Aviseringar
Rensa alla

jävla mods byt jobb mf


Ämnesstartare

mynona: mucka gräl

Galen

mynona: underkännande av vardagssofistikerat språk

vad innebär det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Kopera alltid texten innan du postar. Gör det till en rutin vare sig det är pm eller trådar det handlar om. Då slipper man bli ursinnig. Att inte kopera sin text är en synonym till att beställa ilska

(man kan gå tillbaka också, som en del har sagt, men det är inte lika säkert enligt min erfarenhet)

mamma-vibbarna, brrrrr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallå vi är barn här ta hand om oss


   
SvaraCitera
mynona

Tamburinmannen:

Galen

vad innebär det?

Okej, jag kan ge dig ett alternativt svar när du nu är så dryg här. Din fråga diskvalificeras i vilket fall av den smileyn. 


   
SvaraCitera
mynona

Tamburinmannen: Är du en såndär person som anser att om en ung kvinna går klätt "provocerande" så är det en synonym till att beställa en våldtäkt?

Nej, inte alls. Vad får dig att göra den jämförelsen? Tardig


   
SvaraCitera
mynona

ceka92:

mamma-vibbarna, brrrrr

jag gav ett råd som alla andra i tråden. är det något jag är så inte är det en God Mor.Förvirrad


   
SvaraCitera
mynona

Tamburinmannen: vad innebär det?

är du för övrigt lingvist? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

jag gav ett råd som alla andra i tråden. är det något jag är så inte är det en God Mor.Förvirrad

mynona, jag känner sorg över att vara så här allvarsam men du är faktiskt i förnekelse om du inte anser dig uppträda som en god mor. Icke!


   
SvaraCitera
mynona

ceka92:

mynona, jag känner sog över att vara så här allvarsam men du är faktiskt i förnekelse om du inte anser dig vara en god mor.

nej där tror jag allt att det är du som missbedömer mig. Rollen som Um-moder är redigt fylld av isola. jag kunde i så fall på sin höjd vara en släpphänt styvmor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

nej där tror jag allt att det är du som missbedömer mig. Rollen som Um-moder är redigt fylld av isola. jag kunde i så fall på sin höjd vara en släpphänt styvmor

du tar hand om mig hela tiden.


   
SvaraCitera
mynona

ceka92:

du tar hand om mig hela tiden.

du är i sådana fall inte särskilt krävandeIcke! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Okej, jag kan ge dig ett alternativt svar när du nu är så dryg här. Din fråga diskvalificeras i vilket fall av den smileyn.

oj sorry Galen

mynona: Nej, inte alls. Vad får dig att göra den jämförelsen? Tardig

1. Det var en metafor
2. Det var ironi
3. Satslogiken är ekvivalent i pragmatiken då din kommentar medförde uppfattningen om att  jag bad om att bli arg för jag inte kopierade texten innan jag skickade iväg den. Typ att jag får skylla mig själv för att systemet inte fungerar ideellt. 


   
SvaraCitera
mynona

Tamburinmannen: oj sorry

Det är en provocerande smiley. Se själv: Galen Med undantag av smileyn "Rullar ögonen" vore det inte omotiverat att karaktärisera den som urvalets mest förminskande smiley. 

Tamburinmannen: 1. Det var en metafor
2. Det var ironi
3. Satslogiken är ekvivalent i pragmatiken då din kommentar medförde uppfattningen om att  jag bad om att bli arg för jag inte kopierade texten innan jag skickade iväg den. Typ att jag får skylla mig själv för att systemet inte fungerar ideellt.

1. Jag förstod det. Min fråga var inte uppriktig utan utformad för att bemöta känslan bakom din egen fras på samma vis. 
2. Jag förstod det. Därav min falska fråga. Se ovan. 
3. Det förstod jag däremot inte. Du överskattar vida mitt intellekts förmåga att tänka ut undermeningar och dolda syften i sådana här alldagliga vardags-i-förbigående-frågor. Jag var underförstått själv ironisk, med tanke på att jag själv har lärt mig tillvägagångssättet genom just genom att regelbundet tvingas se cirka 75 sidor textblock förloras i månader på denna forumversion innan jag slutligen av erfarenhet och ren ilska lärde mig att det var bäst att kopiera dem. Därav har jag rentav, tror jag, blivit mer kortfattad här än vad jag varit förut när jag brukade ha för sed att regelbundet posta uppsatser. Jag må vara "akademiker" men långt ifrån lingvistiker, så jag är inte riktigt fullt kapabel att fundera ut något sådant resonemang på rent språklig grundval. Jag menade inte att vara nedlåtande! Inga baktankar. Du har både under- och överskattat mig på en och samma gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Galen

Jag ser bara glad gubbe som lipar och ser kul ut.

mynona: Du har både under- och överskattat mig på en och samma gång.

Okej då.


   
SvaraCitera