Aviseringar
Rensa alla

J-VM Tråd


Ämnesstartare

Nate:

Jo, det finns en regel som säger att såna efterslängar inte är tillåtna. Bentacklingar brukar resultera i utvisning.

Efterslängar? Bentacklingar? Haha.. de sträckte sig båda efter pucken. Dessutom såg man ganska klart och tydligt på Esposito efteråt att det inte var meningen att han skulle dra ner Markström. Esposito är inte den spelaren som är en retsticka och som vill dra på sig bråk och utvisningar. Det har de DellaRovere till.. hans andra på-åkning var ett solklart exempel.

Har du själv spelat hockey, eller ens sett på hockey så borde du veta att det finns mycket, mycket värre saker som har inträffat men som inte genererat utvisning.

Nate:

det går inte att förneka att de spelar på ett sätt som är på gränsen och ibland till och med inte är tillåtet

Nej men grattis. Kom du på det efter matchen i förrgår eller? Det är Kanada vi pratar om..

Nate:

Kul att du trots tydliga bevis förnekar detta faktum. Det är du nog ganska ensam om. Lögner? haha. Släpp sargen..

Ja, förklara varför du annars ljög om att svenska laget blev utbuat efteråt? Helt klart för att spä på ditt snack om att Kanada är osportsliga.. bara för att du är dålig förlorare.

Fortsätt du med att Kanada är the bad guys och Sverige är the good guys. Det är skillnaden på lagen och deras spelstil som gör att jag älskar att se på matcher mellan dem.. oavsett vem som vinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Efterslängar? Bentacklingar? Haha.. de sträckte sig båda efter pucken. Dessutom såg man ganska klart och tydligt på Esposito efteråt att det inte var meningen att han skulle dra ner Markström.

Ja, självklart är det en kamp om pucken, en kamp han aldrig kommer vinna då Markström är snabbt ute, redan där ska han se till att undvika kollisionen. Det gör han inte utan kör rätt in i honom och då är det utvisning. Du kan prata hur mycket du vill om hur fjolliga svenskar är som gnäller för en sån grej men även i NHL är de stenhårda på att målvakten ger man fan i. Där ute är han mycket riktigt som nästan vilken utespelare som helst men det ger dig inte rätten att utsätta honom för livsfara genom att köra över honom utan du ska på bästa möjliga sätt undvika en kollision där och det gör han inte. Finns mängder av liknande exempel lett till 2 minuter, ja till och med mer i vissa fall.

Kacki:

Har du själv spelat hockey, eller ens sett på hockey så borde du veta att det finns mycket, mycket värre saker som har inträffat men som inte genererat utvisning

Och det skulle vara en ursäkt menar du? Det har hänt mildare saker som också lett till utvisning.

Kacki:

Nej men grattis. Kom du på det efter matchen i förrgår eller? Det är Kanada vi pratar om..

Nej, om inte ditt minne sviker så visade jag dig tidigare idag en film från 87, så första gången jag själv såg den matchen själv bör det ju varit. Eller hur? Hur står det till med slutledningförmågan?

Kacki:

Ja, förklara varför du annars ljög om att svenska laget blev utbuat efteråt? Helt klart för att spä på ditt snack om att Kanada är osportsliga..

Jag tyckte inte ens det behövde förklaras då det var rätt tydligt om man såg på tvsändningen. Det var rätt tydligt att det buades på större delen av läktaren när bland annat Hedman fick sin medalj. Din riktigt usla film där man endast hör de i kamernas närmsta omgivning kan du inte på fullt allvar tro är nog med bevis för att förneka något som sänts ut i hela hockeyvärlden. Så lögn nej? Kan du sluta tjafsa om saker du uppenbarligen inte vet någonting om.

Vi hade även folk på plats och de var också ganska upprörda över detta. Skulle de fejka denna illska menar du, ja självklart, det är ju det första man som journalist gör när man åker på en förlust är ju naturligtvis att ljuga ihop en historia om hur osportslig publiken är. Så typsikt svenskt! Hade jag själv fått åka dit i år hade jag gärna samlat på mig bevis som täppt igen käften på dig i några år framöver. Men nästa år kanske!

