara typ "hata inte dem som inte vill vara utanför, hata normen"

zuGfuyD.gif

Könsroller kallas det, att ett kön har envis roll även med dagens teknik

Bättre lärare, lärare som har varit med länge, akademiska lärare som levt hela deras liv under utbildning och inte sett panikattacker eller vet hur man ska hantera en elev med tex aggressions problem och aldrig sett det och bara läst om det och tror sig veta hur det funkar för att det står det i min bok! det funkar inte!

Det borde arbeta på nån privatskola på östermalm där alla är akademiker och sofistikerade. Det funkar helt enkelt inte på en vanlig skola.

zuGfuyD.gif
https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

Skolan bör undervisa i jämlikhet, att vi har envis skillnader, skillnad på våran muskulatur, en har fitta en har kuk, men med dagens teknik med dagens onaturliga tekniker som lyftar etc etc som gör det möjligt för oss att bära tunga saker utan att behöva styrka Tumme upp

så är en kvinna lika lämpad som en man, när en kvinna med samma kompetens som en man får mindre lön för samma arbete på grund av dennes kön, det är helt sjukt, oacceptabelt

zuGfuyD.gif

Det finns arbeten som kräver styrka, men likadant där så borde det vara styrkan som räknas, tex en mma match som domare då är det omöjligt för en svag man eller kvinna att få av dem ifrån varandra utan styrka.

Att män generellt är starkare än kvinnor hör med som jag förklara tidigare vad en norm är för nåt, det hör med det att göra och till viss grad skillnad på muskulaturen

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

Mäns våld mot kvinnor har jag ingen, jag har ingen aning om hur vi ska lösa detta, men jag tror likt vänsterpartiet att det hör just med det att göra, den skeva maktfördelningen att göra

http://www.vansterpartiet.se/politik/mans-vald-mot-kvinnor-och-andra-former-av-vald-i-nara-relationer

År 2012 anmäldes fler än 30 000 fall där kvinnor blivit misshandlade, ofta av närstående män, och cirka 3 800 våldtäkter mot kvinnor över 15 år. Dessutom dödades 17 kvinnor av en man som står dem nära. Mörkertalen är också sannolikt stora. 

Det är sjukt

zuGfuyD.gif

Skolan bör också arbeta hårdare emot rasism och det jag råkade ut för religiofobi

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

Mer lärare, bättre lärare som varit med, bygga vidare på elevernas intressen och egna val istället för att spendera 13 år på nåt de inte ens vill och kommer ha användning av!

USA är mycket bättre på det där

Tänk om man inte är ett matematiskt geni? 

Utan man är ett musikaliskt geni?

Eller ett komiskt geni?

Bör inte skolan uppmuntra sånt istället för att defektera sånt?

zuGfuyD.gif

Skolan bör också satsa på mindre klasser med mer lärare per elev med behov, men även kunna anpassa tider efter behov ,mående, en eventuell diagnos etc etc
Mer kraft bör läggas på skolan

https://static.ungdomar.se/users/238950/profile/Namnl%C3%B6s1.jp g" alt="Namnl%C3%B6s1.jpg" />

Sen kommer vi till bup, Bup behöver mer resurser bättre personal, personal som vart med längre, det är alltid de här gubbarna som är bättre än dem här unga akademikerna som läst hela sitt liv och inte sett hur det ser ut på riktigt. När man arbetat med ett fall och tror sig veta hur den känner för att det står så i min bok, det funkar inte så!

zuGfuyD.gif

Fler vårdsformer, samboende för personer som mår dåligt där man har chansen att få nya vänner och växa som person Tumme upp

Det finns högskolor för personer med aspergersyndrom för att lära sig hantera sin diagnos och lära sig vardagssysslor Tumme uppinternat boende, man bor på skolan, jag ska gå där nästa vinter på en sådan, det är samboende Tumme upp så man bor med andra, man lär sig också betala räkningar, göra mat, tvätta kläder, allt sånt.Tumme upp

Ett sånt alternativ borde också funka, det går ihop i mitt huvud i alla fall Tumme upp

men med utgångspunkten att man ska ha växt som person och fått nya vänner såklart.
Lyssna mer på den personen som mår dåligt Tumme upp hur vill den bli hjälp....Glad

Vi borde satsa mer på samboende och fritidsaktiviter Tumme upp där ungdomar som känner sig utanför får nya kompisar och kommer in i samhället igen Tumme upp

Tre till fyra självmord sker varje dygn i Sverige. Tumme ned

zuGfuyD.gif

Självmord är den vanligaste orsaken till dödsfall hos män under 44 år Tumme ned och den näst vanligaste orsaken för kvinnor under 44 år i Sverige.Tumme ned Självmord är särskilt höga hos medelåders och äldre män.Tumme ned Tyvärr ser vi i statistiken att det finns en ökning bland unga kvinnor de senaste åren Tumme ned

Det är helt sjukt och vi behöver göra nåt åt det! Tumme upp

zuGfuyD.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Namnlös12.jpg
140942800353663aaa.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

11.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

  12


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

13.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

14.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

16.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

17.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 20


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ny sida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

96aa53485e184f804dac544d4c83a066 (1).jpg
tumblr_n8vbjteQF31s8j90fo1_500.gif
tumblr_n8vbjteQF31s8j90fo3_500.gif
tumblr_mrqndnucdO1sfdnl8o1_r1_500.gif
3227049069_1_4_MczNqNSN.gif


   
SvaraCitera