Aviseringar
Rensa alla

isola, var är du?????


mynona

"Ums drottning"Rodnar

Vem är Ums kung, kronprins, prins och prinsessa? Namnge dem alla! 
(Och nej, jag är inte bara kåt på att se mig själv bland dem, jag är nyfiken ändå)


   
SvaraCitera

Trodde hon hade quittat 


   
SvaraCitera

Röd mus:

hon la ut en print av en konversation på fb där andra användare och en mod snacka skit om henne, ganska fett kukigt av dem

Vad skrev de?
Vilken moderator?


   
SvaraCitera

Feminist debatterna/trådarna är inte det samma utan henne. Ledsen


   
SvaraCitera

Intressant, lägg ut bilden?
Kappa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som fick henne låst var outandet av flera användare på sajten. Det tas väldigt allvarligt då man på UM ska kunna ha sin integritet skyddad. Det råder nolltolerans mot integritetskränkande beteende. Här ska alla kunna vara trygga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Chib:
Det som fick henne låst var outandet av flera användare på sajten. Det tas väldigt allvarligt då man på UM ska kunna ha sin integritet skyddad. Det råder nolltolerans mot integritetskränkande beteende. Här ska alla kunna vara trygga. 

exakt här ska alla kunna känna sig trygga utan att behöva vara rädd för att folk talar bakom ens rygg man inte kan ta del av. Dessutom på fb där man dessutom inte kan konfrontera för det är integritetskränkande.

Påtal om integritetskränkande beteende, är det inte det att kolla dubbelkonto? Då kränker ni min anonymitet och integritet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röd mus:

exakt här ska alla kunna känna sig trygga utan att behöva vara rädd för att folk talar bakom ens rygg man inte kan ta del av. 

Jag ser det inte som en skyldighet att människor ska tvingas berätta för andra vad de säger i privata konversationer. Det var inte offentligt material som var till för andras ögon. Men det sagt är det jättetråkigt om isola eller någon annan har tagit illa upp och blivit ledsna. Det ville ingen. Samtidigt tror jag att man också får finna sig i att alla inte kan gilla alla. Man ska ju kunna bete sig civiliserat ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Chib:

Jag ser det inte som en skyldighet att människor ska tvingas berätta för andra vad de säger i privata konversationer. Det var inte offentligt material som var till för andras ögon. Men det sagt är det jättetråkigt om isola eller någon annan har tagit illa upp och blivit ledsna. Det ville ingen. Samtidigt tror jag att man också får finna sig i att alla inte kan gilla alla. Man ska ju kunna bete sig civiliserat ändå. 

Det är dock ett sjukt beteende att som moderator på en hemsida för ungdomar sitta på andra ställen och prata skit om hemsidans troligtvis yngre medlemmar. Måste vara otroligt mycket osäkerhet man själv bär på om man känner att man måste syssla med sånt. 


   
SvaraCitera
mynona

presidente:
Feminist debatterna/trådarna är inte det samma utan henne. Ledsen

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Det är dock ett sjukt beteende att som moderator på en hemsida för ungdomar sitta på andra ställen och prata skit om hemsidans troligtvis yngre medlemmar. Måste vara otroligt mycket osäkerhet man själv bär på om man känner att man måste syssla med sånt. 

En moderator har också personliga preferenser inför olika människor hen föredrar. Det som var beklagligt i den här situationen var att den privata konversationen läckte och att någon far illa av det. Bäst av allt vore det ha varit om ingen hade sagt något som kunnat tolkats som elakt överhuvudtaget, utan kunnat uttrycka sina tankar på ett respektabelt sätt. Ibland begås det misstag och det är hemskt tråkigt, speciellt när det skadar andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Chib:

En moderator har också personliga preferenser inför olika människor hen föredrar. Det som var beklagligt i den här situationen var att den privata konversationen läckte och att någon far illa av det. Bäst av allt vore det ha varit om ingen hade sagt något som kunnat tolkats som elakt överhuvudtaget, utan kunnat uttrycka sina tankar på ett respektabelt sätt. Ibland begås det misstag och det är hemskt tråkigt, speciellt när det skadar andra. 

Att som moderator gå runt och ha starka åsikter om olika användare på forumet är väl iochförsig konstigt i sig, men visst kan man ha olika preferenser. Det riktigt sjuka beteendet i sammanhanget är dock när man som moderator känner att man måste sätta sig  på andra ställen och prata skit om användarna man tycker illa om till andra användare på forumet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Chib:
Jag ser det inte som en skyldighet att människor ska tvingas berätta för andra vad de säger i privata konversationer. Det var inte offentligt material som var till för andras ögon. Men det sagt är det jättetråkigt om isola eller någon annan har tagit illa upp och blivit ledsna. Det ville ingen. Samtidigt tror jag att man också får finna sig i att alla inte kan gilla alla. Man ska ju kunna bete sig civiliserat ändå.

Så om jag stalkar reda på nån på facebook, kallar hen för bla bla bla nånting elakt och inte "offentligt material som är till andras ögon." så får inte den berätta det för då är det ett integritetskränkande beteende. Jo det som skrevs är verkligen inte välmenat på något sätt, då har man inte läst det som skrevs. Exakt man måste kunna bete sig civiliserat, det niklasW sa och igen inte tala bakom folks rygg som de inte kan ta del av. Dessutom på fb där man dessutom inte kan konfrontera för att det är integritetskränkande.

Tant Chib: En moderator har också personliga preferenser inför olika människor hen föredrar. Det som var beklagligt i den här situationen var att den privata konversationen läckte och att någon far illa av det. Bäst av allt vore det ha varit om ingen hade sagt något som kunnat tolkats som elakt överhuvudtaget, utan kunnat uttrycka sina tankar på ett respektabelt sätt. Ibland begås det misstag och det är hemskt tråkigt, speciellt när det skadar andra.

Så som sagt om jag stalkar reda på nån på facebook, kallar hen för bla bla bla nånting elakt så är det stora problemet att om det skulle läcka och inte det jag säger i det här uppgjorda scenariot för att jämföra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Att som moderator gå runt och ha starka åsikter om olika användare på forumet är väl iochförsig konstigt i sig, men visst kan man ha olika preferenser. Det riktigt sjuka beteendet i sammanhanget är dock när man som moderator känner att man måste sätta sig  på andra ställen och prata skit om användarna man tycker illa om till andra användare på forumet. 

Jag tror inte att det var i egenskap av moderator som detta gjordes, utan snarare som vanlig medmänniska med vissa åsikter om en annan person. Jag tror inte det fanns något särskilt behov av att prata illa om någon, utan att det blev så pga riktningen konversationen tog. Det är beklagligt hur som helst och bäst hade det varit om det inte skett alls, men nu har det skett och det är ledsamt.


   
SvaraCitera

UM är väl ett ungdomsforum som ska vara emot mobbning och sånt. Ska inte moderatorerna vara föregå med gott exempel?


   
SvaraCitera