Aviseringar
Rensa alla

Islam, diskrimination... Oj! Jag upprepade mig visst


Ämnesstartare

Eftersom kristna har så många blandade åsikter om allting och helt enkelt inte kan argumentara innan man skall börja citera Bibeln. Vilket är lika dumt som att argumentera för bananers existens med äpplen.

Men över till islam, där de har lite mer konkreta saker man kan argumentera mot.

Eller egentligen är det inget att argumentera om. Lyssna bara på dessa sharialagar, dock bara ett axplock.

1. Att kritisera eller häda mot gud, Muhammed eller islam straffas med döden.
2. Att lämna islam innebär att man blir en avfälling (murtad) och straffas med döden.
3. Ett enat islamiskt rike under en ledare (kalif) ska sända inbjudan till islam (dawah) till icke islamiska länder. Om länderna inte konverterar till islam eller underkastar sig som dhimmis ska krig påbörjas mot länderna.
4. Den som stupar i jihad för islam blir martyr (shahid) med en speciell plats i paradiset (jannah).
5. Att ta slavar i krig och att ha slavar är tillåtet.
6. Att ta sida med icke-muslimer mot muslimer är förbjudet.
7. Bilder på levande väsen är förbjudet. Skapare av bilder ska hånas av gud på domedagen där de ska uppmanas försöka blåsa liv i vad de skapat och änglar sägs heller inte besöka sådana hus.
8. Hundar och katter är inte lämpliga som husdjur.
9. Muslimer som tar sitt eget liv kommer till helvetet.
10. Homosexuella handlingar straffas med döden.
11. Kvinnor är värda hälften så mycket som män vid bestämmande av blodspengar.
12. En kvinnas vittnesmål inför domstol är hälften så värdefullt som en mans.
13. Otrohet i ett äktenskap straffas med döden, stening.
14. Kvinnor ska uppföra sig kyskt, slå ned blicken och vara lydiga. De ska täcka sina kroppar för andra än släktingar och inte dra uppmärksamhet till sig. (Hahaha, så jävla ironiskt i dagens samhälle.)
15. En kvinna är ok att gifta bort från 6 års ålder. ("Kvinna".)
16. Musik är förbjudet, specifikt musik av sexuell eller syndig natur.

Och detta är som sagt, bara ett axplock.

Så, de som säger att religion inte är massmord, diskriminerande eller helt enkelt bara dumt, kan jag tyvärr inte respektera.

Religion = massmord.


   
Citera
Ämnesstartare

Jaha, o vad vill du säga med detta?? Hur kan du veta at detta är det riktiga islam när sharialagarna är ihopskrivana av människor????


   
SvaraCitera

Jallieeeeee:

sharialagarna är ihopskrivana av människor????

till skillnad från vad.....koranen eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

till skillnad från vad.....koranen eller?

Nej, men det är en viss skillnad mellan själva koranen o de andra lagarna....då sharialagarna är skrivna och inehållet är delvist hämtat från koranen och haditerna..DELVIS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

till skillnad från vad.....koranen eller?

koranen är författad av gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

koranen är författad av gud.

ja den original koranen, och den finns hos gud, sedanm de koranenexemplaren som är ute hos folket, de är skrivna av människor....


   
SvaraCitera

KKARIM:

Eftersom kristna har så många blandade åsikter om allting och helt enkelt inte kan argumentara innan man skall börja citera Bibeln. Vilket är lika dumt som att argumentera för bananers existens med äpplen.

Det var nog veckans dummaste jämförelse. Jag återkommer på söndag ifall jag får höra ännu dummare jämförelser.

KKARIM:

Men över till islam

1, vad har allt detta med diskrimination att göra?
2, vilka källor har du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Det var nog veckans dummaste jämförelse. Jag återkommer på söndag ifall jag får höra ännu dummare jämförelser.

Den var VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT seriöst. Gosh, måste man skriva SÅÅÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR för att någon ska fatta ironi?

Men det är som att säga: GUD FINNS.
Ateisten: Aha, bevisa det då?
Muslimen: Ja men det står ju det i Koranen, daah?
Ateisten: [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jallieeeeee:

ja den original koranen, och den finns hos gud, sedanm de koranenexemplaren som är ute hos folket, de är skrivna av människor....

"originalkoranen" är också skriven av människor, men författad av gud. gud i fråga skickade inte ner en bok, utan förmedlade dess innehåll, ordagrannt, via muhammed. mig veterligen så har det inte gjort några transkribtioner av koranen på arabiska, utan det är den ursprungliga versionen som är kopierad, ordagrannt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

1, vad har allt detta med diskrimination att göra?
2, vilka källor har du?

1. Lagarna diskriminerar kvinnor på många sätt, homosexuella, folk som inte är muslimer osv.
2. Sharialagarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

utan det är den ursprungliga versionen som är kopierad, ordagrannt.

mjo mohända, fast vi vet ju inte det riktigt ändå......


   
SvaraCitera
smisk

Religion suger, men vissa människor känner att de behöver det. Andra väljer knark osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bull
Shit
Ok?
🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jallieeeeee:

Jaha, o vad vill du säga med detta?? Hur kan du veta at detta är det riktiga islam när sharialagarna är ihopskrivana av människor????

Det riktiga islam?
Va, va, va!?

Sharia betyder "vägen till vattenkällan" och är ett begrepp inom islam som avser att beskriva den gudomliga viljan. Ur Wikipedia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Religion suger, men vissa människor känner att de behöver det. Andra väljer knark osv.

Vilket sätt?

ohYEA_:

Bull
Shit
Ok?
🙂

I know[smile].
Vill bara inte höra folk som säger att: "GUD FÖRLÅTER ALLA OCH ÄLSKAR ALLA!".
Vilket är ironi på hög nivå.


   
SvaraCitera