Aviseringar
Rensa alla

Isola


titlover: Många tänker inte på att dessa bilder med stor sannolikhet finns kvar lagrade på olika servrar ända tills helvetet fryser till is... lite överdrivet men dessvärre ganska troligt.

Folk gillar att säga att "allt på internet finns kvar för evigt", det är kanske sant i de fall folk sparar saker på sina personliga hårddiskar, men jag har varit en del av internet sen typ 1995 och vill påstå att 99.9% av allt som finns på internet försvinner spårlöst med tiden.
Det är så mycket saker som jag någon gång hittat och sedan sökt efter igen utan framgång eller ens spår över att det någonsin existerat. Waybackmachine är inte allsmäktig.


   
SvaraCitera

titlover:

Jag är barndomsvän med stoner. Vi bodde grannar i samma lilla by när vi var barn ända upp till vi var i 18 - 20-års åldern då våra vägar skiljdes rent boendemässigt då han flyttade ut på landet och jag flyttade till stan. Men vi träffas fortfarande flera gånger i månaden. Han har väl inte avsagt sig sitt medborgarskap på UM men det har väl uppstått något strul mellan mod/admin och stoner då hans inlägg/trådar bara raderats utan orsak. Mer vet jag ärligt talat inte.

Hälsa, hälsa!!! =D Jag gillade hans profil >.>


   
SvaraCitera

Okej, såg tråden av en slump typ och kände mig tvingad till att skapa ett konto och försvara mig lite........ Rodnar

Captain Jack Sparrow:
Saknar S3on Ledsen

Tjabba tjena hallå

SkeletonGirl: Jag gillar han

aaw hej! <3 

titlover: sekretessbelagt

vem är du??? 

Cobrak:

å hans mjukisbyxor fetisch!!

nej det var spandex/leggings - get your facts straight!!! ArgRodnar

Inte Jung: S3ON tyckte att det var läge att göra henne medveten om det, göra henne ledsen och skapa osämja

Du har fel! Jag frågade mig själv vad jag hade velat i sådan situation och kom fram till att jag ville veta så jag kunde använda underlaget till att lära mig mer om personerna i fråga och kanske dra andra lärdomar beroende på vad de sade och varför.

sedan har jag för mig att jag frågade isola lite diskret först vad hon tyckte om en liknande situation och tror hon resonerade liknande, därför delade jag printsen!! isola svor på och lovade att ej dela dem vidare. Jag borde ha strykt över namnen och bilderna innan jag postade dem dock, eller skrivit över med um-nick - då hade jag kunnat förhindra hela skiten som uppstod efter typ. Tro det eller ej, men jag gjorde det inte för att få uppmärksamhet/ordna liv på sidan/få isola bannad i det här fallet, även om jag stundtals gillade att provocera och skapa bråk... Gjorde det för att det kändes som en medmänsklig plikt! 

OnT: isola är en vettig människa!


   
SvaraCitera

S3ON_pa_kort_besok: såg tråden av en slump

Lurkare

S3ON_pa_kort_besok: Du har fel! Jag frågade mig själv vad jag hade velat i sådan situation och kom fram till att jag ville veta så jag kunde använda underlaget till att lära mig mer om personerna i fråga och kanske dra andra lärdomar beroende på vad de sade och varför.

Det där var ett onödigt invecklat sätt att säga väldigt lite med.
Om du fortfarande är fundersam över sådana saker så är svaret att människor älskar att snacka skit om andra, kvinnor tenderar att vara lite mer extrema med utövandet av ovanan men män gör det i precis samma utsträckning, alla drabbas av det och det är inget man bör lägga någon vikt vid.

S3ON_pa_kort_besok: OnT: isola är en vettig människa!

sant


   
SvaraCitera

Inte Jung: det är inget man bör lägga någon vikt vid.

Är fast säker på att man kan lära sig mycket om situationer, personer och sig själv genom att analysera sånt! 🙂 

Jag håller inte med om det där skulle vara vanligt förekommande heller faktiskt. Har ytterst sällan stött på människor som gärna talar negativt om andra! De flesta känns mer benägna att tala illa om sig själva, eller beskylla ett större system snarare än att rikta det mot enskilda individer. Det förekom typ i grundskolan och på gymnasiet kanske. Men i vuxenlivet har jag knappt stött på det!   

Inte Jung: Lurkare

Det är ju en titel jag tycks få lite överallt... 😀 


   
SvaraCitera

S3ON_pa_kort_besok: Har ytterst sällan stött på människor som gärna talar negativt om andra!

Testa att inleda ett samtal med någon om deras arbetskamrater någon gång


   
SvaraCitera

Inte Jung:

Testa att inleda ett samtal med någon om deras arbetskamrater någon gång

Uuuh nej, det skulle jag aldrig göra - samtalsämnet låter förbannat ointressant! Men det händer att de nämner sina arbetskamrater ibland faktiskt. Aldrig i någon negativ bemärkelse dock. "En på mitt jobb har skaffat en sån - hen verkar nöjd, kanske är värt, vad tror du?" snarare går diskussionerna på det viset.. 😛  


   
SvaraCitera

S3ON_pa_kort_besok: samtalsämnet låter förbannat ointressant!

Det är det

S3ON_pa_kort_besok: Men det händer att de nämner sina arbetskamrater ibland faktiskt. Aldrig i någon negativ bemärkelse dock.

Har hittills aldrig träffat en människa som inte tvingar på en långa haranger om hur värdelösa och kassa alla dem arbetar med är


   
SvaraCitera

Inte Jung:

Det är det

Har hittills aldrig träffat en människa som inte tvingar på en långa haranger om hur värdelösa och kassa alla dem arbetar med är

De kanske är fett onöjda med tillvaron och bara känner för att rikta ilskan åt något håll och så blir det sådär av slump lite okontrollerat liksom. Några jag dejtat har faktiskt haft för ovana att tala om och kritisera sina ex när jag tänker på det... Det är förbannat störigt och gör att en tappar det ynka intresset som kanske fanns direkt.. Släpp kapitlet och lev vidare för fan, är min respons till dem! :s  


   
SvaraCitera

Inte Jung:

Folk gillar att säga att "allt på internet finns kvar för evigt", det är kanske sant i de fall folk sparar saker på sina personliga hårddiskar, men jag har varit en del av internet sen typ 1995 och vill påstå att 99.9% av allt som finns på internet försvinner spårlöst med tiden.
Det är så mycket saker som jag någon gång hittat och sedan sökt efter igen utan framgång eller ens spår över att det någonsin existerat. Waybackmachine är inte allsmäktig.

Jag syftade nog mest på att det finns sökrobotar som ständigt ligger och söker av nätet och lagrar sidor permanent. Men självklart kan inte dessa robotar lagra varenda sida och bild som publiceras på nätet. Det vore ju en orimlighet. Men det räcker väl med att kanske 1 procent eller 1 promille av alla sidor och bilder lagras så kan det ju ställa till strul för den som lägger upp bilder på sig själv och ångrar sig några år senare.

Vad jag däremot är klart impad över är hur snabbt sökrobotarna indexerar en sida. Det tar inte många sekunder efter man startat ex en tråd på FB innan den är indexerad på ex Google. Mycket glad


   
SvaraCitera