Aviseringar
Rensa alla

Jättetorra ögon


Ämnesstartare

Jag har så himla torra ögon så att det känns som att någon drar ett sandpapper mot hornhinnan varje gång jag blinkar. [cry] Detta är en biverkning från en medicin som jag äter, tror jag.

Är det någon som har ett bra tips på vad man kan göra för att lindra besvären? Just nu så droppar jag ögonen med Oculac och försöker att dricka massor med vatten.


   
Citera
Ämnesstartare

Har pratat med en läkare och de säger bara att jag ska droppa ögonen som jag gör nu, men då måste jag droppa HELA TIDEN för att det ska ge någon effekt.


   
SvaraCitera

Bilder i huvudet [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har det varit så länge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha du är så sjuk [sad][sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta äta medicinen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta lite muskot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Har det varit så länge?

Mja, några veckor. Inte lika illa som nu dock.

lolcat:

hahaha du är så sjuk [sad][sad][love]

Ja :c

Jonnybravo91:

Sluta äta medicinen?

Nej, har testat 8798372 andra mediciner och detta är den enda som i alla fall fungerat lite, slutar jag med denna så finns det inga fler kvar att prova.

kosjka:

ta lite muskot.

Så att det blir lite värre! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej, har testat 8798372 andra mediciner och detta är den enda som i alla fall fungerat lite, slutar jag med denna så finns det inga fler kvar att prova.

Kommer du att dö utan medicinen då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gråt[cute]


   
SvaraCitera

Kinesgeiger [love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Kommer du att dö utan medicinen då?

Det är antidepressivt, klarar ingenting utan den. Nu går jag i skolan 2-3 dagar i veckan.

Slumpartad:

Kinesgeiger [love][blush]

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte det finns någonting annat än ögondroppar som alternativ. Vet du om det kan vara övergående? Vissa biverkningar är ju det.

Använder du den mest långtidsverkande droppen nu? Annars så prata med en apotekstant och få den som ska hålla effekt längst, det kan skilja åt en del. De som håller bättre är oftare gel, vilket kan ge mer grumliga ögon och är till för att användas framför allt till natten, men du kan ju testa om det är möjligt att ha en sådan under dagen utan att störas av grumlighet. Då skulle du antagligen inte behöva droppa hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Så att det blir lite värre!

drugsmartpropaganda du kommer bli 110% mentalt stabil av't!!


   
SvaraCitera