Aviseringar
Rensa alla

J-VM Tråd


Ämnesstartare

En tråd om J-VM,här ska vi diskutera allt som hände i J-VM.[y]


   
Citera
Ämnesstartare

SVE-RI-GE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur var när sa du ???


   
SvaraCitera

Hur gick det för Sverige? Vann vi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marylinn:

Hur gick det för Sverige? Vann vi?

förlorade med 5-1
Men Kanada var riktigt osportsliga och dommarna var en katastrof,kanada körde på markström 4-5 ggr och fick inte en enda utvisning,men dom var i vilket fall det bättre laget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wallin94:

förlorade med 5-1
Men Kanada var riktigt osportsliga och dommarna var en katastrof,kanada körde på markström 4-5 ggr och fick inte en enda utvisning,men dom var i vilket fall det bättre laget

Vad snackar du för skit? Kanada var inte osportsligare än Sverige. Kanada fick fler utvisningar än Sverige och de fick visst utvisning när de körde på Markström andra gången. Andra gången var det inte spel om pucken. Esposito som tacklade första gången jagade lika mycket puck som Markström gjorde.

Och vad spelar det för roll om de inte fick utvisning där? Sverige gjorde inte mål på 6 Powerplay.. tror du att 7 skulle hjälpt?


   
SvaraCitera

Massa j-rockare där..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Esposito som tacklade första gången jagade lika mycket puck som Markström gjorde.

Vilket inte hindrade honom från att fälla ut benet och dra ner Markström.

Lägg ner, varenda jävel i världen vet att Kanada spelar osportsligt och kommer undan med det. Men det spelar mindre roll nu, Kanada vann rättvist och Sverige var ganska usla igår.

Det värsta igår var ju ändå när hela publiken buade ut svenskana när de tog emot priser, det är osportsligt och så beter man sig fan inte på en prisutdelning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Vilket inte hindrade honom från att fälla ut benet och dra ner Markström.

Är du dum eller? Ta en titt på klippet en gång till. Båda sträcker ut sina ben för att nå längre. Spel om puck. Inget regelbrott alls.

Vad vet du om hockey om jag får fråga?

Nate:

Lägg ner, varenda jävel i världen vet att Kanada spelar osportsligt och kommer undan med det.

Varenda jävel? Haha, du menar varenda svensk som än en gång har sett Kanada vinna guld? Kanada är Sveriges värsta konkurrent. Kanada spelar hårt men verkligen inte osportsligt. Det är så typiskt "snälla" Sverige att klaga bara för att deras motståndare inte spelar lika snällt som de själva.

Nate:

Det värsta igår var ju ändå när hela publiken buade ut svenskana när de tog emot priser, det är osportsligt och så beter man sig fan inte på en prisutdelning.

Vad säger du? I första filmen applåderas Erik Karlsson och i andra filmen applåderas hela det svenska laget. Ursäkta kvalitén på filmerna.. men du har så grymt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Är du dum eller? Ta en titt på klippet en gång till. Båda sträcker ut sina ben för att nå längre. Spel om puck. Inget regelbrott alls.

Haha va? Spelar vi fotboll? Esposito hänger kvar med benet åt vänster och drar ner Markström, det är knappast i syftet att nå längre.

Kacki:

Varenda jävel? Haha, du menar varenda svensk som än en gång har sett Kanada vinna guld?

Svensk? Det där är en fråga hela hockeyvärlden diskuterar. Skulle vilja påstå att Sverige är ganska milda i sina ord angående Kanada om man jämför med till exempel ryssarna.

Kacki:

Kanada spelar hårt men verkligen inte osportsligt.

Nej, de spelar verkligen inte osportsligt. Visst är det där länge sedan och nu för tiden är det inte lika tydligt men det finns mängder av fler exempel jag kan plocka fram. Men det behövs nog inte, du vet ju tydligen allt om hockey och jag inget.

Kacki:

Vad vet du om hockey om jag får fråga?

