Aviseringar
Rensa alla

It's about a girl


Ämnesstartare

justonce:

+ den där tjejen skulle jag göra vad som helst för

Gör inte det, bli närmare vän med din fd bästis igen och hoppas att det leder någonstans med tjejen, dumt att slänga bort vänskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Hmm.
Ja om du tycker att det är värt att säga upp vänskapen med din bästis alt. att han inte bryr sig så mycket, så tycker jag att du ska prata mer med tjejen och försöka visa intresse.

vet inte om det blir att säga upp vänskapen med honom, utan blir nog bara en period där vi inte pratar/pratar mindre med varrandra än förut. vi har haft såna perioder förut men de har gått över efter ett par veckor.

Ingemarsdotter:

Gör inte det, bli närmare vän med din fd bästis igen och hoppas att det leder någonstans med tjejen, dumt att slänga bort vänskap.

vet inte om det går att komma närmare honom på något sätt, känns som vi har någon oskriven regel att inte prata om såna saker. känt honom sen vi var två år och nu är vi 18 men vi har aldrig pratat om känslor för någon tjej eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

justonce:

känt honom sen vi var två år och nu är vi 18 men vi har aldrig pratat om känslor för någon tjej eller liknande.

Pröva att snacka om det i vilket fall, om du ändå tycker att ni glidit ifrån varandra har du inget mer att förlora på att testa och se vad som händer. Får väl hoppas att du har många fler vänner än han som du vill hålla fast vid, för att skaffa tjej kan få vilken solid vänskap som helst att spricka sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Pröva att snacka om det i vilket fall, om du ändå tycker att ni glidit ifrån varandra har du inget mer att förlora på att testa och se vad som händer.

ska ta och göra ett försök, bara att hålla tummarna. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

justonce:

ska ta och göra ett försök

absolut, han kanske är lika medveten om det som du, lär ju kännas bättre när du vet vad han tycker om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

absolut, han kanske är lika medveten om det som du, lär ju kännas bättre när du vet vad han tycker om det.

mhm kanske så till och med att jag bara inbiliat mig om att han gillar henne, om inte så får vi se hur det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

justonce:

kanske så till och med att jag bara inbiliat mig om att han gillar henne

När du verkar gilla henne så mycket är det lätt att bli lite svartsjuk, så det är möjligt. Vet du om hon ens gillar dig? Menar att eftersom du verkade tycka att du hellre satsar på att "kanske" få henne, borde hon väl visat intresse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

När du verkar gilla henne så mycket är det lätt att bli lite svartsjuk, så det är möjligt. Vet du om hon ens gillar dig? Menar att eftersom du verkade tycka att du hellre satsar på att "kanske" få henne, borde hon väl visat intresse?

blir ganska svartsjuk när jag hör dem prata ibland, hon e lite svår att läsa om det är intresse hon visar eller om det är vänskap. hon har bara haft en relation och det var med en snubbe som dumpa henne på det värsta sättet man kan.

och jag har bara haft en relation dock en som vara i 4 år.
så jag är inte heller något vidare bra på att tolka signaler.


   
SvaraCitera

Bros before hoes!

Enough said.


   
SvaraCitera

Det är inte enbart upp till dig och din vän att bestämma. Säg till din kompis att ni gillar samma brud, säg åt bruden att du gillar henne, om hon är intresserad av nån av er så får ni acceptera hennes val, är hon inte intresserad av nån av er så säg åt henne att sluta teasa och cockblocka er så att ni kan gå vidare med era liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

säg åt bruden att du gillar henne, om hon är intresserad av nån av er så får ni acceptera hennes val, är hon inte intresserad av nån av er så säg åt henne att sluta teasa och cockblocka er så att ni kan gå vidare med era liv.

hon teasar inte oss precies hon är bara en sån där väldigt glad och social tjej, inte en ego booster utan bara en sån alla gillar.

prinoto:

Bros before hoes!

she is like a broe to me but u could want more with.


   
SvaraCitera

justonce:

hon teasar inte oss precies hon är bara en sån där väldigt glad och social tjej, inte en ego booster utan bara en sån alla gillar.

Nänä. Oavsett vilket kan det ju vara bra för henne att få lite självinsikt angående sina social skills så att hon slipper bli sårad i framtiden över just sånt här.


   
SvaraCitera

prinoto:

Bros before hoes!

Image
Så du har bestämt dig?


   
SvaraCitera

Prata med båda två. Se till att få det överstökat. Sen går du/ni vidare därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Nänä. Oavsett vilket kan det ju vara bra för henne att få lite självinsikt angående sina social skills så att hon slipper bli sårad i framtiden över just sånt här.

mhm jo sant.

Bajwa:

Så du har bestämt dig?

pratade med hennes bästa kompis och på något sätt sluta det med att jag lova säga att jag gillar henne till henne face to face. så innan veckan är slut så får det panga eller braka eller hur man nu säger. 🙂


   
SvaraCitera