Aviseringar
Rensa alla

"Jämställd" festival.


dazed: efter som folk

Men hur skriver du unge?

// dazeds gamla svensklärare K Lindgren 


   
SvaraCitera

Visst arrangera gärna en jämställdhetsfestival och blir det en succé så kommer säkert de andra festivalerna att ta efter. Skulle det däremot inte få ett positivt utfall så är det bara att lägga ned det.

Själv går jag inte på festival men skulle jag göra det skulle mitt motiv vara att lyssna på artister och band jag gillar och då är könstillhörigheterna på artisterna och banden egalt.


   
SvaraCitera

GraGo: Det är ju inte direkt så att nån sitter och säger "haha, det är ju en kvinna. En sån kan man ju inte ha med"

?


   
SvaraCitera

GraGo:

Tittade just på den här videon och den fick mig att vilja spy.

Så Miljöpartiet/FI vill se festivaler där man utgår från kön än vad folket faktiskt vill lyssna på? 

De klagar på att de flesta akterna var "mansdominerade".

Men det är väl inte så konstigt när de bästa och flesta artisterna och grupperna är män?

Det är ju inte direkt så att nån sitter och säger "haha, det är ju en kvinna. En sån kan man ju inte ha med"

Om nu de tio bästa artisterna t.ex. är män, tycker dessa patetiska ursäkter till människor att man ska ta kvotera in sämre artister och på så sätt förlora inkomst bara för att några idioter säger det?

Så de förespråkar alltså diskriminering för att undvika "diskriminering"?

Jag frågar:
Är det männens fel att kvinnor inte gör bra musik i lika stor utsträckning som män?

Är det inte fel att dela in människor i grupper?

Är "vi & dom"-tänket en etablerad norm inom feminist/vänsterfalangen?

Bahaha de har tagit bort kommentarerna. Förstår inte riktigt hur de orkar? Jag förespråkar det könlösa samhället utan vare sig kvoteringar eller kön.


   
SvaraCitera

djupaste:

Kan du någon bra alternativ sångare?

jag själv


   
SvaraCitera

Untouchable: och då är könstillhörigheterna på artisterna och banden egalt

VI behöver flera medlemmar här som använder sig av "egalt". Välkommen.

// en som tycker att Ron Paul på flera sätt är en tokjävel 


   
SvaraCitera

dazed:

VI behöver flera medlemmar här som använder sig av "egalt". Välkommen.

// en som tycker att Ron Paul på flera sätt är en tokjävel 

Det va oväntat, tack iaf!Ron Paul är ingen personlig favorit men jag tycker han har en intressant karaktär.


   
SvaraCitera

Blir så arg när jag läser/ser sådant här. Man lyssnar inte på musik efter vilket kön artisterna har utan efter hur bra man tycker musiken är. Man går inte på festival för att visa sitt genustänkt utan för att lyssna på musik.


   
SvaraCitera

amsi:

jag själv

Ajt, förslag på namn ?


   
SvaraCitera

djupaste:

Ajt, förslag på namn ?

vita små knutar på sidorna


   
SvaraCitera

Ja. Puckat. 


   
SvaraCitera

amsi:

vita små knutar på sidorna

wow, that's deep man. Vi kan åka land och rike och sjunga för att informera barn och ungdomar om de könssjukdomar som finns och hur man skyddar sig?


   
SvaraCitera

djupaste:

wow, that's deep man. Vi kan åka land och rike och sjunga för att informera barn och ungdomar om de könssjukdomar som finns och hur man skyddar sig?

ja. och lära dom om sex. 


   
SvaraCitera
GraGo
Ämnesstartare

Untouchable:
Visst arrangera gärna en jämställdhetsfestival och blir det en succé så kommer säkert de andra festivalerna att ta efter. Skulle det däremot inte få ett positivt utfall så är det bara att lägga ned det.

Själv går jag inte på festival men skulle jag göra det skulle mitt motiv vara att lyssna på artister och band jag gillar och då är könstillhörigheterna på artisterna och banden egalt.

Lyssnar du på mest kvinnliga eller manliga musiker?


   
SvaraCitera
GraGo
Ämnesstartare

Och sedan skulle det även vara väldigt intressant om någon feminist här skulle kunna ge sin syn på detta.

Vet att det finns mååånga här.


   
SvaraCitera