Aviseringar
Rensa alla

Jackor


reben

2 vinter/höst
3 sommar/tidig höst/sen vår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Ah, du är en sån. Hur klarar du dig på vintern?Gråter

Har en ful gammal vinterjacka från högstadiet. Men tror jag ska köpa en ny second hand nu. Aldrig pallat köpa pga så dyrt Gråter


   
SvaraCitera

Exodus:

Har en ful gammal vinterjacka från högstadiet. Men tror jag ska köpa en ny second hand nu. Aldrig pallat köpa pga så dyrt Gråter

Det är sant, men det är så himla skönt med en rejäl vinterjacka när kylan kommer!


   
SvaraCitera
höna
  • tre vinterjackor
  • en höstjacka
  • två vårjackor
  • en skinnjacka

typ. 


   
SvaraCitera

Jag har två jackor, en skidjacka och en parkas. Parkasen är typ två jackor i en också, kan ta ur innefodret så att jag kan använda den även på höst och vår. 
Sommartid kör jag mest hoodtröja istället för jacka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tre skinnjackor (mår asdåligt pga likdelar men köpte dem ej nyss direkt direkt och använder mest en av dem)
En vinterjacka. En asbra som jag köpte för nästan två papp för två tre år sedan.
En mockakappa (samma med djur där men den har jag fått av släkting som köpte den för ca 40 år sedan)
En tunn och rätt skön "fuljacka" jag snott av 1 så den är min nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ca 3 vinterjackor som jag använder.
ca 10 vår/höstjackor. använder alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ogillar tjocka/varma jackor men jag har en skinnjacka (Fejk Skinn) och en luvjacka eller vad dom heter. Rätt tunna men fungerar för vintertid ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 vinter
1 sommar/höst/vår

Har aldrig förstått varför man behöver mer.


   
SvaraCitera

Jag har en rejäl rock som jag kan ha när det är riktigt varmt (den väger säkert 10kg+ eller iaf mycket) sen har jag en, kanske två vinter jackor till dock inga av tungt kaliber.
Jag har inga sommarjackor (då de inte behövs) och jag har 1-2 vår-höst jackor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En jacka på vintern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: likdelar

vad ska man göra av skinnet från djur man slaktat för mat??

sa till en klasskompis idag att jag inte gillade att betala dyrt för päls för det är så äckigt att gå runt med döda kroppsdelar osv.
asså sa verkligen åt henne men hon skrattade åt det
så är ej för det, tkr det är konstigt att vilja gå runt med äkta osv.
men antagligen bättre kvalité (t.ex. för penslar, borstar) men jag vet ej. /ej exptert, bara nyfiken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

vad ska man göra av skinnet från djur man slaktat för mat??

sa till en klasskompis idag att jag inte gillade att betala dyrt för päls för det är så äckigt att gå runt med döda kroppsdelar osv.
asså sa verkligen åt henne men hon skrattade åt det
så är ej för det, tkr det är konstigt att vilja gå runt med äkta osv.
men antagligen bättre kvalité (t.ex. för penslar, borstar) men jag vet ej. /ej exptert, bara nyfiken

Jag gillar ju inte den industrin heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beställde precis en höst/vår jacka 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

vad ska man göra av skinnet från djur man slaktat för mat??

sa till en klasskompis idag att jag inte gillade att betala dyrt för päls för det är så äckigt att gå runt med döda kroppsdelar osv.
asså sa verkligen åt henne men hon skrattade åt det
så är ej för det, tkr det är konstigt att vilja gå runt med äkta osv.
men antagligen bättre kvalité (t.ex. för penslar, borstar) men jag vet ej. /ej exptert, bara nyfiken

Det är just att det är så tätt material, alltså mer tåligt och varmare.
  Men gillar det inte pga vad du skrev.
Bättre att köpa en 4x billigare fejk tycker jag. Det görs knappt med äkta skinn nuförtiden i Sverige. Det var poppis på 80 talet, då hade alla äkta skinnjackor och pälsar.


   
SvaraCitera