Aviseringar
Rensa alla

Islamiska staten!


Ämnesstartare

Som ung har jag redan fått den här tanken...
Jag kollar typ på IS videor hela tiden, just för att få en inblick i deras tankesätt.
Jag blir så jävla förbannad, när jag ser allting dem gör. Jag har faktiskt tänkt på att gå en militär-utbildning direkt då jag fyller 18, och kriga emot dem för att få ner dem en efter en.
Vet inte om det jag känner är speciellt normalt, i alla fall inte på denna nivå. Vad tkr ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Att handla i ilska lönas ej väl. Vore det inte onödigt att döda folk för att du ej sympatiserar med deras tankar och syn? Istället för att döda så kanske man bör vara lugn och handla fredsfullt. Man bör ej döma någon innan den är död... Personer må alltid att ändra sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade inte tänkt att avrätta dem som svinnen gör. Utan kriga för att förhindra att dem sprider sig och skapar mera konflikter i världen. Det är ingen som håller med deras tankar och syn förutom deras anhängare, att tänka på medvärlden är väl inget fel? Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Vore det inte onödigt att döda folk för att du ej sympatiserar med deras tankar och syn?

Vet du vilka IS är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johaness12345:
Hade inte tänkt att avrätta dem som svinnen gör. Utan kriga för att förhindra att dem sprider sig och skapar mera konflikter i världen. Det är ingen som håller med deras tankar och syn förutom deras anhängare, att tänka på medvärlden är väl inget fel? Eller?

"I action for the greater good"

Enligt mig finns det alternativt tillvägagångssätt för att lösa konflikter än att kapa deras liv. Fast vad vet jag... Jag tycker att det är bra att du tänker på andra och vill dessa väl. Men du bör även tänka på dom som du vore till att skada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle dessvärre inte ha något problem att döda en IS-medlem ! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Enligt mig finns det alternativt tillvägagångssätt för att lösa konflikter än att kapa deras liv.

kan du svara på min fråga ist för att klicka dig in på min profil? Tror inte du förstår vad du skriver om just nu

Innan man fångat dem har de skjutit huvudet av de som kommit i närheten. det går inte att fånga dem och tro att man kommer undan. fångar du en av dem har du tusen av dem efter dig. Det är så det fungerar i krig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Istället för att döda så kanske man bör vara lugn och handla fredsfullt.

det hade varit optimalt men det funkar inte så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en isis-medlem är en isismedlem för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska vi in i nord korea  och försöka övertala dem till att leva som oss?

Xuzkie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennypasalt:

kan du svara på min fråga ist för att klicka dig in på min profil? Tror inte du förstår vad du skriver om just nu

Innan man fångat dem har de skjutit huvudet av de som kommit i närheten. det går inte att fånga dem och tro att man kommer undan. fångar du en av dem har du tusen av dem efter dig. Det är så det fungerar i krig

Det är inget fel på att besöka personers profiler, du checkade min först Hjärta

Om man skjuter så blir det krig... Konflikter blir värre och skadsiffrorna högre om bägge sidor involverar sig offensivt. Istället bör man kanske konvertera "fiendens" anhängare. Hjälpa civila omkring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Det är inget fel på att besöka personers profiler, du checkade min först

Du kollar min profil ist för att svara och svarar på ngn annan. det är aningen respektlöst. "du förtjänar inte ett svar"

Xuzkie: Om man skjuter så blir det krig...

ISIS utrotar olika folkgrupper. de skjuter. de krigar.

Xuzkie: Konflikter blir värre och skadsiffrorna högre om bägge sidor involverar sig offensivt.

ISIS är emot bl.a. det västerländska samhället och tror på att de belönas (av ngn högre makt) om de dödar de som inte ansluter sig till dem

Förstår du? Att försöka stoppa dem är på ett sätt, indirekt, självförsvar. MEN jag påstår inte att det är "den enda utvägen" lr det enda rätta lr att det är aktuellt att stoppa dem genom att strida emot dem och döda dem.

Undrade bara rent konkret om du visste vad IS/ISIS höll på med

Xuzkie: Istället bör man kanske konvertera "fiendens" anhängare. Hjälpa civila omkring.

ja, men såklart går det snabbare om man dödar några av dem.
så det är inte konstigt att ngn tänker så eller vill det. men håller med dig, man kan jobba förebyggande och bör göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennypasalt:

Förlåt. Jag skrev till Johaness för han/hon skrev först. Och man måste "hämta sidan igen" för att tråden skall uppdatera sig.

Jag tror att jag vet vad som sysslas med i den "organisationen".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Förlåt. Jag skrev till Johaness för han/hon skrev först. Och man måste "hämta sidan igen" för att tråden skall uppdatera sig.

Jag tror att jag vet vad som sysslas med i den "organisationen".

Okej, jag förstår


   
SvaraCitera