Aviseringar
Rensa alla

islam


Ämnesstartare

NiklasW: Fruktansvärt. Borde vara förbjudet kan man tycka.

Varför det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

Har jag förstått dig rätt? Jag uppfattar det som att du tycker att man borde göra det olagligt att förespråka en uppfattning, vilket bryter mot yttrandefriheten.

patrick bateman:

Varför det?

Förbjudet är väl att ta i, men det är iallafall mycket osmakligt att gå runt och predika ut en odemokratisk ideologi. Jag hade uppfattat det mycket stötande på samma sätt som jag även hade funnit det stötande ifall en nazist gick fram och försökte predika på mig sina odemokratiska åsikter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Förbjudet är väl att ta i, men det är iallafall mycket osmakligt att gå runt och predika ut en odemokratisk ideologi. Jag hade uppfattat det mycket stötande på samma sätt som jag även hade funnit det stötande ifall en nazist gick fram och försökte predika på mig sina odemokratiska åsikter. 

Det är ju synd för dig.

Som jag ser det har du två alternativ. Det första är att avvisa personen. Det andra är att ta en diskussion. Det är upp till dig. Ett fritt och demokratiskt samhälle kan inte fungera om man med hjälp av det statliga våldsmonopolet börjar kontrollera människors åsikter och uppfattningar.

Vi har inte yttrandefrihet för att kunna diskutera vädret utan för att man ska kunna säga kontroversiella saker.
-Dr. Ron Paul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

Det är ju synd för dig.

Som jag ser det har du två alternativ. Det första är att avvisa personen. Det andra är att ta en diskussion. Det är upp till dig. Ett fritt och demokratiskt samhälle kan inte fungera om man med hjälp av det statliga våldsmonopolet börjar kontrollera människors åsikter och uppfattningar.

Vi har inte yttrandefrihet för att kunna diskutera vädret utan för att man ska kunna säga kontroversiella saker.
-Dr. Ron Paul

Jag har aldrig sagt att vi ska förbjuda åsikterna. Det enda jag säger är att jag anser att de är osmakliga, vilket jag i yttrandefrihetens namn verkligen har rätt att tycka. Är det något jag står upp för i världen så är det demokrati och yttrandefrihet, kanske är det just därför jag är såpass kritisk mot Islam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: cyklade förbi Sverigedemokraternas kontor och slängde ner det i deras brevlåda

hahahah
Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konstigt men w-e, egentligt.
Jag brukar fråga mina kompisar vad de tycker om min nya tröja, om jag vill veta vad de tycker. Klart man vill veta vrf folk tycker annorlunda.

Jag brukade fråga min JV kompis om hennes religion, för jag förstod mig inte på (väldigt) religiösa personer övh

(alltså: jag förstod inte vrf de trodde på en religion)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick påringning av "kinesiska jehovas", tydligen har vi såpass många kineser att de behöver en egen kyrkaFörvirrad

Lite pinsamt dock för ingen av dem verkade kunna mandarin, de var nog födda i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de gör så på eid dvs 1 st muslimsk högtid, annars ne


   
SvaraCitera

vad vill du att vi ska diskutera? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Förbjudet är väl att ta i, men det är iallafall mycket osmakligt att gå runt och predika ut en odemokratisk ideologi. Jag hade uppfattat det mycket stötande på samma sätt som jag även hade funnit det stötande ifall en nazist gick fram och försökte predika på mig sina odemokratiska åsikter.

Varför är islam en odemokratisk ideologi enligt dig? Sen behöver man ju inte lyssna. Jag ser inget fel i om folk vill prata islam, kristendomen eller nazism. Så länge de inte gör något fel, tvingar en eller håller på så får de la försöka prata om vad de vill. 

debepe: konstigt men w-e, egentligt.
Jag brukar fråga mina kompisar vad de tycker om min nya tröja, om jag vill veta vad de tycker. Klart man vill veta vrf folk tycker annorlunda.

Jag brukade fråga min JV kompis om hennes religion, för jag förstod mig inte på (väldigt) religiösa personer övh

(alltså: jag förstod inte vrf de trodde på en religion)

Förstår knappt ett ord.

aristoteles: Jag fick påringning av "kinesiska jehovas", tydligen har vi såpass många kineser att de behöver en egen kyrka

Lite pinsamt dock för ingen av dem verkade kunna mandarin, de var nog födda i sverige.

Haha det lät knepigt.

kukoxo: de gör så på eid dvs 1 st muslimsk högtid, annars ne

Okej

stereo total: vad vill du att vi ska diskutera?

Inget tror jag. Ville bara dela med mig om min upplevelse. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Haha det lät knepigt.

Ja det blev lite awkward. Typ: Ok, ni är kineser som letar andra kineser, men ni pratar inte ens mandarin, än mindre kan ni inte uttala ett kinesiskt namn. Hade jag varit kines hade inte förstått nånting och vore jag svensk så är dom inte intresserad. Så frågan är vilka som är deras målgruppFörvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Ja det blev lite awkward. Typ: Ok, ni är kineser som letar andra kineser, men ni pratar inte ens mandarin, än mindre kan ni inte uttala ett kinesiskt namn. Hade jag varit kines hade inte förstått nånting och vore jag svensk så är dom inte intresserad. Så frågan är vilka som är deras målgrupp

Haha precis. Undrar vad deras syfte är när de liksom inte har någon målgrupp att gå efter. Konstigt. Aja, de får la ämpa på antar jag 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Varför är islam en odemokratisk ideologi enligt dig? Sen behöver man ju inte lyssna. Jag ser inget fel i om folk vill prata islam, kristendomen eller nazism. Så länge de inte gör något fel, tvingar en eller håller på så får de la försöka prata om vad de vill. 

Islam förespråkar kvinnoförtryck, förtryck mot homosexuella, förtryck mot icke-troende, förtryck mot icke-muslimer och förtryck mot den som överhuvudtaget kritiserar religionen. Ideologin är odemokratisk från början till slut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaha alltid NiklasW 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Islam förespråkar kvinnoförtryck, förtryck mot homosexuella, förtryck mot icke-troende, förtryck mot icke-muslimer och förtryck mot den som överhuvudtaget kritiserar religionen. Ideologin är odemokratisk från början till slut.

Tror du drar alla över en kam nu. Visserligen har jag aldrig läst koranren och är inte så insatt i islams grundtankar men har svårt att tro att de säger allt det. Att det finns galningar visst, men finns många galna kristna med. Jag menar kolla på USA...


   
SvaraCitera