Aviseringar
Rensa alla

Jävla färgmedel!


Ämnesstartare

Skulle färga ögonfransarna, sagt och gjort hade jag köpt ett paket från Kicks vid namn "Depend - Frans Ögonbrynsfärg".
När jag väl stog vid badrumsspegeln så hade jag tydligen skvätt en massa färg på bänken under spegeln så det blev en massa små prickar? INTE OKEJ.

Hur får man bort skiten? Sitter ju fan helt ingjutet[tard]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

färga ögonfransarna? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

färga ögonfransarna?

Om du är blond och har relativt ljusa ögonfransar så kan du enkelt använda detta och få ett färgresultat som varar i flera veckor.[wink]


   
SvaraCitera

Bläckvard:

Om du är blond och har relativt ljusa ögonfransar så kan du enkelt använda detta och få ett färgresultat som varar i flera veckor.[wink]

Är det svårt?
Hade en lärare en gång som var jätteblond så hennes ögonbryn syntes knappt, inte ögonfransar heller, och en dag så hade hon plötsligt mörka ögonbryn och såg ut att ha sminkat sig (vilket hon aldrig gjorde annars).
Hon berättade att hon fått sådan färg av en vän och att det blivit lite mörkt på ögonbrynen. Det såg lite skumt ut. [blush]

Men jag skulle kanske vilja prova att färga ögonfransarna, så man slipper mascarakladd och så.

Vad är det för material på bänken där du fått färgen?
Prova nagellackborttagningsmedel, utan aceton. [smile]


   
SvaraCitera

fjårtiZz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bläckvard:

Om du är blond och har relativt ljusa ögonfransar så kan du enkelt använda detta och få ett färgresultat som varar i flera veckor.

får man det inte i ögonen? ser det ut som typ mascara?


   
SvaraCitera

Skyll dig själv, färga på salong i fortsättningen [crazy]


   
SvaraCitera

ring tillverkaren och fråga..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är det svårt?

Nej, absolut inte. Gå in på en kicksbutik och prata med någon som jobbar så kan hon säkert ge dig flera bra svar på dina frågor. Det jag köpte är av märket Depend och kostade drygt 90kr (Det räcker till flera färgningar). Man kan kalla det en 40-dagars mascara. Du kan välja mellan att köpa brun, brunsvart eller svart. Om du endast vill ha på fransarna rekommenderas svart, men om du vill färga bryn bör du ta en med brun ton i. Jag valde brunsvart och mina fransar vart svarta.[y]

Det innehåller en färgcreme och väteperoxiden, den sistnämnda är det som gör att färger sitter fast, vilket det nog gör på bänken också, fan.

NUJÄVLARR:

fjårtiZz

*Snark*

mjölk:

får man det inte i ögonen? ser det ut som typ mascara?

Nej, eller det beror på hur klumpig du är. Det medföljer en slags mascara borste.

Gunvald:

Skyll dig själv, färga på salong i fortsättningen

Ögonbrynsplockning samt färg går på 250kr och håller i ca en månad. Ett paket med färg går på 90kr, och räcker till ett flertal färgningar. Om du tycker att ett salong besök är smartare är du helt enkelt dum i huvudet.


   
SvaraCitera

Bläckvard:

Ögonbrynsplockning samt färg går på 250kr och håller i ca en månad. Ett paket med färg går på 90kr, och räcker till ett flertal färgningar. Om du tycker att ett salong besök är smartare är du helt enkelt dum i huvudet.

Priset är väl kanske inte alltid det viktigaste [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väteperoxid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Priset är väl kanske inte alltid det viktigaste

Om inte ekonomin räcker till, så jo.

Tilda1988:

väteperoxid

?


   
SvaraCitera

Bläckvard:

?

Googla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bläckvard [blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Googla?

Varför skulle jag?

Tickstart:

Bläckvard

[tard]


   
SvaraCitera