Aviseringar
Rensa alla

Islampropaganda bekostas av kommun


Ämnesstartare

:

Islampropaganda bekostas av kommun

Image

:

Svensk kultur?

Helsingborg Under ramadan som pågår just nu åker den muslimska studiegruppen Ibn Rush runt i Skåne för att berätta om islam. För att kunna genomföra denna turné har Helsingborgs kommun bidragit med 30 000 kronor.

- Ramadan är en del av svensk kultur och vi vill berätta det för alla, säger imamen Othman Al Tawalbeh till tidningen Dagen.

Under kampanjen kommer man att sätta upp informationstält i centrum i fyra skånska städer där man ska dela ut informationsmaterial. På plats ska även en imam och informatörer finnas som ska berätta om islam och ramadan. De fyra städerna som kommer att få besök är Helsingborg, Landskrona, Malmö och Kristianstad.

Ibn Rush har ansökt om pengar av alla fyra kommuner. Malmö och Kristianstad har avslagit ansökan medan Landskrona inte har svarat ännu.

Othman Al Tawalbeh menar att kommunerna borde bidra eftersom detta är en viktig insats för integrationen. Svenskarna ska lära sig förstå islam, vilket underförstått innebär att svenskarna måste integreras i det nya Sverige.

– Vi hoppas kunna bidra till ökad förståelse för islam och ser den som ett lika självklart inslag i Sverige som till exempel julen, säger Othman Al Tawalbeh.

I Helsingborgs Dagblad skrev Othman Al Tawalbeh och Ala Eddin Al-Qut från Ibn Rushd en artikel tillsammans med kristdemokraten Anders Lundström, kulturnämndsordförande i Helsingborgs stad, en artikel den 11 augusti där man utvecklade syftet med kampanjen.

Meningen är att motverka islamofobi som man menar sprids och gror på grund av okunnighet. Men det är inte bara okunnighet om islam som är anledning till att många svenskar känner olust inför islams utbredning.

Det är helt naturligt att om man är otrygg i sin egen identitet blir nya människor och nya företeelser ett hot. När man själv är osäker utser man gärna en grupp till fiende, som upphov till allt ont och farligt. Den gemensamma kampen mot denna påhittade yttre fiende blir då den egna tryggheten, en rädslans trygghet.

Det rimliga kanske därför vore en ekonomisk satsning på svensk kultur så att svenskarna blir trygga med sin egen identitet. Men en sådan satsning lär vi aldrig få se så länge dagens politiker sitter vid makten.

http://w​ww.realisten.se/2010/08/16/islampropaganda-bekostas-av-kommun/

Jag mår verkligen illa!


   
Citera
Ämnesstartare

Arazoid:

Jag mår verkligen illa!

Jobbigt läge..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad var det som var hemskt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det låter som ett bra initiativ. Folk kan ju hutlöst lite om islam idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Tycker det låter som ett bra initiativ. Folk kan ju hutlöst lite om islam idag.

Ursäkta om jag inte vill omfamna denna extrema våldsideologi, men varför slösar man våra surt förvärvade skattepengar på skiten? Hur kan detta på något sätt ligga i svenskarnas intresse??


   
SvaraCitera

smart att resa runt och prata om islam på ramadan då slipper man fasta eftersom man reser 🙂

men det är ändå en bra ide att informera om islam för att få bort en del fördomar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

denna extrema våldsideologi

framtidstron är död:

Folk kan ju hutlöst lite om islam idag

🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

men det är ändå en bra ide att informera om islam för att få bort en del fördomar

Snarare bekräftat dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skattebetalare tvingas till att stödja sd [n]


   
SvaraCitera

Arazoid:

Snarare bekräftat dem!

mycket rädsla är grundad i okunskap


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Tycker det låter som ett bra initiativ. Folk kan ju hutlöst lite om islam idag.

håller med.

Arazoid:

Jag mår verkligen illa!

Plus att du har extrem islamofobi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skattepengar ska gå till vård, skola och omsorg! Jag vill inte sponsra en extrem imperialistisk månsekt!

Dom som är intresserade av att lära sig om denna ideologi kan göra det på eget initiativ, finns ingen anledning att vi ska prioritera Islam mer än Scientologi och annat skit i Sverige. Vem vill egentligen ha sånt här? Inte medel-svensson kan jag lova dig.

Macktorsken:

Plus att du har extrem islamofobi.

Vi är nog mer än tillräckligt med belägg för att avgöra att islam framstår som ett legitimt hot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Jag mår verkligen illa!

Ja fy fan vad hemskt, då kanske människor slutar att betrakta muslimerna i enighet med den rasistiska propagandan dvs. som intoleranta, antidemokratiska, lättkränkta, våldsamma, fanatiska, antisemitiska, medeltida, kvinnoförtryckande osv.

Jag kan förstå att sverigedemokraterna och liknande grupper hatar sådana här initiativ, det är ju farligt för dem om människor lär sig någonting om hur vanliga muslimer lever och vad de tror på.

Jag själv tycker att det är viktigt att få en inblick i andra kulturer och skulle gärna se fler sådana här projekt, inte bara vad gäller muslimer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

skattebetalare tvingas till att stödja sd [n]

För att SD är ett politiskt parti som har stora chanser att ta sig in i riksdagen och har då därför rätt till statligt stöd utifrån gällande regler.

En privat islamsk organisation som bara vill sprida propaganda om sin vidriga förtryckarreligion ska dock inte ha rätt till några av skattebetalarnas pengar. Kommungubbarna kan betala denna "turné" ur egen ficka isåfall.


   
SvaraCitera