Aviseringar
Rensa alla

Jägare


Ämnesstartare

OF 5:

etyder det att dom som faktiskt anstränger sig för att göra saker så bra som möjligt ska förminskas och ses som lika dåliga. n

Mjo om man ej äter köttet själv så.


   
SvaraCitera

isola:

Att ge sig ut och jaga rätt på friska djur att ha ihjäl ökar risken för incest och främjar inte arten övht.

Främjar att sålla ut magra och gamla djur på höstkanten så att det inte är så många som får kämpa för att hitta mat under vintern. Altenativet är antagligen att de svälter.

Bor man i en skog behöver man dessutom inte jaga, räcker med att sticka ut bössan genom vardagsrumsfönstret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mjo om man ej äter köttet själv så.

glömde, saker kan ju faktiskt bara vara enbart bra eller enbart dåliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ponyfist:

Främjar att sålla ut magra och gamla djur på höstkanten så att det inte är så många som får kämpa för att hitta mat under vintern.

Att skjuta djur som lider är inte detsamma som att "jaga", i min mening.

ponyfist:

Bor man i en skog behöver man dessutom inte jaga, räcker med att sticka ut bössan genom vardagsrumsfönstret.

Jaga behöver inte betyda att aktivt spåra upp djuren, annars skulle man rätt och slätt kalla det för att mörda.


   
SvaraCitera
höna

isola:

Nej (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

skulle nog inte falla för en någon som dödar djur för skojs skull, särskilt ej såna som typ skär av noshörninhshon, elefantbetar osv.


   
SvaraCitera
höna

men man ska aldrig säga aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

skulle nog inte falla för en någon som dödar djur för skojs skull, särskilt ej såna som typ skär av noshörninhshon, elefantbetar osv.

troféjakt är vidrigt, ja. merparten av dessa människor skulle säkerligen få en och annan diagnos vid utredning.


   
SvaraCitera
höna

isola:

troféjakt är vidrigt, ja. merparten av dessa människor skulle säkerligen få en och annan diagnos vid utredning.

jaaa, merparten av de som köper också. bara massa rika. kom till ett hotell i tjeckien en gång och de hade typ alla djur man kan tänka sig uppsatta på väggen. var ascreepy usch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker att det är ett knasigt och respektlöst synsätt att se djur som produkter.

Produkt och produkt. Att se vissa vilda djur som mat/kläder är väl ändå rätt naturligt. Huruvida det är rätt eller inte nu när det finns så många andra alternativ är ju såklart en annan femma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kanske (kille) (Du röstade på detta alternativ)

En del jägare är jävligt skeva. Skulle inte vilja ha något att göra med den typen som bara gillar att ha ihjäl saker. Osympatiska typer.

De som däremot gör det för matens skull är okej. I och med att jag själv äter kött så hade det varit rätt så inkonsekvent av mig att inte tycka det.


   
SvaraCitera

passaro:

[zzz]

tänkte först skriva 1 seriöst inlägg
sen insåg jag att den där smileyn sa precis vad jag kände


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (kille) (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja (tjej) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja (kille) (Du röstade på detta alternativ)

En hona som kan ta hem rediga mängder älgkött har ett starkt kort i dejtingprofilen skulle jag påstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Såvida den inte jagade varg.

Tycker det är betydligt mer sjukt att välja att fortfarande vara tsms med någon som stoppat ens katt i micron.


   
SvaraCitera