Forumet - Isola

Isola

525 2 24

Inte Jung:
Testa att inleda ett samtal med någon om deras arbetskamrater någon gång
Uuuh nej, det skulle jag aldrig göra - samtalsämnet låter förbannat ointressant! Men det händer att de nämner sina arbetskamrater ibland faktiskt. Aldrig i någon negativ bemärkelse dock. "En på mitt jobb har skaffat en sån - hen verkar nöjd, kanske är värt, vad tror du?" snarare går diskussionerna på det viset.. :P  

Inte Jung:
Det är det

Har hittills aldrig träffat en människa som inte tvingar på en långa haranger om hur värdelösa och kassa alla dem arbetar med är
De kanske är fett onöjda med tillvaron och bara känner för att rikta ilskan åt något håll och så blir det sådär av slump lite okontrollerat liksom. Några jag dejtat har faktiskt haft för ovana att tala om och kritisera sina ex när jag tänker på det... Det är förbannat störigt och gör att en tappar det ynka intresset som kanske fanns direkt.. Släpp kapitlet och lev vidare för fan, är min respons till dem! :s  

Spana också in:

Inte Jung:
Folk gillar att säga att "allt på internet finns kvar för evigt", det är kanske sant i de fall folk sparar saker på sina personliga hårddiskar, men jag har varit en del av internet sen typ 1995 och vill påstå att 99.9% av allt som finns på internet försvinner spårlöst med tiden.
Det är så mycket saker som jag någon gång hittat och sedan sökt efter igen utan framgång eller ens spår över att det någonsin existerat. Waybackmachine är inte allsmäktig.
Jag syftade nog mest på att det finns sökrobotar som ständigt ligger och söker av nätet och lagrar sidor permanent. Men självklart kan inte dessa robotar lagra varenda sida och bild som publiceras på nätet. Det vore ju en orimlighet. Men det räcker väl med att kanske 1 procent eller 1 promille av alla sidor och bilder lagras så kan det ju ställa till strul för den som lägger upp bilder på sig själv och ångrar sig några år senare.

Vad jag däremot är klart impad över är hur snabbt sökrobotarna indexerar en sida. Det tar inte många sekunder efter man startat ex en tråd på FB innan den är indexerad på ex Google. Mycket glad