Aviseringar
Rensa alla

JÄÄÄÄTTE RÅBÅTAR - Mechwarrior Online, någon som spelar/kommer spela?


Ämnesstartare

Basically, nytt battletechspel, utspelar sig kring ett sekel före allt annat som funnits i datorspelen hittils.

Free to play MMO där en springer omkring i gigantiska robotar och skjuter på andra gigantiska robotar.

Just nu är det i closed beta, vet inte när det kommer släppas fritt så nu måste en pröjsa typ 200 spänn för att få spela.

Det verkar som det kommer vara helt free to play där betalanvändare bara får lite extra cash + xp, och inga bonusar som har betydelse i matcher (det verkar alltså inte bli pay to win, tacka gudarna för det).

Är aspepp, då jag gillar mw-serien och just återspelat mw4:m. Detta verkar bli sjukt fett.

Diskussionsämnen: Kommer ni spela? Spelar ni redan i betan? Vilka är era favoritmechar/vilken 'mech skulle ni spela om ni får chansen? Vad hoppas ni se för 'mechs/spellägen osv i spelet?

Själv hoppas jag innerligt att de kommer ha med vulture/mad dog och ​hellhound. Två klart underskattade 'mechar 🙂
Har aldrig haft mycket till övers vare sig för grodan/Catapult eller alla mechs som ser ut som stela gubbar (Atlas, Black Knight).

Gillar dock Jennern som är med:


   
Citera
Ämnesstartare

ett vanligt fps ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ett vanligt fps ..

njaej.

Det är ganska stor skillnad i gameplayet. En rör sig inte alls lika smidigt, men tål däremot mycket mer.

Det blir mycket mer fokus på hur en springer än hur en siktar, jämfört med vanliga fps där du dör av ett headshot. Skillnaden i rollerna för olika 'mechs påverkar också (det är enorm skillnad mellan att använda en 100-tons Atlas och en 35-tons Jenner)

EDIT: länk till gameplay från MW4 för jämförelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar betan nu, har gjort ett par dagar. Helt jävla fantastiskt. Älskar detta spel.

Det märks att det är en beta dock. Mycket buggar, dålig prestanda osv. Verkar dock som att det blir betydligt bättre med stadig hastighet, så jag tror det kommer bli ett högkvalitativt spel när det kommer.

Och ju mer jag spelat det, ju mer har jag insett att det VERKLIGEN inte är ett vanligt FPS. Det är ännu längre från FPS än mechwarrior 4 var, och det handlar mycket mer om strategi än fingerreflexer (även om det är en hel del reflexer med).

Underbart spel.


   
SvaraCitera