Aviseringar
Rensa alla

Jävla antivirus


Ämnesstartare

Mitt antivirus scannar igenom min dator cirka två gånger om dagen. Jag har testat att stänga av den (vilket jag alltid gjort eftersom den alltid dyker upp när jag gör roliga saker). Jag har också låtit den gå hela vägen för att se om den startar igen på grund av att jag avbrutit. Den startar dock likt förbannat ändå.

Jag har AVG. Någon som vet om man på något sätt kan ändra det? Inte virus alltså, utan att den slutar med sina kontroller.


   
Citera
Ämnesstartare

Du verkar irritera dig på mycket idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byt till avast!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Du verkar irritera dig på mycket idag.

Endast två saker!


   
SvaraCitera

Tryck på F1, hjälper inte det gå in på AVG:s hemsida och leta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Endast två saker!

Det är fler än en sak!


   
SvaraCitera
Åtta

Jag vill minnas att AVG ska vara otroligt irriterande. Om du är öppen för att byta skulle jag rekommendera clamwin. Det kör jag på min Windows-partition, och det stör mig ytterst sällan. Uppdateringar och scanningar sköts i bakgrunden utan att jag behöver se någonting ö.h.t.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa Linux istället om du tycker att antivirus är så jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Uppdateringar och scanningar sköts i bakgrunden utan att jag behöver se någonting ö.h.t.

Ja, alltså den körs ju i bakgrunden och det kommer inte upp någon speciell ruta som räknar upp allt synligt. Problemet är att den segar ned min dator.

Gentlemen:

Skaffa Linux istället om du tycker att antivirus är så jobbigt.

Själva scanningen är inte jobbig, det jobbiga är att den dyker upp jämt och ständigt. Jag vill minnas att den inte har gjort det förut, kan det vara så att den gör det på grund av att tiden snart går ut? Det låter dock ologiskt.


   
SvaraCitera
Åtta

agitation:

på grund av att tiden snart går ut?

AVG har ju en gratisversion. Varför använder du då trial-versionen?

agitation:

Problemet är att den segar ned min dator.

Ställ in så att den kör sin scanning på natten eller nåt då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

AVG har ju en gratisversion. Varför använder du då trial-versionen?

Jag har absolut ingen aning[shake] Kanske kan fråga pappa om det sen, saken är den att jag inte orkar med ytterligare en uppsats, istället för ett enkelt svar.

Åtta:

Ställ in så att den kör sin scanning på natten eller nåt då.

Vet du hur man gör? Jag försöskte kolla upp det med den hjälp jag fick av MDAH men kom inte fram till någonting speciellt.


   
SvaraCitera
Åtta

agitation:

Vet du hur man gör?

Inte på rak arm. Men det ska väl bara vara att öppna AVG Control Panel (eller vad den nu kan tänkas kalla sig) och leta efter någonting som har att göra med scheduled scans eller daily scans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Vet du hur man gör? Jag försöskte kolla upp det med den hjälp jag fick av MDAH men kom inte fram till någonting speciellt.

I AVG ligger ett schema per default som du kan ändra på, har inte windows dock säger google:

To turn off auto-scan :
Launch AVGCC ->Scheduler->Scheduled Tasks->(Highlight)Test plan in basic mode->Edit Schedule->(Disable)'Periodically start scheduled antivirus test'->OK->Close [no-no]puss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Inte på rak arm. Men det ska väl bara vara att öppna AVG Control Panel (eller vad den nu kan tänkas kalla sig) och leta efter någonting som har att göra med scheduled scans eller daily scans.

YES! Jag hittade det. Good. Tack så mycket.

aristoteles:

OK-

Fast det stod ingenting om OK eller så[no-no] Bara att man skulle ändra om man ville ha varje dag eller någon gång i månaden. Sedan var det bara att stänga ned rutan igen.

Puss ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

YES! Jag hittade det. Good. Tack så mycket.

[mad]


   
SvaraCitera