Aviseringar
Rensa alla

Jämställdhet inom idrotten Hjälp?!


Ämnesstartare

hejsan!!
jag skulle vilja ha lite hjälp med en samhällsuppgift.
jag behöver veta lite om Kajsa Bergqvist hur många priser hon vunnit och sådant.
Och så måste jag ta reda på skillnaderna i spelreglerna mellan damtennis och herrtennis. jag har googlat men jag hittar ingen bra information. Så jag önskar att ni kunde hjälpa mig lite. Puss Puss[love]


   
Citera

vad sägs som att man bara kollar på tjejtennis pga de otroligt korta kjolarna istället för vad de presterar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

vad sägs som att man bara kollar på tjejtennis pga de otroligt korta kjolarna istället för vad de presterar?

aa där har du faktist en poeng. men jag vill också veta vad det är för skillnader på spelreglerna och sånt. fast jag blir glad för all fakta ni kommer med[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog ingen regelskillnad tbh. Vad skulle det vara liksom? Att de inte får smasha?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

vad sägs som att man bara kollar på tjejtennis pga de otroligt korta kjolarna istället för vad de presterar?

Det är lättare att springa i en lång kjol dumjävel?


   
SvaraCitera

Varg:

Det är lättare att springa i en lång kjol dumjävel?

varför ska man ha kjol överhuvudtaget? shorts på tjejerna med kanske?? eller lever vi på 1800-talet?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varg:

Det är lättare att springa i en lång kjol dumjävel?

nej men har du tänkt på att kjolarna blir kortare och kortare för varje år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det är nog ingen regelskillnad tbh. Vad skulle det vara liksom? Att de inte får smasha?

nej men asså det ja vet hittils är att herrarna spelar sina matcher i bäst av fem set medan damerna i bäst av tre. lixom det e sånt jag vill veta[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad spelar det för roll om det är annorlunda spelregler inom idrott för kvinnor och män? Man kan inte ha någon jämställdhet då män och kvinnor inte är likadana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Degklumpen:

nej men asså det ja vet hittils är att herrarna spelar sina matcher i bäst av fem set medan damerna i bäst av tre. lixom det e sånt jag vill veta[wink]

Ah, men herrar kör 3-setare med, beror på turneringen. Men damer kör väl aldrig mer... Men, ähm... Låter ju rätt ointressant:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ah, men herrar kör 3-setare med, beror på turneringen. Men damer kör väl aldrig mer... Men, ähm... Låter ju rätt ointressant:/

haha okeej jaa jag vet det tycker jag med egentligen. Men men jag var ju tvungen att leta fakta om det:/ men fan asså jag hittar inte ett skit. Aja får väll skita i det då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att det är olika regler inom till exempel herr- och damtennis har väl ingenting med jämställdhet att göra? Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Att det är olika regler inom till exempel herr- och damtennis har väl ingenting med jämställdhet att göra? Eller?

hahaha jag vet inte:/
men vi skulle ha redovisning om jämnställdhet inom idrotten. och jag fick i uppgift att leta fakta om olika reglerna mellan dam och herrtennis:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Degklumpen:

hahaha jag vet inte:/
men vi skulle ha redovisning om jämnställdhet inom idrotten. och jag fick i uppgift att leta fakta om olika reglerna mellan dam och herrtennis:/

Haha okej, säkert bra ^^


   
SvaraCitera

Unexpected:

Att det är olika regler inom till exempel herr- och damtennis har väl ingenting med jämställdhet att göra? Eller?

Är det olika regler?
Isåfall tycker jag att det ska ändras, det är ju horribelt att män/kvinnor måste diskrimineras. [no-no]


   
SvaraCitera