Jag älskar när folk ställer den frågoan i diverse diskussioner, det brukar ofta avslöja deras egna brister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Haha va? Spelar vi fotboll? Esposito hänger kvar med benet åt vänster och drar ner Markström, det är knappast i syftet att nå längre.

Titta på klippet en gång till. Och för det andra finns där ingen regel som säger att man inte får ha ner en målvakt som är ute på vift och jagar puck.

Nate:

Visst är det där länge sedan och nu för tiden är det inte lika tydligt men det finns mängder av fler exempel jag kan plocka fram. Men det behövs nog inte, du vet ju tydligen allt om hockey och jag inget.

Men snälla nån /cry.. Sånna klipp kan man hitta på vilket lag som helst. Såg du när Victor Hedman höll fast en Kanadensare i 10 sekunder vid deras bås när det inte ens var spel om pucken? Eller när en svensk bet en kanadensare i fingret? Nej.. du ser det du vill se.

Nate:

Det där är en fråga hela hockeyvärlden diskuterar.

Jasså? Visa mig[bigsmile]

Nate:

Jag älskar när folk ställer den frågoan i diverse diskussioner, det brukar ofta avslöja deras egna brister.

Din brist är ju att du ljuger en massa för att få Kanada att framstå som osportsliga. [bigcheers] "Buandet" mot svenska spelarna vid prisutdelningen är ju bara ett exempel. Sen kan du ju inte reglerna heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Titta på klippet en gång till. Och för det andra finns där ingen regel som säger att man inte får ha ner en målvakt som är ute på vift och jagar puck.

Nej, jag har heller inte påstått att det finns någon sån regel. Men det finns heller inget som säger att man får behandla motståndarnas målvakt hur som helst bara för han är där ute. Så nej, titta du på klippet en gång till.

Kacki:

Men snälla nån /cry.. Sånna klipp kan man hitta på vilket lag som helst. Såg du när Victor Hedman höll fast en Kanadensare i 10 sekunder vid deras bås när det inte ens var spel om pucken? Eller när en svensk bet en kanadensare i fingret? Nej.. du ser det du vill se.

Men haha, är du seriös? På dig låter det ju som om hela det där klippet är ihopsatt för att framställa Kanada som fuskare. Det är som att förneka att en av tidernas mest skandalomsusade matcher aldrig skett. Jag råder dig att innan du ens uttalar dig om något som har med hockey att göra att se hela den matchen så kanske du får lite perspektiv på saker och ting. Innan dess finns det ingen större anledning att lägga ner energi på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Nej, jag har heller inte påstått att det finns någon sån regel. Men det finns heller inget som säger att man får behandla motståndarnas målvakt hur som helst bara för han är där ute.

Nej, det finns inget som säger att man får tackla en utespelare på det viset heller. När målvakten är så långt ute så är han per definition en utespelare. Sluta gnäll och inse att det finns olika sätt att spela hockey. Sveriges sätt är inte det enda rätta.

Nate:

Innan dess finns det ingen större anledning att lägga ner energi på dig.

Gör inte det då. Gå och gråt en flod istället för att småkronorna inte klarar av att spela hockey i Kanadas intensitet. Men lögner kommer du inte långt med för att få Kanada att framstå som osportsliga.

Snacka om att vara dålig förlorare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Nej, det finns inget som säger att man får tackla en utespelare på det viset heller. När målvakten är så långt ute så är han per definition en utespelare.

Jo, det finns en regel som säger att såna efterslängar inte är tillåtna. Bentacklingar brukar resultera i utvisning.

Kacki:

Snacka om att vara dålig förlorare.

Dålig förlorare? Jag visste redan att Sverige skulle förlora för Kanada är för bra men det går inte att förneka att de spelar på ett sätt som är på gränsen och ibland till och med inte är tillåtet men ändå kommer undan med det. Det vet de själva, det är därför de spelar som de gör. Kul att du trots tydliga bevis förnekar detta faktum. Det är du nog ganska ensam om. Lögner? haha. Släpp sargen..


   
SvaraCitera