Aviseringar
Rensa alla

Islam - vad säger Islam/Koranen?


Ämnesstartare

Vad säger Islam/Koranen om icke troende, d.v.s. de "otrogna"?
Vad säger Islam om människor som avbildar profeten M?
Finns det kopplingar mellan vad Islam/Koranen säger och det terroristerna gör?


   
Citera
Ämnesstartare

NEJ KORANEN ÄR DET GODASTE RENASTE VI HAR TYST


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns en bok... Som heter koranen... Om jag bara.. Fått visa.. Den för islamisterna... Så skulle de... Bli så fredliga +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några utdrag från Koranen:
Ni som vill får gärna försvara de och påpeka var de har tolkats fel.

  • "Döda de otrogna var du hittar dem." Koranen 2:191
  • "Gör krig mot de otrogna som bor i ditt grannskap." Koranen 9:123
  • "När tillfälle ges, döda de otrogna var du fångar dem." Koranen 09:05
  • "Stympa och korsfäst de otrogna om de kritiserar islam" Koranen 05:33
  • "Straffa de otrogna med kläder av eld, hakade järnrör, kokande vatten, smält deras hud och bukar." Koranen 22:19
  • "Muslimer får inte ta de otrogna som vänner." Koranen 03:28
  • "Terrorisera och halshugg dem som tror på skrifter andra än Koranen." Koranen 08:12
  • "Muslimer måste uppbåda alla vapen för att terrorisera de otrogna." Koranen 8:60

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det hänger ju på kultur och tolkningar men ja det är väl kanske ingen slump att just denna religion går att tolka på detta vis då den inte moderniserats 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, personligen väljer jag att leva efter de goda läror Nazismen stod för. Får jag kritik är det kränkande mot oss nazister som inte är inblandade i några massmord! Nazismen är fredens parti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det hänger ju på kultur och tolkningar men ja det är väl kanske ingen slump att just denna religion går att tolka på detta vis då den inte moderniserats

Tolkningar och tolkningar, är inte de citaten jag har räknat upp ganska straight forward? Var finns utrymmet för tolkning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Alltså, personligen väljer jag att leva efter de goda läror Nazismen stod för. Får jag kritik är det kränkande mot oss nazister som inte är inblandade i några massmord! Nazismen är fredens parti.

Alltså, visst är Islam fredens religion dock inom den muslimska världen bland de rättroende. De otrogna ingår inte i denna fredens pakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det hänger ju på kultur och tolkningar men ja det är väl kanske ingen slump att just denna religion går att tolka på detta vis då den inte moderniserats

Kristendomen har samma skit i bagaget från GT, men iom NT så har man kunnat pacificera den brutala delen från den gamla skriften. Något sådant tillägg till Koranen finns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Tolkningar och tolkningar, är inte de citaten jag har räknat upp ganska straight forward? Var finns utrymmet för tolkning?

De bortser väl från dem. Du borde fråga någon med muslimsk familj som t ex honululu lr ngn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Du borde fråga någon med muslimsk familj som t ex honululu lr ngn.

Jag ställde frågan i början av tråden till alla som vill svara och försvara Islam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Ni som vill får gärna försvara de och påpeka var de har tolkats fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Koranen är skriven på tvärtomspråket din nöt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda: Koranen är skriven på tvärtomspråket din nöt.

Of course.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Några utdrag från Koranen:

står det så nu med? 


   
SvaraCitera