Aviseringar
Rensa alla

IT/Programmering


anthon0498:

Om någon ville ta den tid.

Kör på Natur/Data. Skulle jag rekommendera. Finns det inget jobb på data kan du alltid bli läkare [y]


   
SvaraCitera
Mario

Jag håller inte med om att det är meningslöst att läsa IT på gymnasiet. Om det är en bra skola med duktiga lärare kan det ge en riktigt bra grund för vidare studier. Det går att jobba med IT även utan hgskoleutbildning (jag har gjort det de senaste två åren), men det är en stor fördel att senare läsa vidare.

Se till att ha med mycket matematik i gymnasieutbildningen bara. Det är matematiken du får verklig användning fr på högskolestudierna. Datorkurserna brukar oftast vara hopplöst utdaterade (särsilt webbkurserna, som redan från Skolverkets sida är specificerade så de är meningslösa), men det betyder inte att de är värdelösa. Datorer fungerar i stort sett likadant idag som för 15 år sedan.

Teknikprogrammet gick jag, det är en riktigt bra blandning av kurser och du blir väl förberedd för vidare studier inom hela ingenjörsspektrat (alltså inte bara IT).


   
SvaraCitera

Mario:

Se till att ha med mycket matematik i gymnasieutbildningen bara.

Det är det IT-gymnasierna faller på; för att kunna klämma in så mycket IT som möjligt i sina reklambroschyrer tenderar det att vara matten som får stryka på foten.


   
SvaraCitera
Mario

Gentlernen:

Det är det IT-gymnasierna faller på

Trådskaparen har dock inte sagt något om IT-gymnasier, bara IT-inriktade utbildningar, och Teknikprogrammet i synnerhet.

Jag gick Teknikprogrammet, såg till att välja högskoleförberedande inriktning (för matematiken) och valde utöver det till alla datorkurser jag kunde (för att det är viktigt att ha kul, och kurserna var inte helt dåliga introduktionskurser). Det var alltså i stort sett vanliga teknikprogrammet på ett kommunalt gymnasium.

De fria IT-gymnasierna (John Bauer, Cybergymnasiet m.fl.) är däremot helt värdelösa om man vill jobba med IT. Man lär sig mer om IT på egen hand än på till exempel John Bauer.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Det är det IT-gymnasierna faller på; för att kunna klämma in så mycket IT som möjligt i sina reklambroschyrer tenderar det att vara matten som får stryka på foten.

Det är inte den anledningen som gör att matte stryks. Matte stryks för att det anses vara tråkigt (med viss rätt) och svårt. Folk vill hellre läsa fräsiga kurser som inte verkar så svåra än Matte D.


   
SvaraCitera

Hampie:

Matte stryks för att det anses vara tråkigt (med viss rätt) och svårt. Folk vill hellre läsa fräsiga kurser som inte verkar så svåra än Matte D.

Var det inte precis det jag skrev?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Var det inte precis det jag skrev?

Du lät snällare.


   
SvaraCitera

Holger Meins:

Matte E från 2010, om jag inte minns fel.

du minns inte fel,
eller ja, kommer vara det som krav på kth iaf, chalmers har det redan.


   
SvaraCitera

Hejsan jag ska ha prov i Programering A. Undrar om någon skulle vilja sitta med mig live via msn o hjälpa mig under provet(fusk i principt) för en nice belöning. Tro mig det är en bra belöning. Kontakta för mer info.
OBS DU MÅSTE VARA BRA PÅ DE!


   
SvaraCitera

exaktexakt:

Hejsan jag ska ha prov i Programering A. Undrar om någon skulle vilja sitta med mig live via msn o hjälpa mig under provet(fusk i principt) för en nice belöning. Tro mig det är en bra belöning. Kontakta för mer info.
OBS DU MÅSTE VARA BRA PÅ DE!

Jag tror exaktexakt egentligen är en 45-årig polisman från barnporroteln som är ute och fiskar efter folk som erbjuder fuskhjälp i utbyte mot NEKKID PIXX0RZ.

Eller så är hon bara dum i huvudet.


   
SvaraCitera

exaktexakt:

för en nice belöning

Jag gör det för nekkid pixxorz. Deal?


   
SvaraCitera

exaktexakt:

Hejsan jag ska ha prov i Programering A. Undrar om någon skulle vilja sitta med mig live via msn o hjälpa mig under provet(fusk i principt) för en nice belöning. Tro mig det är en bra belöning. Kontakta för mer info.
OBS DU MÅSTE VARA BRA PÅ DE!

jag vill!!!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera