Aviseringar
Rensa alla

Jävla SL rånare (aggressionutlopp.se)


Ämnesstartare

Nu har de tagit bort vuxet studentkort för typ 1700 kr som fanns förra hösten och istället infört 90-dagarskort som kostar 1350 kr (eller 490 kr / mån) oavsett vilket blir det ändå dyrare i slutändan. Funderar seriöst på att köpa reducerat
för 1220 Pluspaketet kostar för hela terminen och hoppas på det bästa (för under ett helt år sen nu tillbaka har inte en enda kontrollant stoppat mig) för jag ser ut som kanske 17-19 år inte 21 som jag är (trots det hade jag dyraste studentkorten hela den tiden, förutom på sommaren då jag körde på 3-månaders sommarlovskort 😉 Enda irriterande grejen är väl att man kommer gå runt lite rädd varje gång man är i trafiken att någon ska be en visa leg/säga personnummer. Gillar inte "dubbelpipet" som hörs när man kliver på bussen heller för det tyder på att det är reducerat - tänk om man ser "äldre ut" än 20 en dag när man är sliten eller nått, vore inte så bra...

Hade jag haft en lillsyrra hade jag bara sagt/visat hennes men nu har jag inte den turen så vad har man för val. Orkar inte fiffla/ta reda på något falsk personnummer/leg heller... Får väl köpa den där skitbiljetten för 1350 / 3 månader då. "¤!"¤%¤#&%%

Eller har ni något bättre förslag? (Ej planka dock)

[mad]


   
Citera
Ämnesetiketter

gör så för det kommer bara bli dyrare


   
SvaraCitera

weed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

gör så för det kommer bara bli dyrare

gör vilket? vad blir annars dyrare?


   
SvaraCitera

MrsVD:

(för under ett helt år sen nu tillbaka har inte en enda kontrollant stoppat mig)

Men det är fler kontrollanter nu. SL har gett det där åt externa bolag. Jag har sett Securitasvakter kolla biljetter. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men det är fler kontrollanter nu. SL har gett det där åt externa bolag. Jag har sett Securitasvakter kolla biljetter. =/

[censur] blä, vill inte gå runt o vara orolig som om jag var någon "kriminell" heller. Vill känna mig trygg och fort komma fram dit jag behöver. Struntsamma, kommer köpa 1350 kr/ 3 månader ändå, men är jävligt irriterad bara [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

weed.

Älskar hur UM samlas i solidaritet med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

...tycker/tror jag iaf.

min mamma behöver bara busskort ibland, kanske kan låna hennes som om de var mitt? 30-dagarskort för vuxna är väl inte personliga ens?


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Älskar hur UM samlas i solidaritet med mig.

måste göra som hovnarren & döög & dig libertönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

måste göra som hovnarren & döög & dig libertönt.

Ja. Det måste du.


   
SvaraCitera

MrsVD:

30-dagarskort för vuxna är väl inte personliga ens?

Nope [party]


   
SvaraCitera

weed


   
SvaraCitera

MrsVD:

gör vilket? vad blir annars dyrare?

använd annat kort. Alla priser kommer ökas de närmsta åren för att de ska kunna bygga sina projekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

använd annat kort.

vilket då?

OF 5:

Alla priser kommer ökas de närmsta åren för att de ska kunna bygga sina projekt

ja jo märker det... orka att man ska behöva lida som typ använder det några gånger i veckan bara på buss/tåg lite. Jag använder det så minimalt att det knappt är värt med månads och sånt men tillräckligt för att de endå hade blivit samma sak typ om jag köpt remsa eller så:P


   
SvaraCitera

Att åka kommunalt i Stockholm är förvisso nästintill omöjligt. Och en extra nackdelen är priserna som är på tok för dyra om vi jämför vad man får för valuta för pengarna när man står och väntar på en buss som inte kommer fram när det är - 20 grader utomhus.


   
SvaraCitera