Nu lägger jag ner det här, någon som förnekar att ens Canada Cupfinalen mellan Kanada och Sovjet ens har ägt rum kan ju inte vara seriös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Där ute är han mycket riktigt som nästan vilken utespelare som helst men det ger dig inte rätten att utsätta honom för livsfara

Livsfara? Haha! Ta fortfarande en titt på situationen igen. Esposito kommer 1 tiondel efter Markström på pucken. I ett sånt läge ger man järnet oavsett vem som är framför. Om man INTE ger 110% i en sådan situation så har man inget i elithockey att göra, speciellt inte i Kanada.

Nate:

Och det skulle vara en ursäkt menar du? Det har hänt mildare saker som också lett till utvisning.

Det behövs ingen ursäkt till något som inte är ett regelbrott. Det du snackar om som ger utvisning i NHL etc är där spelare går på målvakten när det inte är spel om puck och målvakten inte är inom målområdet. Precis som när DellaRovere tacklade honom.

Vad är det du inte förstår och inte läser?

Nate:

Nej, om inte ditt minne sviker så visade jag dig tidigare idag en film från 87

Du visar en film som är mer än 20 år gammal och sedan drar din "slutledningsförmåga" att det fortfarande är så? Typiskt svenskar som precis förlorat en final..[zzz] Snacka om att vara långsint..
"har det hänt en gång så är det för alltid på det viset"

Nate:

Jag tyckte inte ens det behövde förklaras då det var rätt tydligt om man såg på tvsändningen.

TV-sändningen? haha!!! Jag var själv på plats och såg matchen. Jag vet mycket väl vad kanadensarna buade åt och vad de inte buade åt. Anledningen till att de buade åt Hedman var för att han var extremt osportslig i sekvenser efter Espositos tackling mot Markström. Faktum är att publiken applåderade Hedman när han skyddade sin målvakt och gick på Esposito.

Snälla.. du vet för fan inte ett skit om hur hockeykulturen i Kanada och på läktarna är! Där kan man applådera motståndarlaget.. vilket är helt omöjligt i Sverige! I Sverige sjunger man glåpord om sina motståndare både på hockey- och fotbollsarenorna. De flesta kanadensarna som jag har pratat med efter matchen och under matchen är riktigt imponerade av de svenska spelarna. Speciellt Hedman, Karlsson och Markström. Att de sen buar åt Hedman efter upprepade fasthållningar är helt förståeligt.

Åk på en NHL-match så lär du själv få se...

Nate:

Kan du sluta tjafsa om saker du uppenbarligen inte vet någonting om.

Hahahahaha... nej, jag vet ju inte det!! Det var ju jag som såg matchen på TV.[ops]

Nate:

Nu lägger jag ner det här, någon som förnekar att ens Canada Cupfinalen mellan Kanada och Sovjet ens har ägt rum kan ju inte vara seriös.

Var det har någon relevans i denna diskussionen förstår jag inte. Titta du på gamla hockeymatcher.. jag bryr mig om nuet. Fucktard!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

"har det hänt en gång så är det för alltid på det viset"

Man är inte lite hjärntvättad om man inte är medveten om att det hänt även efter det. Du inser att du sitter och skämmer ut dig fullständigt nu när du sitter och förnekar något uppenbart hela världen känner till? Du pratar om något som är typiskt svenskt, den här diskussionen är minst lika vanlig i Ryssland och USA. Kanada är världens största hockeyland och får i och med det en jävla massa fördelar. De väljer sina träningstider, omklädningsrum och har i vissa fall till och med avgjort vart gästande lag ska bo. Att de i många matcher får fördelar även på isen är knappast något hemlighet, men det var det tydligen för dig.

