Aviseringar
Rensa alla

"Jämställd" festival.


GraGo
Ämnesstartare

Tittade just på den här videon och den fick mig att vilja spy.

Så Miljöpartiet/FI vill se festivaler där man utgår från kön än vad folket faktiskt vill lyssna på? 

De klagar på att de flesta akterna var "mansdominerade".

Men det är väl inte så konstigt när de bästa och flesta artisterna och grupperna är män?

Det är ju inte direkt så att nån sitter och säger "haha, det är ju en kvinna. En sån kan man ju inte ha med"

Om nu de tio bästa artisterna t.ex. är män, tycker dessa patetiska ursäkter till människor att man ska ta kvotera in sämre artister och på så sätt förlora inkomst bara för att några idioter säger det?

Så de förespråkar alltså diskriminering för att undvika "diskriminering"?

Jag frågar:
Är det männens fel att kvinnor inte gör bra musik i lika stor utsträckning som män?

Är det inte fel att dela in människor i grupper?

Är "vi & dom"-tänket en etablerad norm inom feminist/vänsterfalangen?


   
Citera

GraGo: Är det männens fel att kvinnor inte gör bra musik i lika stor utsträckning som män?

"bra musik" är subjektivt. Det är ingen skuldbeläggning på männen heller att man vill se jämn könsfördelning? Egentligen botar man ju inte problemet med förslag som de här då musikbranschen är en bransch styrd av män och därför är den till för just män. Det är det som är problemet. 


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera
GraGo
Ämnesstartare

tevepro: "bra musik" är subjektivt

Med bra musik så menar jag den musiken som de flesta festivalbesökarna gillar, och därmed också den musiken som festivalanordnarna tjänar mest på.


   
SvaraCitera

amsi:
lol

Ska vi starta ett band?


   
SvaraCitera

djupaste:

Ska vi starta ett band?

vad kan du?


   
SvaraCitera

Men uaishduioashdohasoidhioasd


   
SvaraCitera

amsi:

vad kan du?

Ukulele och triangeln. Dd? 


   
SvaraCitera

den dag detta är mitt största problem, då är jag lycklig


   
SvaraCitera

djupaste:

Ukulele och triangeln. Dd? 

trummor


   
SvaraCitera

Tänkte gå in på deras sida och läsa alla kommentarer som driver med dem. Men det visade sig att de raderade alla kritiska kommentarer. Både seriös kritik och oseriös kritik. Usch och tvi för Stockholms innerstad Skål


   
SvaraCitera
Vision

e såh jobbgt när man typ e på festival o måste gå föbi ngn jvla inkvoterad kvnna Gråter


   
SvaraCitera

Om det är som du tycker och tror att det är så borde i så fall dom mer jämställda festivalerna gå i konkurs om man följer något slags klassiskt marknadsekonomitänk efter som folk väljer att se festivaler med mycket män och inte vill se en massa sämre kvinnor som kvoteras in, alltså finns det inget problem. Engagera dig i något intressant istället.


   
SvaraCitera
Demor

Spelar det någon roll? 

Tycker det här jämnställdhets snacket går lite för långt, inte fan bryr jag mig om det är en man eller kvinna som spelar när jag går på en festival?


   
SvaraCitera

amsi:

trummor

Kan du någon bra alternativ sångare?


   
SvaraCitera