Aviseringar
Rensa alla

Jävla sekter (jehovasvittnen och hbt)


Ämnesstartare

honolulu:

Mm, jag förstår! Men kan du inte berätta för några i din närhet/släkt som du vet skulle hålla det hemligt? För att underlätta bördan som du bär på eftersom du lever i två världar. Tänk också på att det är ganska vanligt att leva i olika världar, allt från att man beter sig annorlunda på jobb/hemma till ja.. identitetsrelaterat som i ditt fall. Börja med att kanske öppna dig för dina vänner som inte vet att du är homo? Du kan kanske introducera dina homovänner till din familj utan att nödvändigtvis lägga någon vikt vid att de är homo osv. Tänker att det kan vara en idé att lite i taget blanda världarna istället för att pang på vilja smälla ihop dem. Verkar ju vara andra grejer som är jobbigt utöver grejen med jehovas och din moster!

Ah jo jag har funderat på det ett tag men jag har lite svårt för att bestämma mig hur jag ska göra det. Vill liksom inte att nån ska uppleva att jag trycker min sexualitet på dem och varje gång någon frågat så har det varit vid riktigt dåliga tillfällen då jag inte vågat säga sanningen för att personer jag inte litar på varit där osv. Men jag ska försöka och jag ska försöka ta små steg i taget. 🙂

Tack för några jättebra råd! :)Jo men känner inte att jag klarar av att dela med mig av det.

dazed:
Tycker Jehovas i regel beter sig hyfsat och trevligt om än reserverat mot oss som på olika sätt står i antikrists sold, gällande homosexualitet så tror jag attityden är hata synden inte syndaren. 

Jag har hittills blivit bra bemött, har träffat flera stycken faktiskt, och jag bryr mig inte om dem bemöter mig illa efteråt, det vore ett litet problem i sammanhanget. Det viktiga för mig är att det inte påverkar nån annan än mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
Det är tillåtet att "vara" homosexuell men inte att "utöva" sin homosexualitet. 

Aha, visste jag inte. Men jag tänker vara mig själv, eller "utöva detta".


   
SvaraCitera

Untouchable:

Aha, visste jag inte. Men jag tänker vara mig själv, eller "utöva detta".

jag tycker att det skulle vara konstigt ifall din släkting sa upp kontakt med andra släktingar pga din läggning. är ni relativt nära varandra kanske ni kan prata om det? 
annars: var dig själv. försök inte dölja någon stor del av ditt liv för andras skull. 


   
SvaraCitera

Untouchable: Nån som har koll på vad Jehovasvittnen tycker om

gud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

gud

Jehova


   
SvaraCitera

dazed: Jehova

jhvh four letter word etc (fuck)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

jag tycker att det skulle vara konstigt ifall din släkting sa upp kontakt med andra släktingar pga din läggning. är ni relativt nära varandra kanske ni kan prata om det? 
annars: var dig själv. försök inte dölja någon stor del av ditt liv för andras skull. 

Okej, intressanta tankar. Har du själv nån erfarenhet från Jehovas vittnen eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

gud

Tror inte på gud


   
SvaraCitera

Untouchable: Tror inte på gud

är du jehovas vittne eller 


   
SvaraCitera

hbtq is a four letter word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

är du jehovas vittne eller 

Nej, är medlem i Svenska Kyrkan och döpt men inte mer. Är typ atheist för tror inte på gud och orkar inte bry mig om religion.


   
SvaraCitera

Untouchable:

Okej, intressanta tankar. Har du själv nån erfarenhet från Jehovas vittnen eller?

ja. min familj var när jag var liten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
hbtq is a four letter word

ursäkta :$

stereo total:

ja. min familj var när jag var liten. 

Ah, men ni umgås inte längre eller?


   
SvaraCitera

Untouchable: Ah, men ni umgås inte längre eller?

jo, vi blev uteslutna.
inga andra i min släkt var vittnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

jo, vi blev uteslutna. inga andra i min släkt var vittnen. 

aha, så du är ett vittne alltså?


   
SvaraCitera