Eller vad har du att säga om spelaren som i matchen mellan Kanada - USA blev insläppt på isen 7 sekunder för tidigt och därmed kunde gå in och göra 4-3? Det är förståss svenskt påhitt? Att hela USA diskuterade det har ju inte med saken att göra.

Kacki:

TV-sändningen? haha!!! Jag var själv på plats och såg matchen.

Du är medveten om att du ligger på en 10 årings nivå och just nu känns det väldigt mycket "Min pappa kan slå din pappa" över det du skriver. Visst, du var på plats och då har du förståss rätt i allt du skriver? Det buades, det är fakta som jag någon gång hoppas kunna bevisa med en vettig film och inte någon filmad med en sketen mobilkamera med världens sämsta ljudupptagningsförmåga.

Kacki:

Det var ju jag som såg matchen på TV.

Fan vilken ball kille du verkar vara. Du har säkert band till Kanda och spelar kanske hockey i divison 4, du måste kunna alla om hockey!? Sett dig skriva även i andra hockeytrådar och med din översittarattityd när det gäller hockey kan det inte vara många som tar dig på allvar.

Och bara som en liten parentes när vi ändå mäter kukarna.

Kacki:

Åk på en NHL-match så lär du själv få se...

Jag har troligen varit på fler NHL-matcher än dig då det under ett halvår förra året var var en del i mitt jobb att på plats följa och skriva om Dallas. Så jag vet mycket väl hur läktarkulturen är både i Kanda och USA.

Men just nu känner jag att det här ligger på alldeles för låg nivå för att fortsätta. Jag återkommer förhoppningsvis någon gång i framtiden då jag fått fram riktiga tvbilder av publikens buande så kan jag i alla fall knäcka dig på den punkten. För det är fakta, alla andra är tolkningsfrågor vi kan diskutera i flera år framöver, men det finns det ingen mening med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Man är inte lite hjärntvättad om man inte är medveten om att det hänt även efter det.

Ja, allt är en konspiration mot omvärlden.[ops] Det är rätt konstigt att inget görs åt saken om det nu är så "uppenbart" som du påstår att det är. Seriöst, lägg ner med ditt skitsnack. Du har fortfarande inte visat ett knyst om vad det "snackas om i Ryssland och USA". Vad är det som det snackas om? Några blogginlägg/tidningsartiklar eller liknande som du kan publicera?

Du gnäller om något som inte ens var ett regelbrott. För övrigt har det väl inte ett skit med själva hockeylaget Kanada om publiken nu hade buat åt de svenska spelarna? Vilket de inte gjorde.

Nate:

Visst, du var på plats och då har du förståss rätt i allt du skriver? Det buades, det är fakta som jag någon gång hoppas kunna bevisa med en vettig film och inte någon filmad med en sketen mobilkamera med världens sämsta ljudupptagningsförmåga.

När man är i Kanada under ett JVM och har på sig en svensk hockeytröja så får man ganska mycket uppmärksamhet. Jag pratade med många kanadensare under matchen och jag vet väl när det buades och när det inte buades? Hela det svenska laget applåderades och spelarna applåderades när de fick priser. Sen att applåderna och jublet var högre för Kanada är ganska självklart.

Nate:

Du har säkert band till Kanda och spelar kanske hockey i divison 4, du måste kunna alla om hockey!?

Vet du vad OHL och Highschool hockey är för något? Nej, jag antar inte det.

Nate:

Så jag vet mycket väl hur läktarkulturen är både i Kanda och USA.

Det märks tyvärr inte i denna tråden, Nate. Och hur många matcher har du varit på? Jag har innan min värnplikt fått 2 säsongskort gratis till Ottawas hemmamatcher, varför jag har fått dem gratis kan du själv gissa dig fram till.

Nate:

Men just nu känner jag att det här ligger på alldeles för låg nivå för att fortsätta.

Är det andra eller tredje gången du säger detta? haha[zzz] Hej på dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är J-VM? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Vad är J-VM? [blush]

Juniorvärldsmästerskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kille_1986:

Juniorvärldsmästerskap.

Jaha! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera