Aviseringar
Rensa alla

Issues - Unik stil av Metalmusik?


Ämnesstartare

Har lyssnat på dessa jävlar sedan de startade förra året (även innan
dess då båda frontmännen kommer från gamla Woe, Is Me). Måste säga att
de må ha bland den mest unika stilen inom Metal. En såkallad blandning
av allt från Metalcore, Post-Hardcore, R&B, Rap och med viss
DJ-inslag. Underbart!

Deras vision är att låta bandets medlemmar få köra sin egen stil, och
tillsammans skapa något som passar bra ihop. Denna låt släpptes
officiellt idag/igår av dom:

Issues - Hooligans

Känner någon igen detta band? Och vad tycker ni?


   
Citera

trodde det handlade om issue


   
SvaraCitera

Usch nej fy. Inte speciellt originellt och inte speciellt metal heller. 


   
SvaraCitera

Doodlez:

En såkallad blandning
av allt från Metalcore, Post-Hardcore, R&B, Rap och med viss
DJ-inslag. Underbart!

Det låter som den jävligaste kombinationen sedan liberalkonservatismen. 


   
SvaraCitera

dazed: Det låter som den jävligaste kombinationen sedan liberalkonservatismen.

+1

OnT: Låter förjävligt. Aldrig gillat Metalcore, detta var inget undantag, minst sagt...


   
SvaraCitera

det lät skränigt och torrt och gnälligt och ettrigt och grötigt och hetsigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Usch nej fy. Inte speciellt originellt och inte speciellt metal heller. 

Det är just det som är grejen. Det är inslag av alla olika typer av genrer. Originellt är en definitionsfråga. Har du hört någon annan som spelat denna typ av musik? Enligt mitt och väldigt många andras tycke så är det väldigt nytänkande och det är det som gör dessa grabbar omtyckta inom metalfansen. De låter inte som något annat band alls.


   
SvaraCitera

Doodlez: Det är just det som är grejen. Det är inslag av alla olika typer av genrer.

Då bör man nog inte kalla det metal. 

Doodlez: Originellt är en definitionsfråga.

Njae, originalitet är när man gör något kreativt som ingen gjort innan. 

Doodlez: Har du hört någon annan som spelat denna typ av musik?

Typ all metalcore låter ju ungefär likadant. Hörde bland annat rätt tydliga influenser av Slipknot, även om de här är ungefär en miljon gånger mesigare.

Doodlez: Enligt mitt och väldigt många andras tycke så är det väldigt nytänkande och det är det som gör dessa grabbar omtyckta inom metalfansen.

Jag umgås med betydligt fler metalfans än vad du gör och jag har nog aldrig hört någon tala gott om den här sortens skit.

Armagedda: Aldrig gillat Metalcore, detta var inget undantag, minst sagt..

Kom att tänka på en intressant grej. Köpte en Krixhjälters-platta för några veckor sedan och i innersleeven var det reklam för några andra plattor från samma bolag, bland annat deras EP. Där beskrevs deras musikstil som metalcore, eftersom det är just en blandning av hardcorepunk och metal. Krixhjälters låter inte alls såhär, så ordet hade helt klart en annan betydelse för 20 år sen.


   
SvaraCitera

iddqd: Då bör man nog inte kalla det metal.

fast typ nyaste vågen black metal kan ju låta hur som helst....... 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

internet:

fast typ nyaste vågen black metal kan ju låta hur som helst....... 

Det finns rätt mycket där som jag inte skulle kalla för black metal heller. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Då bör man nog inte kalla det metal. 

Njae, originalitet är när man gör något kreativt som ingen gjort innan. 

Typ all metalcore låter ju ungefär likadant. Hörde bland annat rätt tydliga influenser av Slipknot, även om de här är ungefär en miljon gånger mesigare.

Jag umgås med betydligt fler metalfans än vad du gör och jag har nog aldrig hört någon tala gott om den här sortens skit.
Kom att tänka på en intressant grej. Köpte en Krixhjälters-platta för några veckor sedan och i innersleeven var det reklam för några andra plattor från samma bolag, bland annat deras EP. Där beskrevs deras musikstil som metalcore, eftersom det är just en blandning av hardcorepunk och metal. Krixhjälters låter inte alls såhär, så ordet hade helt klart en annan betydelse för 20 år sen.

Snälla, kan du vidga din vy och inte vara så sjukt negativ?? Om du inte gillar den här typen av stil, varför kommer du hit och ratar på allt någon skriver som inte stämmer överens med din egen åsikt? Gå din väg bara.

Och för att besvara. Det jag menade med att "originellt är en definitionsfråga" var i och med just DETTA band. Det är ett metalcore-band i grund och botten, med inslag av andra genrer. Det som är "originellt" i detta fall då, är att de är nytänkande och kör sin egen stil. Jag har inte hört något band alls som låter som Issues. Kanske bör du läsa på deras historia först innan du ska försöka dig på att motargumentera igen.


   
SvaraCitera

iddqd: Det finns rätt mycket där som jag inte skulle kalla för black metal heller.

nä säkert inte, men eftersom black metal-scenen e så anal vet dom inte om andra genrerr.... typ så känns det


   
SvaraCitera

Doodlez: Snälla, kan du vidga din vy och inte vara så sjukt negativ??

Jag har ganska vida vyer vill jag påstå, men det betyder inte att jag gillar allt. 

Doodlez: Om du inte gillar den här typen av stil, varför kommer du hit och ratar på allt någon skriver som inte stämmer överens med din egen åsikt?

Du skrev att det skulle vara unik metal. Jag bidrog med min syn på saken, nämligen att det varken är unikt eller metal. 

Doodlez: Gå din väg bara.

Fuck you. Skapa inte trådar om saker och ting om du inte orkar höra andras åsikter.

Doodlez: Det som är "originellt" i detta fall då, är att de är nytänkande och kör sin egen stil.

Till skillnad från alla andra metalcoreband då.

Doodlez: Jag har inte hört något band alls som låter som Issues.

Det jag hör är vanlig "metal"core med influenser från typ allt möjligt som folk brukar plocka influenser ifrån. Tråkigt som fan blir det. 

Doodlez: Kanske bör du läsa på deras historia först innan du ska försöka dig på att motargumentera igen.

Nej, det tänker jag inte göra om du inte berättar på vilket sätt den är relevant.


   
SvaraCitera

Hjärta

internet:

nä säkert inte, men eftersom black metal-scenen e så anal vet dom inte om andra genrerr.... typ så känns det


   
SvaraCitera