Aviseringar
Rensa alla

iTunes minne är bra men kort


Ämnesstartare

Detta börjar bli, inte bara lite irriterande, utan riktigt jävla irriterande. Jag har ett gediget bibliotek med musik på datorn, som jag gärna organiserar prydligt i iTunes. Jag har en ny dator, och sedan dag ett har iTunes (samt ett par spel) börjat glömma att jag använt programmet förut.

För iTunes del görs gällande att all musik jag lagt in försvinner ur programmet efter ett par dagar. Lägger in den igen, och då har all albumart osv. försvunnit. Den startar programmet som vore det första gången.

(En parentes kan vara att även spel reagerar på detta vis vad gäller cd-nycklar från gång till annan. Plötsligt vill den ha cd-nyckeln igen trots att jag redan angivit den. Och ja, det rör sig om legalt inhandlade spel).

Jag måste konstatera att det har något med datorn att göra, eftersom den gamla datorn inte beter sig på det här sättet. Hur gör jag för att få iTunes att minnas det jag lägger in?


   
Citera

Låter som att din hårddisk är döende.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Låter som att din hårddisk är döende.

Japp, eller jag tror inte hela hårddisken är det för det är ju trots allt bara två saker som hackar. Om det nu skulle finnas en "död fläck" på hårddisken så borde det även finnas buggar i ditt OS. Kolla om du hittar något fel någon annan stans i systemet etc. och om det skulle uppstå konstiga ljud när du läser från hårddisken som låter som om den håller på att "bränna" eller "svetsa" på hårddisken så är en säkerhetskopiering ett måste för att beroende på hur mycket du använder datorn kommer hårddisken snart lägga av efter att den börjat låta på det sättet. En fråga bara: hur länge har du haft datorn?


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

Japp, eller jag tror inte hela hårddisken är det för det är ju trots allt bara två saker som hackar.

Dåliga sektorer sprider sig. Är det så illa att diskens firmware inte längre kan dölja att något är fel är det bara att rädda det som räddas kan och skaffa en ny disk.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Dåliga sektorer sprider sig. Är det så illa att diskens firmware inte längre kan dölja att något är fel är det bara att rädda det som räddas kan och skaffa en ny disk.

Ao, skrev det längre ned om du missade ^^


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

Ao, skrev det längre ned om du missade ^^

Blarg, jag kan inte läsa.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Blarg, jag kan inte läsa.

Haha, så e det för mig med ibland, man läser snabbt och det man tror det står brukar oftast visa sig vara fel ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera