Aviseringar
Rensa alla

Isolera sig


Ämnesstartare

Jag har hört flera människor säga att de inte gått ut under perioder då de mått fruktansvärt dåligt. Jag har inte riktigt kunnat förstå det drastiska i detta beteende, då det är helt normalt för mig att inte gå utanför dörren på en vecka.

Är det konstigt att inte gå ut på flera dagar? Är det konstigt att inte förstå att det är något fel i det?


   
Citera
Ämnesetiketter

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är det konstigt att inte gå ut på flera dagar? Är det konstigt att inte förstå att det är något fel i det?

..ja.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är det konstigt att inte gå ut på flera dagar? Är det konstigt att inte förstå att det är något fel i det?

Nej, vissa är socialare än andra.

Jag kan sitta inne i flera dagar, åker/går kanske och handlar men pratar inte med någon annan än pojkvännen (och katterna, schh). Jag har alltid varit en person med stort behov av att vara ensam.


   
SvaraCitera

Nej, jag kan också sitta inne flera dagar och bara gå ut lite för att träna eller handla eller nått.


   
SvaraCitera

Enligt vilka? För mig är det vanligt. Fast jag gillar nattvandringar för mycket så jag har aldrig klarat mig inomhus så pass länge. Men själva isolationen ifrån människor ser jag inte alls som speciellt konstigt.


   
SvaraCitera

Jag känner mig aslol om jag inte går ut på en dag, men det är bara jag.
Om man inte har någonstans att gå, why bother?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Nej, vissa är socialare än andra.

Fast det är inte det sociala mest, utan bara gå ut. Oavsett om man bara handlar, går en promenad eller vad som helst. Jag gör verkligen inget sådant på flera dagar ofta.

z i n:

Nej, jag kan också sitta inne flera dagar och bara gå ut lite för att träna eller handla eller nått.

Då går du ju ut. Jag talar om att sitta inomhus, konstant, från morgon till kväll utan att ens låsa upp ytterdörren.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Då går du ju ut. Jag talar om att sitta inomhus, konstant, från morgon till kväll utan att ens låsa upp ytterdörren.

Jaha, men det är väl inget konstigt med det, jag gillar att träna och att äta bara så då måste jag gå ut ibland.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Då går du ju ut. Jag talar om att sitta inomhus, konstant, från morgon till kväll utan att ens låsa upp ytterdörren.

Sånt går inte om man bor ensam, antagligen gör du inte det


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fast det är inte det sociala mest, utan bara gå ut. Oavsett om man bara handlar, går en promenad eller vad som helst. Jag gör verkligen inget sådant på flera dagar ofta.

Nä ok. Inte jag heller ibland, det är skönt. [y]

isola:

Sånt går inte om man bor ensam, antagligen gör du inte det

Nä, vi veckorhandlar aldrig, så man skulle ju svälta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Sånt går inte om man bor ensam, antagligen gör du inte det

Nej, det är ju iofs sant. Men ändå.


   
SvaraCitera
smisk

Det är skönt att bara sitta inne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Det är skönt att bara sitta inne.

I love Lucy:

Nä ok. Inte jag heller ibland, det är skönt. [y]

Inte i långa perioder. [sad]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Inte i långa perioder. [sad]

Varför sitter du i långa perioder då? [sad] Om det inte har med att vara med andra personer att göra.


   
SvaraCitera
smisk

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Inte i långa perioder. [sad]

Nja, jag gillar frisk luft. En promenad om dagen kanske. Men att slippa träffa människor skulle vara skönt. En liten period iaf.


   
SvaraCitera