Aviseringar
Rensa alla

Jämlikhet?


Ämnesstartare

Tjooooooo (sarkastisk inledning),
jag tycker att om en kvinna får slå en man i självförsvar, borde inte en man få slå en kvinna i självförsvar? Jag ser vissa kvinnor som kan slå en man i självförsvar (vilket i vissa situationer är helt rätt) men ibland, så fort en kvinna typ misshandlar en man och han slår tillbaka så blir alla skit sur på mannen, för att han slog en kvinna, vad fan är det för skit egentligen? Jämlikhet eller?


   
Citera

Håller med dig i hur du tänker.

Jag tänker mig lite att till exempel om en man bara knuffar till en kvinna som är jättejobbig och kanske rentav beter sig hotfullt är det nog alltför mkt möjligt att att mannen räknas som hemsk för bara det lilla...


   
SvaraCitera

Håller till hundra procent med dig, blir sjukt sur när jag ser sådant.


   
SvaraCitera

Håller med, klart man som kvinna måste kunna försvara sig om man blir överfallen när det handlar om det andra könet ger sig på en. Fattar inte kulturen riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevligt att höra/läsa att man inte är ensam om detta, har blivit kalled "sexist" för min åsikt,  men det finns ju alltid dom som blir lite triggered.


   
SvaraCitera

Tycker en kvinna kan få slå iafl tio slag innan omvänt blir aktuellt.


   
SvaraCitera
cccx
 cccx

Oftast så ger mannen ett hårdare slag, eftersom män oftast är starkare en kvinnor.. Det är nog därför, men håller helt klart med dig.


   
SvaraCitera

Känns ju spontant lite som att det är en rätt ovanlig situation och som att det mest är ett försök att offerkofta sig själv att ens ta upp denna högst hypotetiska situation.


   
SvaraCitera

Nödvärnsrätten gäller alla.


   
SvaraCitera

Som tickstart säger så har alla såklart rätt att försvara sig oavsett om förövaren är man, kvinna, barn eller vuxen. Tillhyggen som brännbollsträn kan ju användas och då spelar det inte någon roll vem som håller i det, farligt är det oavsett.


   
SvaraCitera

qwertyy:
Tjooooooo (sarkastisk inledning),
jag tycker att om en kvinna får slå en man i självförsvar, borde inte en man få slå en kvinna i självförsvar? Jag ser vissa kvinnor som kan slå en man i självförsvar (vilket i vissa situationer är helt rätt) men ibland, så fort en kvinna typ misshandlar en man och han slår tillbaka så blir alla skit sur på mannen, för att han slog en kvinna, vad fan är det för skit egentligen? Jämlikhet eller?

Håller med dig lite men ändå inte... Det är inte rättvist men samtidigt är det ändå en viss skillnad på kvinnor och män när det kommer till det fysiska. Jag säger inte att det är okej att en kvinna ska få slå en man och inte tvärtom men somsagt det är ändå lite skillnad om en man slår till en kvinna ganska hårt än om en kvinna gör det mot en man. Men det är bara hur jag tänker. 


   
SvaraCitera

Å andra sidan så är män, generellt sett, mycket starkare än kvinnor och kan därför orsaka mycket mer skada ifall de slår. Det är på grund av det som principen om att det aldrig är okej att slå en tjej kommer ifrån. Dock borde man kanske lära barn att det aldrig är okej att slå någon över huvud taget, inte bara tjejer. Tyvärr finns det vissa trash bitches som utnyttjar mäns godhet och slår oprovocerat för att de vet att de oftast kommer undan med det, vilket är förjävligt.


   
SvaraCitera

😀


   
SvaraCitera

Haha du dum


   
SvaraCitera