Aviseringar
Rensa alla

JÄTTEklädproblem...


Ämnesstartare

Vet inte om detta blev postat fel nu för det är inte ett "sånt" problem men jag måste verkligen göra något åt detta för det börjar gå så långt att jag snart inte orkar mer. orkar itne leva på mer utan känns mycket lättare att skita i allt.

Det låter fånigt men jag kan inte hitta kläder. Jag har samma tröjja VARJE dag hela tiden. har alltså 1par tröja jag använder hela tiden vilket känns helt åt helvete. såklart tvättar jag den så den är fräsht osv, men det är inte fräsht att ha samma hela tiden och det är fult som faaan.

Jag har försökt shoppat själv och med andra men jag hittar aldrig något jag gillar/tkr är snyggt eller så "vågar" jag itne ha det på mig, bara hemma typ - för att jag itne tkr de är snyggt tror jag

Pengar är inget problem för jag har råd med "de vanliga" kläderna.
Ni vet när folk säger, "tänk om man hade så mkt pengar så man kunde köpa och tömma butikerna på precis alla kläder man ville, varje dag" - Jag skulle ha problem att göra av med 1kr för jag hittar aldrig något att köpa.

Vad fan ska jag göra?? [cry] Vad har tjejer i 16års åldern på sig? på sommarn/vintern. kan npn visa bilder kanske eller nått vad som helst?

VAD SKA JAG GÖRA? blir så jävla arg på mig själv klarar inte av att ha det såhär länge. Herregud det som är sååå enkelt och otroligt kul för alla funakr itne för mig ALLS.
Hjäälp snälla 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

jag vet inte riktigt varför du endast ter dig till ett plagg. är du tjock eller saknar en lem?
det finns ingen annan lösning än att vara ihärdig med sökandet och måhända få en objektiv åsikt, från en kompis eller så.


   
SvaraCitera

tror inte kläderna är ditt problem
jag tror du egentligen behöver självförtroende


   
SvaraCitera

Pengar är för mig inte heller ett problem, det finns bara ingenting som tilltalar mig. Men för några veckor sedan bestämde jag mig för att aldrig mer använda jeans, för det är tråkigt. Klänningar, leggings, finare byxor - sure thing. Men inte jeans.

Titta på andra människor, kopiera fast med din stil och dina färger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar (:

mopsen:

är du tjock eller saknar en lem?
det finns ingen annan lösning än att vara ihärdig med sökandet och måhända få en objektiv åsikt, från en kompis eller så.

Jag är smal. Är faktiskt helt ok nöjd med min kropp i helhet.
Är inte så säker på att det skulle hjälpa med någons åsikt egentligen. Har testat med exempelvis syrran men det hjälper inte, trots hon är ärlig med vad hon tkr passar och ej :/

soundsystem:

Titta på andra människor, kopiera fast med din stil och dina färger.

jag har försökt att göra detta, men det funkar aldrig 🙁
Jag menar jag tycker att alla andra har snygga kläder typ och de är ju de kläderna som finns i butikerna, som jag tydligen itne gillar då.
Ska försöka igen, börja imorrn att kolla runt lite.

malber:

tror inte kläderna är ditt problem
jag tror du egentligen behöver självförtroende

så kan det mycket väl vara. Men det ska väl inte spela in SÅHÄR mkt på mina kläder? Tycker ändå itne mitt självförtroende är SÅ dåligt.


   
SvaraCitera
kachin

Kan känna igen mig lite, fast inte jättemycket.
Vet inte vad för affärer du går i eller vilken stad, i större städer som Göteborg t.ex finns det ju kläder i alla möjliga stilar. I en mindre stad kanske det är svårare att hitta. Har du kollat på nätet nån gång? Kan ju vara något.
Annars: plocka bara på dig lite olika saker, många gånger ser plagget inte alls särskilt snyggt ut när det bara hänger eller ligger på ett bord. Gå in i provhytten och testa. Av 10 plagg kanske du hittar ett som i alla fall känns okej. Det plagget kanske har en speciell stil/material/etc som du gillar och så kan du utgå mer från sånt.

Är inte alls expert men när det går trögt i mitt "shoppande" brukar jag iaf bara plocka på mig lite saker och ibland lyckas man hitta något som funkar.

Du kan ju fråga personalen med, IBLAND är de faktiskt jäkligt kunniga och kan sin sak så var inte rädd för det.

Om du är osäker på ett plagg du köpt kan du ju alltid fråga någon om det sitter bra osv men främst är det nog "bara" självförtroendet som ska upp ett snäpp [smile]


   
SvaraCitera

Ok du ska få tips, vet inte riktigt vad du skulle kunna gilla men tänker nu på vad jag sett för slags kläder som kan passa i den åldern och är snygga.

Stora stickade tröjor och tights/strumpbyxor (dubbla par så du är redo för vintern) och så kängor till det

Någon kjol och linne + kofta över det (strumpbyxor också)

Svarta tighta stuprörsjeans är snyggt också.

Hoppas något kanske låter bra.


   
SvaraCitera