Aviseringar
Rensa alla

JÄVLA BIL!!![mad]


Ämnesstartare

Nån som är bilkunnig här på um som kan hjälpa mig?[mad]
Min kära lilla bil behagar sig inte att starta trots batteriet är laddat.Startmotorn ger bara ett klick typ vid 1 försök av 5.[mad]

Bilen fick bytt generator i söndags för den var trasig och nu funkar den och helt plötsligt lägger startmotorn av,utan anledning!körde den nyss och nu är den helt död![mad]

HJÄLP![mad](min pappa och bror som kan sånthär bor 55 mil härifrån och dom har redan åkt en vända för att laga den och är inte sugna på det igen![cry])


   
Citera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Alltså jag hatar verkligen saker övh. Man blir så jävla arg när saker inte vill fungera. Just nu är jag jävligt arg på min dator Frustrerande.

JAG MED![mad]höll typ på att pajja min data igår och nu funkar fan inte bilen[mad]jag är 55 mil ifrån hjälp och 4000 spänn ifrån en verkstad[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det för bil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Vad är det för bil?

merca 190,86:a


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

merca 190,86:a

Tyvärr så kan jag inte sådana bilar. Dock har jag en kompis som kan [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Tyvärr så kan jag inte sådana bilar. Dock har jag en kompis som kan

FRÅGA![sad]


   
SvaraCitera

haha,vadå inte kan sånna bilar [bigsmile] en startmotor eller kylare,generator,koppling,kolv,ventil,avgas ja allt på en motor fungerar exaxt lika på alla bilar enda som skiljer är lite lull lull som en kåpa eller annat namn på grejjerna.

om jag upfattat det rätt så vill inte startmotorn börja "gnägga"?

prova slå till på startmotorn me en liten hammare runt om medans nån håller på starten,ärnog bara celenoiden som inte slår ut kuggen..eller om du drar en extra kabel upp te coupen från startmotorn som du trycker på när tänningen är på..fick vi göra på våran 940iaf när den inte "gnägga".eller så kan du vri på tänningen och sticka ner en mejsel och starta den om du sätter ner den mellan plintarna [y] fast de kan ju va drygt varje morgon[confused] men iaf det kan du göra om du tex står i stan och måste hem. och funkar inte dte äre ny startmotor som behövvs!


   
SvaraCitera

byt ut startmotorn


   
SvaraCitera

Karrofin:

byt ut startmotorn

nja,tat lungt och testa de ja skrev först! annars äre en 1500kr i onödan för henne!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Jag har fett med cash. Kan ge dig ett sexigt sms-lån om du skriver på ett kontrakt med en för mig mycket luckrativ ränta.

nej,jag har sex med dig och du ger mig alla dina cash så jag kan laga min bil[sad]

pörr40:

om jag upfattat det rätt så vill inte startmotorn börja "gnägga"?

pörr40:

prova slå till på startmotorn me en liten hammare runt om medans nån håller på starten,är

been there done that


   
SvaraCitera

Tözen:

been there done that

prova skruvmejseln än då? men det lutar åt en ny tkr jag om du inte vill göra raggarlösningar[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

prova skruvmejseln än då? men det lutar åt en ny tkr jag om du inte vill göra raggarlösningar

asså,beror ju på,om startmotorn inte får nån el så sitter ju felet nån annanstans,för den klickar inte ofta,så d kan ju va nån kopplingsgrej eller nån säkring som gått eller nåt,startmotorn kan funka,men det kan va el oxå


   
SvaraCitera

Tözen:

asså,beror ju på,om startmotorn inte får nån el så sitter ju felet nån annanstans,för den klickar inte ofta,så d kan ju va nån kopplingsgrej eller nån säkring som gått eller nåt,startmotorn kan funka,men det kan va el oxå

men som du sa"klickar bara" då får den el men dålig kontakt..därför brukar man dra upp en knapp i coupen som startknapp.eller raggarstarta me mejsel mellan plintarna:D lovar att det är det(nästan[cute])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Åh förresten. När du lagat din bil, kan inte jag få hyra den nån gång av dig då? Jag behöver köra mer bil, kommer fan glömma hur man gör annars.

du kan få köpa den[surprised]

pörr40:

därför brukar man dra upp en knapp i coupen som startknapp.eller raggarstarta me mejsel mellan plintarna:D lovar att det är det(nästan)

förklara dedär lite närmare så ska jag prova imorrn!


   
SvaraCitera

Tözen:

förklara dedär lite närmare så ska jag prova imorrn!

om du kollar på startmotorn så finns det en 3-4kablar som är kopplade på den.och på 2st plintar asså gänga me mutter på.sätt ner en mejsel eller nått strömförande när du har tändningen på sen lägger du den på ena plinten och för fram till den andra så dom får kontakt med varan.då brukar celenoiden hoppa igång:Poch bilen starta:D


   
SvaraCitera